Antony stelt zich voor
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 27 mei 2014, 13:00
Antony stelt zich voor
Hallo allemaal,
Mijn naam is Antony. Ik ben nieuw hier en wil me graag even voorstellen.
Beroep: Zelfstandig ondernemer (Inbraakbeveiliging, Alarmering, CCTV, enz.)
Hobby’s en Interesses: auto’s, automotoren, (in het bijzonder BMW vóór Bj.2003) en verder,
booten/ bootsmotoren en elektronica.
Daar ik woon- en werk in Duitsland, was ik tot heden meestal in Duitstalige BMW-forums te vinden. Echter merk ik steeds vaker dat je daar als NLer, hoe zal ik het zeggen?, "een beetje aan de zijlijn" blijft. Vooral als het gaat om fouten- en oorzaken zoeken en vragen stellen in het forum bij problemen met de BMW. Veel mensen daar zijn best aardig en willen graag helpen maar een aantal forumleden (de z.g. "harde kern") is nogal raar als ze merken dat iemand een "buitenlander" is. Al helemaal als je geen op en top getunede BMW rijdt, maar gewoon een standaard 5-serie werkpaard als ik heb :-)
Maar goed. Je hebt zulke en je hebt..... zulke.
Ben in ieder geval blij dat ik dit forum heb gevonden en eindelijk weer m´n moerstaal kan schrijven
Ik ben geen officiële automonteur maar ik sleutel al een dikke 21 jaar en heb vooral met de E39 veel ervaring.
Mocht ik iemand kunnen helpen met tips bij problemen met een BMW, dan doe ik dat graag! (zover ik kan natuurlijk).
Groeten
Antony
Auto:
BMW E39 523i Sedan, Benzinemotor/Automaat/Steptronic.
Motortype: M52B25.
Bouwjaar Okt. 1997.
Km.-Stand: 186.500Km. (Mei 2014)
Mijn naam is Antony. Ik ben nieuw hier en wil me graag even voorstellen.
Beroep: Zelfstandig ondernemer (Inbraakbeveiliging, Alarmering, CCTV, enz.)
Hobby’s en Interesses: auto’s, automotoren, (in het bijzonder BMW vóór Bj.2003) en verder,
booten/ bootsmotoren en elektronica.
Daar ik woon- en werk in Duitsland, was ik tot heden meestal in Duitstalige BMW-forums te vinden. Echter merk ik steeds vaker dat je daar als NLer, hoe zal ik het zeggen?, "een beetje aan de zijlijn" blijft. Vooral als het gaat om fouten- en oorzaken zoeken en vragen stellen in het forum bij problemen met de BMW. Veel mensen daar zijn best aardig en willen graag helpen maar een aantal forumleden (de z.g. "harde kern") is nogal raar als ze merken dat iemand een "buitenlander" is. Al helemaal als je geen op en top getunede BMW rijdt, maar gewoon een standaard 5-serie werkpaard als ik heb :-)
Maar goed. Je hebt zulke en je hebt..... zulke.
Ben in ieder geval blij dat ik dit forum heb gevonden en eindelijk weer m´n moerstaal kan schrijven
Ik ben geen officiële automonteur maar ik sleutel al een dikke 21 jaar en heb vooral met de E39 veel ervaring.
Mocht ik iemand kunnen helpen met tips bij problemen met een BMW, dan doe ik dat graag! (zover ik kan natuurlijk).
Groeten
Antony
Auto:
BMW E39 523i Sedan, Benzinemotor/Automaat/Steptronic.
Motortype: M52B25.
Bouwjaar Okt. 1997.
Km.-Stand: 186.500Km. (Mei 2014)
Laatst gewijzigd door antony2014 op 27 mei 2014, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 27 mei 2014, 13:00
Re: Antony stelt zich voor
Hoi Bart,Bart70 schreef:Welkom
En nu nog de fotootjes hè
Bedankt!
Foto?
Van mijn bimmer bedoel je? uh...als je die bedoelt, die staat momenteel in mijn garage.
Heb namelijk de VANOS los. Ik zet er nieuwe BEISAN-Seals in en tevens gelijk kleppendeksel-pakking vernieuwen.
Groeten
Antony
Re: Antony stelt zich voor
Fotootjes van de Bimmer idd, goed bezig in ieder geval en als de wagen vordert zien we de fotootjes wel.
Re: Antony stelt zich voor
Hoi Anthony, misschien dat jij me kunt helpen met een onenigheid/onduidelijkheid met een Duitse leverancier van mijn M5 stuur ?
Lees maar even mijn showroom door, dan hoor ik het wel, is voor mijn Duits te moeilijk om het ze uit te leggen.
Groet Bart
Lees maar even mijn showroom door, dan hoor ik het wel, is voor mijn Duits te moeilijk om het ze uit te leggen.
Groet Bart
Re: Antony stelt zich voor
Welkom hierzo!
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 27 mei 2014, 13:00
Re: Antony stelt zich voor
Bart70 schreef:Hoi Anthony, misschien dat jij me kunt helpen met een onenigheid/onduidelijkheid met een Duitse leverancier van mijn M5 stuur ?
Lees maar even mijn showroom door, dan hoor ik het wel, is voor mijn Duits te moeilijk om het ze uit te leggen.
Groet Bart
Hoi Bart,
he toch.....was even afwezig van het WE. Zag je bericht nu pas.
Zal even je showroom doorlezen en kijken of ik iets kan betekenen voor je.
Ik meldt me snel
Grtjs.
Antony
Re: Antony stelt zich voor
Hoi Antony,
Heb inmiddels hulp van Wesley31, dank voor het aanbod maar denk dat we er wel uit komen.
Gr. Bart
Heb inmiddels hulp van Wesley31, dank voor het aanbod maar denk dat we er wel uit komen.
Gr. Bart
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 27 mei 2014, 13:00
Re: Antony stelt zich voor
Hoi Bart,
ik neem aan dat je dit bericht van die Duitse leverancier bedoelde?
_________
Wir verstehen Ihre Dringlichkeit, aber in Deutschland war gestern ein Feiertag und heute wird als Brückentag bei den meisten Firmen nicht gearbeitet. Daher erreichen wir auch unseren Kunden momentan nicht. Wir geben Ihnen am Montag / Dienstag Bescheid, sobald wir dessen Rückmeldung haben.
Was wir Ihnen aber in jedem Fall schon mitteilen können ist, dass es bei BMW kein ovales oder unten abgeflachtes Lenkrad gibt. Das gelieferte Lenkrad ist DEFINITIV ein M-Lenkrad, hat die gleiche Form, die SMG-Paddel, den gleichen Durchmesser und ist ORIGINAL von BMW. Der einzigste Unterschied ist der Neubezug des Leders.
Das Lenkrad entspricht unserer Meinung nach GENAU dem, was Sie ursprünglich in unserer Auktion gesehen und gekauft haben. Soagr in besserem Zustand und Qualität durch den Neubezug und den Nähten in M-Farben - diese kosten alleine normalerweise 80 EUR Aufpreis.
Also prüfen Sie bitte nochmals alles und fragen Sie BMW-Spezialisten - es dürfte nun alles in Ordnung sein.
Danke und erholsames Wochenende.
____________________
Hier de Vertaling:
--Begin vertaling Duits naar Nederlands--
Wij begrijpen uw urgentie, maar in Duitsland was gisteren een officiële Feestdag en vandaag geldt als een “overbruggingsdag” (de dag tussen een feestdag en een werkdag) waarop de meeste bedrijven gesloten zijn en er niet gewerkt wordt. Vandaar dat wij ook onze klant niet kunnen bereiken. Wij laten u Maandag/Dinsdag weten, zo gauw wij van onze klant een bericht terug hebben ontvangen.
Wij kunnen u echter in ieder geval nu al mededelen, dat er voor BMW geen ovaal stuur bestaat en ook geen stuur, waarbij de onderkant v/h. stuur afgevlakt is. Het geleverde stuur is DEFINITIEF een M-stuur, heeft dezelfde vorm, heeft SMG-paddels, dezelfde doorsnede en is ORIGINEEL van BMW. Het enige verschil is de nieuwe lederbekleding.
Het stuur voldoet naar onze mening PRECIES aan het gene u oorspronkelijk in onze veiling gezien- en gekocht heeft. Het is zelfs in een betere toestand en kwaliteit door de nieuwe lederbekleding als ook de naden in de M-kleuren –deze kosten normaliter alleen al € 80,00 meerprijs.
Controleer a.u.b. alles nogmaals en vraag ook na bij BMW-specialisten – want wij gaan ervan uit dat nu alles in orde is.
Bedankt en een recreatief weekeinde.
--Einde vertaling --
____________
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes
Antony
ik neem aan dat je dit bericht van die Duitse leverancier bedoelde?
_________
Wir verstehen Ihre Dringlichkeit, aber in Deutschland war gestern ein Feiertag und heute wird als Brückentag bei den meisten Firmen nicht gearbeitet. Daher erreichen wir auch unseren Kunden momentan nicht. Wir geben Ihnen am Montag / Dienstag Bescheid, sobald wir dessen Rückmeldung haben.
Was wir Ihnen aber in jedem Fall schon mitteilen können ist, dass es bei BMW kein ovales oder unten abgeflachtes Lenkrad gibt. Das gelieferte Lenkrad ist DEFINITIV ein M-Lenkrad, hat die gleiche Form, die SMG-Paddel, den gleichen Durchmesser und ist ORIGINAL von BMW. Der einzigste Unterschied ist der Neubezug des Leders.
Das Lenkrad entspricht unserer Meinung nach GENAU dem, was Sie ursprünglich in unserer Auktion gesehen und gekauft haben. Soagr in besserem Zustand und Qualität durch den Neubezug und den Nähten in M-Farben - diese kosten alleine normalerweise 80 EUR Aufpreis.
Also prüfen Sie bitte nochmals alles und fragen Sie BMW-Spezialisten - es dürfte nun alles in Ordnung sein.
Danke und erholsames Wochenende.
____________________
Hier de Vertaling:
--Begin vertaling Duits naar Nederlands--
Wij begrijpen uw urgentie, maar in Duitsland was gisteren een officiële Feestdag en vandaag geldt als een “overbruggingsdag” (de dag tussen een feestdag en een werkdag) waarop de meeste bedrijven gesloten zijn en er niet gewerkt wordt. Vandaar dat wij ook onze klant niet kunnen bereiken. Wij laten u Maandag/Dinsdag weten, zo gauw wij van onze klant een bericht terug hebben ontvangen.
Wij kunnen u echter in ieder geval nu al mededelen, dat er voor BMW geen ovaal stuur bestaat en ook geen stuur, waarbij de onderkant v/h. stuur afgevlakt is. Het geleverde stuur is DEFINITIEF een M-stuur, heeft dezelfde vorm, heeft SMG-paddels, dezelfde doorsnede en is ORIGINEEL van BMW. Het enige verschil is de nieuwe lederbekleding.
Het stuur voldoet naar onze mening PRECIES aan het gene u oorspronkelijk in onze veiling gezien- en gekocht heeft. Het is zelfs in een betere toestand en kwaliteit door de nieuwe lederbekleding als ook de naden in de M-kleuren –deze kosten normaliter alleen al € 80,00 meerprijs.
Controleer a.u.b. alles nogmaals en vraag ook na bij BMW-specialisten – want wij gaan ervan uit dat nu alles in orde is.
Bedankt en een recreatief weekeinde.
--Einde vertaling --
____________
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes
Antony
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 27 mei 2014, 13:00
Re: Antony stelt zich voor
Hier nog een paar tips Bart, (mocht het echt een strijd worden met die leverancier)
Is wel off-topic maar misschien toch ook handig voor mensen die vaker in Duitsland iets inkopen via Internet.
De momentele situatie bij aankopen in Duitsland via onlinehandelaren en verzendhuizen:
- Iedere onlinehandelaar/ondernemer in Duitsland, is in geval van een reclamatie of aankoop-stornering door de klant, wettelijk verplicht om binnen 14 dagen na aankoop alle aankopen waarbij het bedrag van de aankoop vanaf € 40,00 (incl. Btw) bedraagt, op wens van de klant retour te nemen zonder opgave van redenen door de klant.
(zie *)
De uitdrukkelijke mededeling door een klant, dat hij/zij iets wil retourneren is ook zonder opgave van redenen al voldoende maar moet wel binnen 14 dagen na aankoop kenbaar worden gemaakt aan de handelaar (bijv. per email/post/ en vanaf 13 Juni a.s. ook per telefoon). De handelaar is in geval van een aankoop-stornering wettelijk verplicht het volledige aankoopbedrag + de reeds betaalde verzendkosten binnen 14 dagen (uiterlijk binnen 30 dagen indien grondige redenen voorliggen) volledig aan de klant te restitueren, zonder enige aftrek van bedragen voor wat dan ook. Inhoudingen zonder vooraf schriftelijk gemaakte afspraken tussen de klant en handelaar zijn niet rechtmatig. Wel kan bij duidelijke slijtage door gebruik van een product en/of bij gebreken aan een product door schuld van de klant, door de handelaar een evenredig bedrag in rekening worden gesteld en evt. verrekend worden met het oorspronkelijke aankoopbedrag.
Tevens is een handelaar bij een uitdrukkelijk medegedeelde aankoop-stornering, wettelijk verplicht om de klant een, voor de klant GRATIS, retourzendingsmogelijkheid aan te bieden. Dit kan in de vorm van een postpakket met retourlabel zijn die de klant wordt toegezonden en daarmee het product gratis retour kan sturen, of ook via een afhaaldienst die bij de klant komt ophalen, waarbij ook die kosten voor de handelaar zijn!
NB.
- *Het bovenstaande is geregeld in het z.g. Duitse "Widerrufsrecht".
- Het bovenstaande geldt in geheel Duitsland t/m. 13 Juni 2014. Na die datum is er namelijk een Wetswijziging gepland en gaat de € 40,00-regeling ontvallen en zijn de retourzendingen op kosten van de klant, MITS de handelaar zijn algemene bepalingen tijdig heeft aangepast en openbaar leesbaar heeft gemaakt op zijn website en in rekeningen/notas e.d. !
- Verder is na die datum het wettelijk retourrecht zelfs 30 dagen i.p.v. voorheen 14 dagen, indien de handelaar de z.g. “Widerrufsrechts-Belehrung”, niet direct aan de klant heeft medegedeeld ten tijde van de aankoopdatum.
-De “Widerrufsrechts-Belehrung”, staat normaalgesproken in de bevestigingsemail die men ontvangt direct na een online-aankoop of op de rekening/nota die ook direct of binnen 48uur na aankoop per email toegestuurd dient te worden.
- Voor rest blijft alles bij het oude.
PS: Alle informatie onder voorbehoud en zonder enige garantie. Ik ben immers geen jurist
Maar,...ik koop al jaren hier in Duitsland en heb dus al het e.e.a. aan gedoe met leveranciers gehad.
Vandaar dat ik de belangrijkste regels ken.
Is wel off-topic maar misschien toch ook handig voor mensen die vaker in Duitsland iets inkopen via Internet.
De momentele situatie bij aankopen in Duitsland via onlinehandelaren en verzendhuizen:
- Iedere onlinehandelaar/ondernemer in Duitsland, is in geval van een reclamatie of aankoop-stornering door de klant, wettelijk verplicht om binnen 14 dagen na aankoop alle aankopen waarbij het bedrag van de aankoop vanaf € 40,00 (incl. Btw) bedraagt, op wens van de klant retour te nemen zonder opgave van redenen door de klant.
(zie *)
De uitdrukkelijke mededeling door een klant, dat hij/zij iets wil retourneren is ook zonder opgave van redenen al voldoende maar moet wel binnen 14 dagen na aankoop kenbaar worden gemaakt aan de handelaar (bijv. per email/post/ en vanaf 13 Juni a.s. ook per telefoon). De handelaar is in geval van een aankoop-stornering wettelijk verplicht het volledige aankoopbedrag + de reeds betaalde verzendkosten binnen 14 dagen (uiterlijk binnen 30 dagen indien grondige redenen voorliggen) volledig aan de klant te restitueren, zonder enige aftrek van bedragen voor wat dan ook. Inhoudingen zonder vooraf schriftelijk gemaakte afspraken tussen de klant en handelaar zijn niet rechtmatig. Wel kan bij duidelijke slijtage door gebruik van een product en/of bij gebreken aan een product door schuld van de klant, door de handelaar een evenredig bedrag in rekening worden gesteld en evt. verrekend worden met het oorspronkelijke aankoopbedrag.
Tevens is een handelaar bij een uitdrukkelijk medegedeelde aankoop-stornering, wettelijk verplicht om de klant een, voor de klant GRATIS, retourzendingsmogelijkheid aan te bieden. Dit kan in de vorm van een postpakket met retourlabel zijn die de klant wordt toegezonden en daarmee het product gratis retour kan sturen, of ook via een afhaaldienst die bij de klant komt ophalen, waarbij ook die kosten voor de handelaar zijn!
NB.
- *Het bovenstaande is geregeld in het z.g. Duitse "Widerrufsrecht".
- Het bovenstaande geldt in geheel Duitsland t/m. 13 Juni 2014. Na die datum is er namelijk een Wetswijziging gepland en gaat de € 40,00-regeling ontvallen en zijn de retourzendingen op kosten van de klant, MITS de handelaar zijn algemene bepalingen tijdig heeft aangepast en openbaar leesbaar heeft gemaakt op zijn website en in rekeningen/notas e.d. !
- Verder is na die datum het wettelijk retourrecht zelfs 30 dagen i.p.v. voorheen 14 dagen, indien de handelaar de z.g. “Widerrufsrechts-Belehrung”, niet direct aan de klant heeft medegedeeld ten tijde van de aankoopdatum.
-De “Widerrufsrechts-Belehrung”, staat normaalgesproken in de bevestigingsemail die men ontvangt direct na een online-aankoop of op de rekening/nota die ook direct of binnen 48uur na aankoop per email toegestuurd dient te worden.
- Voor rest blijft alles bij het oude.
PS: Alle informatie onder voorbehoud en zonder enige garantie. Ik ben immers geen jurist
Maar,...ik koop al jaren hier in Duitsland en heb dus al het e.e.a. aan gedoe met leveranciers gehad.
Vandaar dat ik de belangrijkste regels ken.