ZF automaat en differentieel laten spoelen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
jvbosma

ZF automaat en differentieel laten spoelen

Bericht door jvbosma » 02 jul 2014, 08:05

Even ter info,

ik heb de bak en diff laten 'spoelen' door ZF dortmund duurt +/- 4 uur en koste 540e lijkt nu vooral op hogere snelheid wat beter te rijden. En schakelt verder over het algemeen onmerkbaar.(schakelde over het algemeen ook al redelijk onmerkbaar) Ze adviseren voor de bak bij 80k tot 120k voor vervangen van de olie en differentieel bij 150k. (auto heeft nu 170 gereden)

En natuurlijk meteen even de topsnelheid geprobeerd; op gps 223km/h dus keurig de fabrieksopgave.

Decorsa

Re: ZF automaat en differentieel laten spoelen

Bericht door Decorsa » 02 jul 2014, 08:57

Haha, Ik zit tijdens dit schrijven bij ZF in Delftgauw. We hebben net een testrit gedaan maar er was niks speciaal te voelen of te horen. Ik had verder ook geen klachten maar met 182000km op de klok werd het wel tijd. De automaat en diff olie word vervangen.

Bij aankomst netjes ontvangen en vriendelijke mensen. De mechanieker heeft zelf ook een E60 530i. Als het brein open ligt mag ik een kijkje nemen :duim: . Ik zal dan foto's proberen te maken, wel met gsm, en hier dan plaatsen.

En nu 4,5u wachten. :leip:

groetjes

Lupusmagnificus

Bericht door Lupusmagnificus » 02 jul 2014, 10:05

Ben benieuwd, staat bij mij op de to do list!

Tunex schijnt dezelfde methode te hebben, die verwijderen tevens de roetfilter (+chippen) dus mogelijkerwijs dat ik daarheen ga. Nog niet zeker so keep us updated! Vooral de pix :p

avdakker

Bericht door avdakker » 03 jul 2014, 08:13

Tunex doet bij lange na niet hetzelfde als ZF....... Tunex spoelt de bak door wat iets heel anders is.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

bmwhans

Bericht door bmwhans » 03 jul 2014, 11:46

En doet er dan ook nog te weinig olie in zoals bij mij waardoor ik hele rare klachten kreeg,,de automaat wordt door hun gevuld terwijl de bak nog warm is dat mag dus nooit,de bak mag niet warmer dan 40 graden zijn. :gek:

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 03 jul 2014, 11:50

Mijn GM bak is 80K geleden gespoeld door Tunex en is allemaal goed gegaan. Ik heb toen wel geinformeerd bij ZF in DLD (Delftgauw speelde toen nog niet) en ze gaven aan geen GM bakken te doen anders was ik toch naar ZF gereden :duim:

Decorsa

Bericht door Decorsa » 12 jul 2014, 10:13

Hoi,

Het is nu meer als een week geleden dat de olie werd gewisselt. Helaas geen foto's maar ben wel een kijkje gaan doen toen hij open lag.

- Oude olie zag er nog vrij goed uit, donker bruin zeker niet zwart. De olie druppels wat ik zag hangen lieten nog licht door.
- In de hoeken van de karterpan zat wat olieslijk met een miniem aan vijlsel. Voor de kilometers zeker niet verontrustend vertelde ze mij.
- Adaptieve waarde zijn gereset en geen foutcode te vinden.

bevindingen
- schakeld nog soepeler dan voor de wissel ( vond dit al vrij soepel )
- slipt veel minder in koude toestand ( bijna niet meer maar zal het altijd blijven doen om de temp sneller te doen stijgen naar werk temp van 80 graden )
- In D schakeld hij later door en schakeld sneller terug bij meer gas geven maar moet zich opnieuw inleren na de reset.

De mensen daar zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. De auto was net klaar voor de middag pauze en werd uitgenodigd om mee te lunchen maar ik wilde lekker gaan :driving:. Tijdens de terug reis oa. in de file gestaan, lekker zitten cruisen en sommige stukken toch even gebruik kunnen maken van al die lekkere paardjes onder mijn kont :devil:.
Ik ben zeer blij dat ik dit heb laten doen ondanks er geen echte klachten waren. Nu hoef ik mij hier voorlopig geen zorgen meer over te maken.

groetjes
Ronald

fredjuhhh

Bericht door fredjuhhh » 12 jul 2014, 23:48

hey...
ik zit er ook aan te twijfelen om naar ZF te gaan omdat ie op de cruise control bij 100/120 wel eens schommelt in toerental. Dit heb ik niet als ik m zelf op 120 houdt. Verder schakelt hij eigenlijk perfect, soms iets harder terug.
Wat zijn de kosten bij ZF in delfgauw ?

Greetz Fred

Decorsa

Bericht door Decorsa » 13 jul 2014, 06:45

fredjuhhh schreef:hey...
ik zit er ook aan te twijfelen om naar ZF te gaan omdat ie op de cruise control bij 100/120 wel eens schommelt in toerental. Dit heb ik niet als ik m zelf op 120 houdt. Verder schakelt hij eigenlijk perfect, soms iets harder terug.
Wat zijn de kosten bij ZF in delfgauw ?

Greetz Fred

Hoi,

De kosten voor automaat olie en diff olie kwamen op 538 euro totaal. Diff olie was iets van 50 euro.

groetjes

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”