Ach ja, voor particulier is wel iets te zeggen als ie goedkoper is. En die nu te koop staat (linkje dat ik plaatste) heeft een prima prijs. Dus ik kan het wel overwegen en inderdaad wat geld besteden aan een aankoopkeuring (iemand een idee wat zoiets kost?). Kopen bij een dealer is niet een strikte regel, het heeft alleen mijn voorkeur.Joostb schreef:coupé modellen zijn over het algemeen wat beter te vinden met 3.0 dan sedans. Dan word je vijver iets groter waar je in vist. En garage... tjah, heeft zo zn voor en nadelen. Bij een garage is een hele mooie E46 al snel een 2 a 3 duizend duurder. Ik steek dat liever in mn zak, zelf lekker een keer poetsen. En er moet dan wel heel veel stuk zijn wil je hoger uit komen dan dit bedrag.Dit zou nog een optie zijn, ware het niet dat ik hem bij een garage wil kopen, met garantie (bij mijn huidige auto heb ik nog wel geprofiteerd van die garantie, zijn nog diverse reparaties gedaan na aankoop):
Eventueel zou je wel een aankoopkeuring kunnen doen
325i / 330i - enkele vragen
Re: 325i / 330i - enkele vragen
op zoek naar een E46...
Re: 325i / 330i - enkele vragen
Kijk eens op de site van de bovag, die bieden die mogelijkheid volgens mij. Dan komt er een onafhankelijk persoon die de auto bij een lokale (bovag) garage op de brug zet en beoordeeld.
Wat ik zelf een keer gedaan heb bij mn vorige auto, had ik een afspraak gemaakt bij de opel garage. Auto particulier, wel netjes aangegeven dat ze hem bij de opel dealer op de brug wilden zetten. Vond hij prima en ging ook mee. Op de brug meegekeken, en na 15 min kan een monteur al snel iets zinnigs over de auto zeggen. Kosten waren toen iets van 25 euro. Was een soort van winterinspectie actie wat ik had laten uitvoeren.
Wat ik zelf een keer gedaan heb bij mn vorige auto, had ik een afspraak gemaakt bij de opel garage. Auto particulier, wel netjes aangegeven dat ze hem bij de opel dealer op de brug wilden zetten. Vond hij prima en ging ook mee. Op de brug meegekeken, en na 15 min kan een monteur al snel iets zinnigs over de auto zeggen. Kosten waren toen iets van 25 euro. Was een soort van winterinspectie actie wat ik had laten uitvoeren.
Re: 325i / 330i - enkele vragen
Als iemand in de buurt van veendam eens op een brug wil kan dat ook wel bij mij thuis in de schuur
BMW 330D Touring F31
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
Re: 325i / 330i - enkele vragen
al geslaagd Rednas?
Re: 325i / 330i - enkele vragen
Voor de liefhebber, hier vlak over de grens staat deze: http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... ref=search
vrij unieke 330i met aparte opties en zo
vrij unieke 330i met aparte opties en zo
Re: 325i / 330i - enkele vragen
Geen. Het is heel wisselend bij welke kmstand onderdelen aan vervanging toe zijn. Meestal zit het tussen de 130-180k. Mijn draagarmen voor heb ik vervangen bij 177k terwijl ze ook al bij 130k vervangen moeten worden.Rednas81 schreef: Dus kortgezegd, als ik er een met rond de 150K op de klok zou kopen, welke punten zou ik dan sowieso in het onderhoudsboekje tegen moeten komen, wil ik niet zelf meteen flinke kosten hebben? Wat is het lijstje dat ik bij wijze van spreken naar de dealer mee zou moeten nemen?
Wederom dank voor de hulp
Staar je niet blind op de kmstand. Kijk naar de algehele staat van de wagen, of ie zijn beurtjes heeft gehad, etc. En vooral, de persoon die hem verkoopt (als je particulier koopt). Met een beetje mensenkennis kom je een heel eind.
Overigens heb ik zelf een half jaar gezocht naar de wagen die ik nu heb
Maar verder, een 330... Pure liefde De enige auto tot nu toe die ik niet na 1 jaar beu ben. (ook niet na 3 )
Re: 325i / 330i - enkele vragen
Nog niet. De persoon die mijn huidige auto zou kopen is nu op vakantie en daarvoor was ik zelf op vakantie. Er is al wel een soort aankoopkeuring gedaan, waar geen zorgelijke punten uit kwamen. Ik hoop de koop in augustus te kunnen regelen en dan op zoek te kunnen naar een BMW.Graaaf schreef:al geslaagd Rednas?
Op dit moment staan er ook niet bijster veel 330i's te kopen voor < € 10K, van 2001 of nieuwer.
Alleen dit:
Deze is al verkocht (geen idee waarom er nu zo'n lage prijs staat, was voorheen € 6.250 - raar verhaal: http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie/33 ... tails.html
Nog wel een aardige 325i: http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie-co ... tails.html
En de 325i die ik al langer op het oog had, die inmiddels iets verlaagd is qua prijs: http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie/32 ... tails.html
...dus er zijn wel wat opties, maar ik moet nog even geduld hebben.
op zoek naar een E46...
Re: 325i / 330i - enkele vragen
Sws laten staan. Ik zou niet eens gaan kijken.Rednas81 schreef:Deze is al verkocht (geen idee waarom er nu zo'n lage prijs staat, was voorheen € 6.250 - raar verhaal: http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie/33 ... tails.htmlGraaaf schreef:al geslaagd Rednas?
'Als het te mooi is om waar te zijn.... Dan is het dat waarschijnlijk ook'.
Re: 325i / 330i - enkele vragen
Hij is al verkochtNielZ schreef:Sws laten staan. Ik zou niet eens gaan kijken.Rednas81 schreef:Deze is al verkocht (geen idee waarom er nu zo'n lage prijs staat, was voorheen € 6.250 - raar verhaal: http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie/33 ... tails.htmlGraaaf schreef:al geslaagd Rednas?
'Als het te mooi is om waar te zijn.... Dan is het dat waarschijnlijk ook'.
Maar na de verkoop is de prijs dus flink omlaag gegaan (en was dus al vrij laag met € 6.250). Als op Google Streetview naar het adres kijkt, is het ook gewoon een rijtjeshuis terwijl ze zich presenteren als garage.
Was hem sowieso niet geworden.
op zoek naar een E46...
Re: 325i / 330i - enkele vragen
misschien gaat mijn e46 er uit...