Sinds 2,5 jaar rijd ik met veel plezier in mijn E39 530dA touring. Deze is al mooi M uitgerust met zelfs de originele dubbele M5 uitlaat (door dealer destijds geplaatst).


Helaas begint de carrosserie door de omgerolde wielranden achter (vanwege de M velgen) flink te roesten en ook op de achterklep en langs de dakrails verschijnen er blaasjes. Nu begint ook (km stand NAP 265.000) de automaatbak slecht te worden. In de achteruit ratelt hij flink en kom ik soms niet van mijn plek.
Tijd voor verandering dus.
De bedoeling is de komende maanden een in mooie staat verkerende E39 touring (facelift) te vinden die redelijk smetteloos is, 525d of 530d en zilvergrijs is.
Deze gaat dan geheel uit elkaar en zal opnieuw met nieuwe en revisiedelen worden opgebouwd. In dit topic zal ik de voortgang af en toe updaten.
Motorisch gaat er ook het een en ander aangebeuren. Daarvoor is inmiddels een donorauto gekocht zodat ik alvast de motor en automaatbak hiervan kan gaan reviseren. Dit is de donor:


Als er iemand nog E38 onderdelen zoekt dan verneem ik het graag. Hij word geheel gedemonteerd en verkocht. Op de motor en bak na dan.
Naast dat hij motorisch aangepakt word heb ik ook al wat opties gekocht, zoals automatische achterklep, DSP2 set, ULF set en een breedset Styling 95 velgen. Genoeg te doen dus!