Na een tijdje meelezen op het forum zal ik bij deze mijn Bimmer voorstellen...
Een paar maand geleden aangeschaft nadat een ontspoorde tram mijn ouwe vertrouwde E39 520i omver heeft gereden

Maar die is dus helaas afgeschreven, en daarvoor in de plaats staat nu een Toledo blauwe 530i Special Edition automaat uit 2002 met 142000 km op de klok voor de deur.
Optielijst:
DT61 530i sedan Aut.
482 Toledoblau Metallic
V6SWLeder Exclusive Schwarz/Schwarz
167 Emissienorm EU 4
232 LM wielen Radiaalspaak (50)
249 Multifunktioneel stuur
302 Alarmsysteem klasse 3 (SCM/TNO)
415 Elektrisch bediend zonnescherm
422 Interieurlijsten Muschelahorn
423 Velours matten
431 Automatische dimmende binnenspiegel
441 Rokers uitvoering
456 Comfortzetels
470 ISOFIX bevestiging
494 Elektrisch verwarmde voorzetels
500 Koplampsproeiers
508 Park Distance Control (PDC)
521 Regensensor
522 Xenon lampen voor dimlicht
534 Airconditioning, automatisch
609 Navigatiesysteem Professional
630 Autotelefoon GSM
694 Voorbereiding voor CD wisselaar
723 Special
785 Individual witte knipperlichten
863 Dealergids
877 AG Intern / alarmcode
886 Boordliteratuur Nederlands
915 AG intern
Foto's

Na aanschaf gelijk olie gewisseld en nieuwe filters erin. Daarna langs Offenga gegaan om de trilling in het stuur (tussen 80 en 120) te laten verhelpen. Daar zijn de remschijven (waren krom) en blokken vervangen, maar dit heeft helaas niets geholpen. Zelf heb ik afgelopen week de reactiearmen vervangen, maar ook dat heeft niet veel geholpen. Banden zijn gebalanceerd en wagen is uitgelijnd, dus dat wordt nog even een zoektocht...
Verder zit er nog wat roest op de dorpel rechtsachter, is eerder wat aan gedaan, maar helaas niet netjes gebeurd, dus dat moet ook nog opgelost worden. Misschien gelijk maar de achterbumper laten meespuiten.
Ook zit ik nog te denken om bij ZF een automaat service uit te laten voeren. Voor zover de historie van de auto bij mij bekend is, is daar nooit wat aan gedaan.
En er staan natuurlijk nog wel een aantal zaken op mijn wishlist, waaronder style 42 velgen, een

Groet,
Jasper