beste mensen ik heb laatst mijn thermostaat vervangen ivm motor bleef te koud 316i compact
het viel mij op na dat de thermostaat vervangen was als ik een tijdje gereden had dat het vat van de dop op de radiateur na het afzetten van de motor direct vol loopt ik ben terug naar de garage gegaan en heeft alles ontlucht
een paar weken later reed ik door de stad en ineens ging de temperatuurmeter het naar het rode gebied ik had verder niets bij mij dus ANWB gebeld en constateerde dat er te weinig vloeistof was en vulde deze bij met water
en ik kon weer verder met dit verhaal ben ik terug gegaan naar de garage en bekeek de motor hij vertelde dat deze aan de kook was en weer was het water heel hoog na het afzetten van de motor hij bemerkte dat de viscofan geen weerstand gaf en stuk was Ik dacht oke dat is mogelijk maar de meter in de auto blijft wel op 90 graad staan wie kan mij helpen met meedenken komt dit alles door een defecte visco fan
de auto rookt niet olie is schoon ik moet er nog wel even bij vermelden dat hij er steeds koelwater uitgooit omdat het water na het afzetten van de motor gelijk het hele vat vult van de radiateur
volgens de ANWB was de koppakking heel na een test van de monteur
ik hoop dat iemand mij kan helpen
groet Aad
bmw e36 koelprobleem Helppp
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 01 mei 2014, 15:04
- Locatie: hoogezand
Re: bmw e36 koelprobleem Helppp
zet je motor aan en kijk of alle koelvloeistof slangen warm worden
Re: bmw e36 koelprobleem Helppp
Is de thermostaat er goed in geplaatst (rechtop)? En werkt deze wel (nieuw kan ook reeds kapot zijn). Als hij dicht blijft zitten heb je ook een probleem
Het zou ook je waterpomp kunnen zijn. Tip is altijd, wanneer je de thermostaat vervangt om ook de waterpomp mee te nemen. Zeker als je nog het type met kunststof schoepenrad hebt. Die altijd vervangen voor een versie met metaal. Viscokoppeling kan inderdaad ook een reden zijn, als die niet goed meer is per definitie vervangen.
Het zou ook je waterpomp kunnen zijn. Tip is altijd, wanneer je de thermostaat vervangt om ook de waterpomp mee te nemen. Zeker als je nog het type met kunststof schoepenrad hebt. Die altijd vervangen voor een versie met metaal. Viscokoppeling kan inderdaad ook een reden zijn, als die niet goed meer is per definitie vervangen.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 01 mei 2014, 15:04
- Locatie: hoogezand
Re: bmw e36 koelprobleem Helppp
oke nou de slangen worden allemaal warm wat de thermostaat betreft de garage heeft die er in gezet dus ga ik er vanuit dat dit goed gedaan is maar die waterpomp geen idee of deze plastic schoepen heeft dus van de week maar een nieuwe opzetten alvast bedankt
word vervolgt
groet Aad
word vervolgt
groet Aad
Re: bmw e36 koelprobleem Helppp
Of inderdaad een slechte thermostaat of waterpomp. Waterpomp kan je ook checken door met een warme motor de kachel vol aan te zetten en dan voelen of deze warm word. Wanneer de pomp stuk is heb je ook geen doorstroming en dus ook geen warme kachel. Hetzelfde heb ik gehad met een e34 525 in de bergen van Oosterijk.
Het geluid bij vermogen vragen in sportstand. mmmmmmmmmmmmmmmmmmm
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 01 mei 2014, 15:04
- Locatie: hoogezand
Re: bmw e36 koelprobleem Helppp
hoi ja de kachel word wel warm ik ben nogmaals naar de garage gegaan
om te vragen welke optie's er nog meer waren waar ik op moest letten
wederom vertelde de monteur vervang eerst je visco want hij draait wel
maar niet zoals het hoort en daar komen de problemen van verder verlies ik geen koelvloeistof meer
ik zie ook geen verschil aan de temperatuurmeter in de auto hij staat op 90 graden
maar toch word hij te warm vind de garage dus ik denk nu dat er niets anders opzit de viscofan en waterpomp te laten vervangen en sowieso de kloelvloeistof want de ANWB heeft het met water bijgevuld ik denk ook dat hij door lucht in het systeem aan de kook is gegaan toen ging echter wel de tempmeter op het dashboard naar het rode gebied en toen ben ik ook gelijk gestopt
groetjes aad
om te vragen welke optie's er nog meer waren waar ik op moest letten
wederom vertelde de monteur vervang eerst je visco want hij draait wel
maar niet zoals het hoort en daar komen de problemen van verder verlies ik geen koelvloeistof meer
ik zie ook geen verschil aan de temperatuurmeter in de auto hij staat op 90 graden
maar toch word hij te warm vind de garage dus ik denk nu dat er niets anders opzit de viscofan en waterpomp te laten vervangen en sowieso de kloelvloeistof want de ANWB heeft het met water bijgevuld ik denk ook dat hij door lucht in het systeem aan de kook is gegaan toen ging echter wel de tempmeter op het dashboard naar het rode gebied en toen ben ik ook gelijk gestopt
groetjes aad