hallo,
heb een klein probleempje met de 525, koelvloeistof gaat harder dan de benzine. Net gekeken en er zitten vloeistofsporen aan de bestuurderszijde achter de radiateur (luchtinlaat en verder naar achter). Vloeistof is helder en smaakt zoetig . Verdenk dus de radiateur, nu heeft winparts een aantal opties nl. de Behr Hella 130.- of de Nissins 122.- (die van 80 euro vind ik weer te cheap) Welke is de beste keuze hierin of hebben jullie nog tips ? origineel bmw wordt het niet voor 430,- iniedergeval...
525 koelvloeistof lekkage
Re: 525 koelvloeistof lekkage
Hallo beste Duncan,
Behr is de originele radiateur van BMW.
Let wel goed op, dat u de juiste besteld, want houd wel in het oog dat airco er ook toe doet bij de keuze van de radiateur.
Geef daarom altijd de VIN code aan bij een bestelling, dan maakt u de meeste kans, dat u de juiste onderdelen krijgt waar u om vraagt.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Behr is de originele radiateur van BMW.
Let wel goed op, dat u de juiste besteld, want houd wel in het oog dat airco er ook toe doet bij de keuze van de radiateur.
Geef daarom altijd de VIN code aan bij een bestelling, dan maakt u de meeste kans, dat u de juiste onderdelen krijgt waar u om vraagt.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
-
met behulp van een collega de oorzaak kunnen achterhalen. De bovenste slang van de motor naar de radiateur is gescheurd op de harde plastic koppeling aan de motorzijde. Stationair zag je niet veel maar onder last was het een mooie fontein. Was er net op tijd bij want als deze klapt op de snelweg sta je meteen stil. Prijsverschillen online zijn niet zo groot dus morgen maar even langs Ekris.... kan ik voor 30,- weer knorren
Hallo beste Duncan,
Dan heb je erg veel geluk gehad.
Dat het enkel het koppelstuk met slang was.
En, inderdaad, je moet er echt niet aan denken, dat dit koppelstuk onder het rijden op de snelweg stuk was geknald, je bent dan weer even klaar.
En, het komt immers altijd ongelegen.
Dit soort onderdelen haal ik dan altijd gewoon bij de dealer, bestellen, en een dag later heb ik het in huis.
Ik ken de magazijn man van deze dealer al erg lang, dat was nog uit de Audi tijd.
Ik had dus 2 jaar geleden ook een KVS lekkage, bij dit koppelstuk.
Enkel was bij mij de sok waar het koppelstuk op klikt afgescheurd, en dat koste mij een nieuwe radiateur.
Ik had de sok wel kunnen laten lassen, maar dat zijn vaak lapmiddelen.
Succes, beste Duncan, met de reparatie.
Allen alvast een heel fijn weekend toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dan heb je erg veel geluk gehad.
Dat het enkel het koppelstuk met slang was.
En, inderdaad, je moet er echt niet aan denken, dat dit koppelstuk onder het rijden op de snelweg stuk was geknald, je bent dan weer even klaar.
En, het komt immers altijd ongelegen.
Dit soort onderdelen haal ik dan altijd gewoon bij de dealer, bestellen, en een dag later heb ik het in huis.
Ik ken de magazijn man van deze dealer al erg lang, dat was nog uit de Audi tijd.
Ik had dus 2 jaar geleden ook een KVS lekkage, bij dit koppelstuk.
Enkel was bij mij de sok waar het koppelstuk op klikt afgescheurd, en dat koste mij een nieuwe radiateur.
Ik had de sok wel kunnen laten lassen, maar dat zijn vaak lapmiddelen.
Succes, beste Duncan, met de reparatie.
Allen alvast een heel fijn weekend toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Ad
-
Slang vervangen, was nog geen 5 minuten werk. Daarna de boel ontlucht en alles lijkt stabiel te zijn. Nu maar effe een paar 100 km rijden om alles te testen...