Klikkend geluid - verhoogde accuontlading
Klikkend geluid - verhoogde accuontlading
Vrijdagavond wilde ik in mijn 2006 E61 520D stappen op een calpoolplaats na een paar dagen met een collega op pad te zijn geweest. Afstandsbediening gaf geen sjoege. Met het sleuteltje het portier opgemaakt, geen verlichting, helemaal niks, auto zo dood als een pier.
De volgende dag terug naar de auto en ANWB laten komen. Die hebben de stroomkabel er op gezet en de auto startte weer. Vervolgens uurtje gereden, boodschappen gedaan en niks leek aan de hand, BEHALVE de melding "hoge accuontlading".
Vannacht om vijf uur ging het alarm af, ik uit bed en gewapend met de sleutel in badjas naar de auto. Weer geen reactie, maar alarm bleef loeien. Uiteindelijk het portier maar met de hand opengemaakt en op de waarschuwingslichten knop gedrukt, na twee minuten ging het alarm niet meer af. De auto startte niet, en ook waren alle andere functies uit. Alleen de knipperlichten deden het dus en het viel me op dat het lampje op het knopje van de raamblokkering achter enthousiast knipperde.
Toen ik om de auto heen liep hoorde ik een soort klikkend, schakelend geluid in de auto waar de tankdop zit. Alsof er continue iets aan en uit werd gezet.
Deze ochtend doet helemaal niets het meer.
Volgens de ANWB man is het niet de accu aangezien deze snel oplaadde, deze is echter volgens mij nog wel origineel (dus 8 jaar oud). Ik heb ook al iets gelezen van IBS kabel, microswitch in het achterraam of de bluetooth module. Met de laatste heb ik echter nooit problemen en ook niet toen ik gisteren het stuk reed.
Iemand suggesties (en dan zeker in combinatie met het klikkende geluid rechtsachter)?
De volgende dag terug naar de auto en ANWB laten komen. Die hebben de stroomkabel er op gezet en de auto startte weer. Vervolgens uurtje gereden, boodschappen gedaan en niks leek aan de hand, BEHALVE de melding "hoge accuontlading".
Vannacht om vijf uur ging het alarm af, ik uit bed en gewapend met de sleutel in badjas naar de auto. Weer geen reactie, maar alarm bleef loeien. Uiteindelijk het portier maar met de hand opengemaakt en op de waarschuwingslichten knop gedrukt, na twee minuten ging het alarm niet meer af. De auto startte niet, en ook waren alle andere functies uit. Alleen de knipperlichten deden het dus en het viel me op dat het lampje op het knopje van de raamblokkering achter enthousiast knipperde.
Toen ik om de auto heen liep hoorde ik een soort klikkend, schakelend geluid in de auto waar de tankdop zit. Alsof er continue iets aan en uit werd gezet.
Deze ochtend doet helemaal niets het meer.
Volgens de ANWB man is het niet de accu aangezien deze snel oplaadde, deze is echter volgens mij nog wel origineel (dus 8 jaar oud). Ik heb ook al iets gelezen van IBS kabel, microswitch in het achterraam of de bluetooth module. Met de laatste heb ik echter nooit problemen en ook niet toen ik gisteren het stuk reed.
Iemand suggesties (en dan zeker in combinatie met het klikkende geluid rechtsachter)?
Re: Klikkend geluid - verhoogde accuontlading
Zitten rechtsachter de componenten van de alarminstallatie weggewerkt?
"Drive softly, but carry a big engine"
Volgens mij wel ja, en terwijl ik met de buurman probeer de boel weer aan de gang te krijgen blijkt in de bak bij de zekeringkast achter water te staan...... Ben dus bang dat m'n panoramadak lekt.
Oorzaak van het probleem lijkt me - voor nu - dan idd het panoramadak. Met kortsluiting in de zekeringenkast als gevolg.
"Drive softly, but carry a big engine"
Kortsluiting betwijfel ik sterk. Je krijgt niet gemakkelijk kortsluiting met 12v zekeringskast.
Wat meer waarschijnlijk is, zijn de modules in de koffervloer die de geest gegeven hebben.
Wat meer waarschijnlijk is, zijn de modules in de koffervloer die de geest gegeven hebben.
525d E61 2007 pre-LCI
- lekkerwijf1
Gauw de mpm module loshalen en laten drogen dmv feun oid die in de kofferbak in de reservewielbak zit.
Misschien kan deze nog gered worden
Deze geeft hele rare storingen en trekt inderdaad de accu leeg.
IK heb hetzelfde gehad toen ik een keer de kofferbak even losliet staan terwijl het regende
Ruitenwissers gingen aan incl alarm etc.
Misschien kan deze nog gered worden
Deze geeft hele rare storingen en trekt inderdaad de accu leeg.
IK heb hetzelfde gehad toen ik een keer de kofferbak even losliet staan terwijl het regende
Ruitenwissers gingen aan incl alarm etc.
Vandaag de auto weer opgehaald. Afvoeren van het dak waren beide verstopt waardoor het water in de achterlichten stond en daar kortsluiting veroorzaakte. Dat trok de accu in no-time leeg, die zelf ook niet al te beste staat meer was (auto is van 2006, accu is origineel).
Dus afvoeren doorgespoten, achterlichten gedroogd en nieuwe accu (inclusief inlezen). Het klikkende geluid werd veroorzaakt door de alarminstallatie die bij bijna lege accu gek begon te doen. De MPM module was droog, gelukkig.
Al met al geen goedkope grap, maar het had veel erger kunnen zijn.
Dus afvoeren doorgespoten, achterlichten gedroogd en nieuwe accu (inclusief inlezen). Het klikkende geluid werd veroorzaakt door de alarminstallatie die bij bijna lege accu gek begon te doen. De MPM module was droog, gelukkig.
Al met al geen goedkope grap, maar het had veel erger kunnen zijn.