Inhouden en schokkerig optrekken koude motor
- Daniel0602
Re: Inhouden en schokkerig optrekken koude motor
Hey Tommy,
Ik wacht graag jou oplossing af
Ik wacht graag jou oplossing af
DAT ZEG IK! BMW!
------------
Laatst gewijzigd door M-Power op 13 sep 2008, 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo dat is ook toevallig, bij mij kwamen zo ook op wat vervuiling bij de 2de cilinder. Ze hebben de olie vervangen en een speciale dope toegevoegd. Ik moet nu lekker veel gaan rijden en dan moet het weg gaan. Ik moet zeggen dat ik wel merk dat de motor nu al soepeler is gaan lopen. Helemaal weg is het schokken nog niet maar ik denk dat dit met een week toch voorbij is.
- Daniel0602
ok dan.... dan ga ik dat ook eens doen..
Ik heb ook nog steeds het gevoel dat het bij mij nog niet helemaal weg is...al is het wel heeeel erg miniem
Of misschien zit het gewoon tussen mn oren (omdat ik weet dat het probleem er eerst was en nu nog steeds het probleem voel terwijl het er niet meer is). Ieder geval..Het is zeker veel minder geworden.
Maar misschien is het handig als ik ook de olie ga vervangen...wellischt is het probleem dan volledig verdwenen.
Ik heb ook nog steeds het gevoel dat het bij mij nog niet helemaal weg is...al is het wel heeeel erg miniem
Of misschien zit het gewoon tussen mn oren (omdat ik weet dat het probleem er eerst was en nu nog steeds het probleem voel terwijl het er niet meer is). Ieder geval..Het is zeker veel minder geworden.
Maar misschien is het handig als ik ook de olie ga vervangen...wellischt is het probleem dan volledig verdwenen.
DAT ZEG IK! BMW!
Het wordt elke dag beter. Eerste duurde het schokken tot bij de snelweg, nu tot het einde van de straat. Ook de heftigheid van schokken neemt af. Nu was ik thuis toch al de enige die het voelde (mannekwaal denk ik ). Mijn vrouw maakt zich niet zo druk over dit soort zaken (vrouwenkwaal denk ik :? ). Maar de monteur heeft het ook gevoeld dus ik was niet gek. Nu is het al bijna tot een minimum teruggebracht maar ik leid denk ik aan het syndroom dat lijkt op het feit dat, als je een ledemaat geamputeerd krijgt, deze nog tot maanden na de operatie voelt zitten.
- Daniel0602
Hey Tommy...het is nu al een tijd geleden..
Hoe zijn de ervaring tot nu met de auto?
Hoe zijn de ervaring tot nu met de auto?
DAT ZEG IK! BMW!
Ik zou willen dat ik goed nieuws voor je had maar het probleem is weer terug en erger dan ooit. Het motor management lampje brand nu ook continue. De dealer komt hem over een uurtje ophalen en laten een x3 achter. Ik ga dinsdag op vakantie en ik heb ze gezegt dat die vakantie hoe dan ook doorgaat. De dealer gaat de motor open halen en zij vermoeden dat het variable kleppen systeem vervuild is. De speciale dope heeft tijdelijk gewerkt maar waarschijnlijk is er nu vuil ergens terecht gekomen die ervoor zorgt dat de zaak niet meer correct functioneert. Wordt over 2 weken vervolgd!
- Daniel0602
Hey Tommy,
Zijn er nog vorderingen??
Zijn er nog vorderingen??
DAT ZEG IK! BMW!
Daniel,
Hij staat nu al 3 weken bij de dealer en ze hebben zowat alles al vervangen zoals brandstof pomp bobines bougies caterontluchting enz. enz., ik heb zowat een nieuwe auto onder de motorkap. Maar het stotteren bij koude motor blijft toch 1 op de 4 a 5 keer aanwezig. Ze gaan nu toch nog naar de kleppen kijken en daarvoor moet de motor open. Ik hoop dat ze het vinden. Hopelijk weet ik deze week meer want ik ben die 4 cylinder diesel 1 serie nu wel zat, wat een herrie maakt dat ding zeg.
Hij staat nu al 3 weken bij de dealer en ze hebben zowat alles al vervangen zoals brandstof pomp bobines bougies caterontluchting enz. enz., ik heb zowat een nieuwe auto onder de motorkap. Maar het stotteren bij koude motor blijft toch 1 op de 4 a 5 keer aanwezig. Ze gaan nu toch nog naar de kleppen kijken en daarvoor moet de motor open. Ik hoop dat ze het vinden. Hopelijk weet ik deze week meer want ik ben die 4 cylinder diesel 1 serie nu wel zat, wat een herrie maakt dat ding zeg.
Laatst gewijzigd door Tommy op 04 aug 2008, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoera, de dealer heeft het gevonden. Het was een kabel breuk naar een van de injectoren. M-Power, je zat een heel eind in de juiste richting! Daniel, kijk dus ook even naar je bekabeling. Dit blijkt dus voor vreemde storingen te kunnen zorgen. Waarschijnlijk "schud" de motor meer wanneer deze koud is en dan kan dus de breuk tot een verlies van contact zorgen.
Laatst gewijzigd door Tommy op 04 aug 2008, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Auto's bouwen van de topklasse, en topprijzen. En dan bezuinigen op een beetje koper.Tommy schreef:Hoera, de dealer heeft het gevonden. Het was een kabel breuk naar een van de injectoren. M-Power je zag een heel eind in de juiste richting! Daniel, kijk dus ook even naar je bekabeling. Dit blijkt dus voor vreemde storingen te kunnen zorgen. Waarschijnlijk "schud" de motor meer wanneer deze koud is en dan kan dus de breuk tot een verlies van contact zorgen.
- Daniel0602
Hey Tommy,
Bij mij is t probleem eigenlijk ook weg. (uitlaat nokkenas sensor / carterontluchtingslang vervangen)
Maar zal het zeker onthouden. Bedankt voor je reactie
Bij mij is t probleem eigenlijk ook weg. (uitlaat nokkenas sensor / carterontluchtingslang vervangen)
Maar zal het zeker onthouden. Bedankt voor je reactie
DAT ZEG IK! BMW!