E46 koppeling + vliegwiel vervangen
Re: E46 koppeling + vliegwiel vervangen
Het moet een beetje hitte bestendig zijn.
Graadje of 1500 uit mijn hoofd
Gister al een pret pakket met onderdelen binnen gekregen: oa: krukas keerring en afdichting, motor lagers, en wat klein spul ( lagers voor schakelstang en clipjes etc)
Morgen koppelingset halen en een centreerpen
Gister al een pret pakket met onderdelen binnen gekregen: oa: krukas keerring en afdichting, motor lagers, en wat klein spul ( lagers voor schakelstang en clipjes etc)
Morgen koppelingset halen en een centreerpen
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Waar heb je het pretpakket vandaan als ik vragen mag ?
Ik had de dealer een mailtje gestuurd, maar krijg (tot op heden) geen reaktie.
Offenga heeft niet alles in het assortiment en ook andere websites kunnen geen totaalpakket leveren.
150 graden is genoeg hoor.
Ik had de dealer een mailtje gestuurd, maar krijg (tot op heden) geen reaktie.
Offenga heeft niet alles in het assortiment en ook andere websites kunnen geen totaalpakket leveren.
150 graden is genoeg hoor.
Die losse onderdelen komen bij schmiedmann vandaan
Koppeling en vliegwiel ga ik bij vliegwielstore halen
Dealers ben ik niet zo happig meer op
Koppeling en vliegwiel ga ik bij vliegwielstore halen
Dealers ben ik niet zo happig meer op
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Geef ze geen ongelijk, aan ons verdienen ze niet veel.
Schmiedmann had ik wel gekeken, ik zal nogeens kijken.
Schmiedmann had ik wel gekeken, ik zal nogeens kijken.
Het was even zoeken maar heb toen wel gevonden wat ik nodig had
En true, onderdelen verdienen ze niet veel aan, maar mocht ik ooit een bmw bij een bmw dealer gaan kopen, weet ik wel al welke dealers ik niet heen ga maar dat is een andere discussie
En true, onderdelen verdienen ze niet veel aan, maar mocht ik ooit een bmw bij een bmw dealer gaan kopen, weet ik wel al welke dealers ik niet heen ga maar dat is een andere discussie
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Ik heb even wat onderdelen bekeken bij Schmiedmann, ze hebben heel veel niet op voorraad.
Dan misschien toch naar de Stealer.
Ik ga ze zo even bellen, mijn mail hebben ze vast wel gelezen.
Dan misschien toch naar de Stealer.
Ik ga ze zo even bellen, mijn mail hebben ze vast wel gelezen.
nou, ik heb gebeld.
maaral zaandam was erg behulpzaam en beloofde mijn mail spoedig te beantwoorden. en inderdaad, ik heb een mailtje van hen ontvangen. helaas hebben ze de spullen niet op voorraad, duurt 3 werkdagen.
Ik zal morgen de boel bestellen. alhoewel, als ik offenga bel heb ik het nog dit weekend.
moet je by the way ook je cardanmoeren vervangen ? dit lijken mij borgmoeren namelijk.
en de koppeling is ook bezorgd, ziet er goed uit.
maaral zaandam was erg behulpzaam en beloofde mijn mail spoedig te beantwoorden. en inderdaad, ik heb een mailtje van hen ontvangen. helaas hebben ze de spullen niet op voorraad, duurt 3 werkdagen.
Ik zal morgen de boel bestellen. alhoewel, als ik offenga bel heb ik het nog dit weekend.
moet je by the way ook je cardanmoeren vervangen ? dit lijken mij borgmoeren namelijk.
en de koppeling is ook bezorgd, ziet er goed uit.
cardan moeren?
Ik heb niet de hele aandrijf as er onder uit, alleen los gemaakt bij de bak en toen naar de zijkant gelegd
De bouten van de bak tegen de motor aan, moeten die nog met locktite ingesmeerd worden?
Ik heb niet de hele aandrijf as er onder uit, alleen los gemaakt bij de bak en toen naar de zijkant gelegd
De bouten van de bak tegen de motor aan, moeten die nog met locktite ingesmeerd worden?
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
nee, niet insmeren met locktite
Gister de spullen gehaald.
Alleen heb ik niet het overzicht van de aantrek momenten, weet iemand deze?
Alleen heb ik niet het overzicht van de aantrek momenten, weet iemand deze?
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
te vinden bij de dealer of TIS.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
welke motorcode is het ?
motor m43tu vliegwielbouten 120 nm, de andere types 105 nm
koppeling aan vliegwiel 24 nm en 34 nm voor eventuele bout met 10.9 opdruk.
bak aan blok, m8 22 nm, m10 43nm en m12 72 nm
koppelingcilinder 22nm
cardan aan bak, m10 8.8 bouten 50nm, m10 10.9 60nm, m12 100nm.
hoe heb jij de bovenste 3 bouten van de bak losgekregen ? ik kan het blok maar een klein beetje achterover laten zakken, gaat niet verder. heb de onderste 8 wel kunnen lossen.
motor m43tu vliegwielbouten 120 nm, de andere types 105 nm
koppeling aan vliegwiel 24 nm en 34 nm voor eventuele bout met 10.9 opdruk.
bak aan blok, m8 22 nm, m10 43nm en m12 72 nm
koppelingcilinder 22nm
cardan aan bak, m10 8.8 bouten 50nm, m10 10.9 60nm, m12 100nm.
hoe heb jij de bovenste 3 bouten van de bak losgekregen ? ik kan het blok maar een klein beetje achterover laten zakken, gaat niet verder. heb de onderste 8 wel kunnen lossen.
M47, maar heb net mijn cd van TIS gekregen dus heb morgen mn laptop er naast staan
Heb ze los gekregen door het blok wat te laten kantelen, en veel verleng stukken te gebruiken, en in sommige gevallen nog een knie gewricht... was wel even prutsen!
Vergeet ook niet het ene m6 boutje aan de achterkant van je bak
Heb ze los gekregen door het blok wat te laten kantelen, en veel verleng stukken te gebruiken, en in sommige gevallen nog een knie gewricht... was wel even prutsen!
Vergeet ook niet het ene m6 boutje aan de achterkant van je bak
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
het boutje is al bijna los, maar daar zit ook een stukje uitlaat en mijn verlenger van de kleine ratel is gebroken. het regent nu toch, morgen nogmaals proberen.
ik kan mijn tis cd trouwens niet vinden, weet jij met moment de boutjes van je krukaskeering vast moeten ?
ik kan mijn tis cd trouwens niet vinden, weet jij met moment de boutjes van je krukaskeering vast moeten ?