Traag inlezen MP3 CD.
Traag inlezen MP3 CD.
Hallo allemaal,
Om met de deur in huis te vallen... Bij mijn 3-serie was het zo dat als ik de auto start ik vrijwel meteen muziek hoorde vanuit de MP3 CD-speler. Bij mijn 5-serie duurt dat even. Uiteindelijk werkt het wel en slaat hij niet over of wat dan ook maar ik vind dat het vrij lang duurt.
Kan iemand mij vertellen of dat normaal is? Ik heb het CCC systeem (bwjr. 2008) als het goed is?
Iemand ervaringen hiermee? Navigatie functioneerd prima.
Alvast bedankt!
Groeten,
Rob
Om met de deur in huis te vallen... Bij mijn 3-serie was het zo dat als ik de auto start ik vrijwel meteen muziek hoorde vanuit de MP3 CD-speler. Bij mijn 5-serie duurt dat even. Uiteindelijk werkt het wel en slaat hij niet over of wat dan ook maar ik vind dat het vrij lang duurt.
Kan iemand mij vertellen of dat normaal is? Ik heb het CCC systeem (bwjr. 2008) als het goed is?
Iemand ervaringen hiermee? Navigatie functioneerd prima.
Alvast bedankt!
Groeten,
Rob
Re: Traag inlezen MP3 CD.
Wel eens een reset van je ccc uitgevoerd? Doet wel eens wonderen.
BMW UITLEZEN(E,F,G series), CODING, PROGRAMMING
FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay
Hoelang is vrij lang.
kan zijn dat er een grotere buffer(meer seconden laden) in de 5 serie zit dan in de 3 serie.
kan zijn dat er een grotere buffer(meer seconden laden) in de 5 serie zit dan in de 3 serie.
Hallo dj virus & Vinnie,
Ik schat dat het een seconde of 15 duurt voor dat ik muziek hoor. Ik kan het vanavond even klokken. Hebben jullie dezelfde module? Boven het cd gedeelte en onder het dvd gedeelte? Hoe lang duurt het bij jullie?
Hoe kan ik de unit resetten dj virus?
Ik schat dat het een seconde of 15 duurt voor dat ik muziek hoor. Ik kan het vanavond even klokken. Hebben jullie dezelfde module? Boven het cd gedeelte en onder het dvd gedeelte? Hoe lang duurt het bij jullie?
Hoe kan ik de unit resetten dj virus?
De unit kan je resetten door de aan/uit knop van de CCC en beide eject buttons van je drives tegelijkertijd ingedrukt te houden. Na een paar seconden zie je dan zwart beeld en gaat de CCC zich resetten.
Ik had voorheen de CCC en bij mij duurde het ongveer 7 seconden voor ik geluid had. Nu heb ik een upgrade gedaan van CCC naar CIC en bevalt heel goed.
Ik had voorheen de CCC en bij mij duurde het ongveer 7 seconden voor ik geluid had. Nu heb ik een upgrade gedaan van CCC naar CIC en bevalt heel goed.
Nee, helaas ben ik niet in bezit geweest van zo'n mooi systeem.
Wel ben ik redelijk op de hoogte van ICE inbouw van veel auto's
Een reset kan nooit kwaad, daarna alles weer instellen hoe jij het wilt en kijken of het verschil uit heeft gemaakt.
Kan je ook bij de CCC de buffer grote instellen?
Bijvoorbeeld bij mijn huidig Mondeo heb ik een cd-mp3 speler zitten, hierbij kan ik instellen hoeveel sec hij moet laden in de buffer.
Wel ben ik redelijk op de hoogte van ICE inbouw van veel auto's
Een reset kan nooit kwaad, daarna alles weer instellen hoe jij het wilt en kijken of het verschil uit heeft gemaakt.
Kan je ook bij de CCC de buffer grote instellen?
Bijvoorbeeld bij mijn huidig Mondeo heb ik een cd-mp3 speler zitten, hierbij kan ik instellen hoeveel sec hij moet laden in de buffer.
Hallo djvirus,
Dan klopt het, bij mij duurt het ook ongeveer 7 seconden. Gisteravond een nieuwe cd gebrand en deze deed het inderdaad rond 7 seconden. Wellicht een stomme vraag maar wat is het verschil tussen een CCC en een CIC?
Ik wordt wel kriebelig van alle problemen die ik op het forum lees over ccc. Is dit echt zo'n probleem systeem?
Dan klopt het, bij mij duurt het ook ongeveer 7 seconden. Gisteravond een nieuwe cd gebrand en deze deed het inderdaad rond 7 seconden. Wellicht een stomme vraag maar wat is het verschil tussen een CCC en een CIC?
Ik wordt wel kriebelig van alle problemen die ik op het forum lees over ccc. Is dit echt zo'n probleem systeem?
Bedankt Vinnie, ik ga de reset uitvoeren. Ik ben benieuwd of dit nog effect heeft.
@Wasteland.. Op zich is de CCC helemaal niet verkeerd. Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. Het verschil tussen de CCC en CIC zijn dat er in de CIC een hardeschijf in zit en een HD scherm heeft. De idrive controller is geen ronde schijf maar een meerknops controller. De CIC komt in de BMW's vanaf 2009 als ik het goed heb.
De navigatiekaarten worden naar de hardeschijf weggeschreven en je kunt ook je muziek naar de hardeschij toe kopieren zodat je niet elke keer een usb of cd hoeft te gebruiken. Daarnaast kun je met de CIC systeem gewoon DVD's kijken. Verder een mooier en luxer idrive Interface en stukken sneller.
Google maar eens op BMW CIC dan zul je heel wat tegenkomen en dan heb je ook een beeld van hoe het syteem eruit ziet.
De navigatiekaarten worden naar de hardeschijf weggeschreven en je kunt ook je muziek naar de hardeschij toe kopieren zodat je niet elke keer een usb of cd hoeft te gebruiken. Daarnaast kun je met de CIC systeem gewoon DVD's kijken. Verder een mooier en luxer idrive Interface en stukken sneller.
Google maar eens op BMW CIC dan zul je heel wat tegenkomen en dan heb je ook een beeld van hoe het syteem eruit ziet.
Hallo djvirus,
Bedankt voor de informatie! Ga ik zeker doen!
Goed weekend allemaal!
Bedankt voor de informatie! Ga ik zeker doen!
Goed weekend allemaal!
Ik had vandaag een E60 in de shop die ook de mp3 functie kwam. Het duurt niet langer dan 2 a 3 seconden.
Je kan even kijken op welke software versie je zit met de auto.
Je kan even kijken op welke software versie je zit met de auto.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Hallo Source,
Bedankt voor je reactie. Wellicht een stomme vraag. Is de software makkelijk te updaten? Hoe kan ik de software versie uitlezen?
Bedankt voor je reactie!
Bedankt voor je reactie. Wellicht een stomme vraag. Is de software makkelijk te updaten? Hoe kan ik de software versie uitlezen?
Bedankt voor je reactie!
Dat kan je met inpa wel doen gok ik. Ik gebruik zelf een ander programma.
Het updaten is niet iets wat je even tussendoor doet. Als je het met winkfp doet, heb je kans dat de navi unit overlijdt.
Ik heb laatst nog een auto gehad waarvan de navi unit ook was overleden met winkfp. De eigenaar dacht dat doe ik wel even met een kabel van een paar tientjes.
Ik ben uiteindelijk 3,5 uur bezig geweest enkel met de navi unit te herstellen.
Wat jij kan doen is eerst een mp3 cd te branden met een bitrate van 128 of lager. Probeer dat eens en houd de tijd bij hoelang het duurt met inlezen.
Het updaten is niet iets wat je even tussendoor doet. Als je het met winkfp doet, heb je kans dat de navi unit overlijdt.
Ik heb laatst nog een auto gehad waarvan de navi unit ook was overleden met winkfp. De eigenaar dacht dat doe ik wel even met een kabel van een paar tientjes.
Ik ben uiteindelijk 3,5 uur bezig geweest enkel met de navi unit te herstellen.
Wat jij kan doen is eerst een mp3 cd te branden met een bitrate van 128 of lager. Probeer dat eens en houd de tijd bij hoelang het duurt met inlezen.
Dan begrijp ik waar het verschil vandaan komt. Sommige nummers hoor ik direct wanneer ik de auto start, bij andere nummers duurt het soms 7 seconden voor dat ik muziek hoor. Is dat "probleem" met een software update te verhelpen?
Dat durf ik niet te zeggen. BMW geeft geen lijst vrij met bugs en changes.
In 2012 is de laatste software update verschenen voor de E60. Zie: viewtopic.php?f=123&t=41367
In 2012 is de laatste software update verschenen voor de E60. Zie: viewtopic.php?f=123&t=41367