In het kader van: "de domste vraag is de vraag die je niet stelt" hierbij een vraag aan andere F30/31 rijders. Toen ik als niet technisch aangelegde nieuwe eigenaar wat onder de motorkap aan het neuzen was, viel me iets op aan de waterafvoer onderaan de voorruit. Aan de linkerkant van de auto wordt het water via allerlei gootjes en bakjes netjes naar beneden langs de carrosserie afgevoerd. Aan de rechterkant bevindt zich echter maar één bakje waarna het water rechtstreeks op bekabeling terecht komt. Dat vind ik vreemd aangezien water volgens mij zoveel mogelijk uit de buurt van elektronica zou moeten blijven. Ontbreekt hier nog een bakje/gootje of is dat bij jullie ook zo?
Waterafvoer onder voorruit
- Kingfisher
- Contacteer:
Re: Waterafvoer onder voorruit
Ik heb even gekeken en het ziet er bij mij precies zo uit. Overigens valt aan beide kanten het water op delen bekabeling, maar die zijn zo goed geïsoleerd dat dat verder geen kwaad kan (ik zag zo snel geen stekkerverbindingen in de buurt) Het enige wat nog tricky zou kunnen zijn is dat zwarte boxje wat je hier links op de foto ziet.
Maar zo bezien is het vrijwel onmogelijk voor het water om daar bij in de buurt te komen. Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat ze daar bij BMW wel over nagedacht hebben, en dat terwijl ik een E61 heb gehad, waarbij de briljante zielen van BMW hebben bedacht veel belangrijke en dure modules op de laagste plaats in de kofferruimte te leggen, terwijl er aan weerszijden een met een ventiel afgedichte (dus mogelijkheid tot verstoppen!) afvoer van het panoramadak liep.
Maar zo bezien is het vrijwel onmogelijk voor het water om daar bij in de buurt te komen. Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat ze daar bij BMW wel over nagedacht hebben, en dat terwijl ik een E61 heb gehad, waarbij de briljante zielen van BMW hebben bedacht veel belangrijke en dure modules op de laagste plaats in de kofferruimte te leggen, terwijl er aan weerszijden een met een ventiel afgedichte (dus mogelijkheid tot verstoppen!) afvoer van het panoramadak liep.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Bij mij is er geen kabel in de buurt aan de rechterkant. Dan blijft ook nog de volgende mogelijkheid over: op onze produktiedag waren de bakjes voor de linkerkant op :-) Het was per slot van rekening de (maan)dag na de WK-finale dus ze zullen niet al te fris zijn geweest in de fabriek...
- Kingfisher
- Contacteer:
En ik ben ook niet al te fris meer blijkbaar, want in mijn laatste bericht verwissel ik de rechter- en de linkerkant.
Nog reacties van rijders wiens F30/31 niet op 14-7-2014 is geproduceerd?
Nog reacties van rijders wiens F30/31 niet op 14-7-2014 is geproduceerd?