Proefrit gemaakt met BMW 523i (Bosch CS Maarssen)
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 08 apr 2013, 21:06
Proefrit gemaakt met BMW 523i (Bosch CS Maarssen)
Ik heb vandaag even de BMW 523i bekeken die bij Bosch Car Service de Pijper in Maarssen te koop staat.
Deze BMW heeft nog maar ca 152000 km gereden en zou dus in principe volgens BMW standaarden in nieuwstaat moeten zijn.
Wel heeft de BMW 7 eigenaren gehad.
De algehele technische conditie leek mij goed, de BMW rijdt goed.
Ik heb met de BMW in de stad en op de snelweg gereden en dit ging prima.
Het volgende viel me op:
Technisch:
-Bij remmen bij lage snelheid remt hij niet heel gelijkmatig (stoot een beetje, niet heel erg maar wel aanwezig) remt verder wel goed en krachtig. (ABS werkt)
-AC compressor ratelt maar werkt verder wel.
-Onder de motorkap heb ik geen olielekkages kunnen ontdekken.
-Ik heb de radio, navigatiesysteem, cruise control, zonnescherm achter en de stoelverwarming bestuurdersstoel gecontroleerd en die werken.
Cosmetisch interieur:
-Leer is mooi, geen scheuren.
-Deurpanelen van beide voordeuren hebben beschadigingen in het leer.(gaatjes, scheurtjes)
-Verf handvat voordeur bestuurderskant is zowel buiten als binnen afgesleten. (verf eraf)
-Kunststof paneel rond bestuurdersstoel en bijrijdersstoel zit een scheur in.
-Kunststof paneel waar de linker voet op rust zit een scheur in.
-Hemeltje is schoon en mooi en hangt niet.
-Knopje temperatuur lager bestuurderskant van het AC paneel is doormidden gebroken.
-Bovenste gedeelte display dashboard niet meer verlicht (AC display, navigatie display prima)
-Verf van stuur deels afgesleten aan de bovenkant
Cosmetisch exterieur:
-Scheur in voorbumper, provisorisch gemaakt en gespoten.
-Aardig wat krassen rondom en +- 5 parkeerdeukjes.
-Op voorkant van de bovenkant motor (zwarte gedeelte) zit een rare dot kit (zie foto)
-Geen roest achter benzineklep, kofferklep en 4 krikpunten geheel roestvrij.
-Zat wat condens achter koplampen en mistlichten (Ze hadden de hogedruk spuit erop gehad voordat ik kwam) maar dit verdween al snel toen ik gereden had.
Ze willen er uiterlijk 4250 voor hebben.
Op zich is het een bomvolle BMW 523i met lage kilometerstand waarbij technisch alles lijkt te werken.
Ik vind alleen wel dat er behoorlijk wat grove beschadigingen in het interieur aanwezig zijn.
Deels ligt dat natuurlijk aan de eigenaren, hoe netjes die met de BMW om zijn gegaan, maar een afgesleten stuur, verf van het handvat binnen en veel gebroken kunststof verwacht je niet bij 152000 km.
Ik had niet echt het premiumgevoel wat ik zou moeten hebben bij een BMW.
Ik heb me zelfs even afgevraagd of die 152000 km wel klopt, maar ik mag van een Bosch Car Service aannemen dat ze de kilometerstand gecontroleerd hebben.
Ik vind wel dat je totaal niet het gevoel hebt dat je met een auto van 17 jaar oud op stap bent.
De BMW rijdt zeer modern en je komt ook nu anno 2014 qua (rij)comfort niets tekort.
Al met al was dit mijn eerste BMW ervaring en het rijdt gewoon erg lekker en vooral stil maar als je een Chevrolet en Jeep gewend bent rijdt het wel erg saai... het rijdt gewoon prima en heel comfortabel, maar spannend is het zeker niet.
Ik heb een tijdje in een *kuch* X-type 3.0 V6 gereden en qua rijcomfort lijken ze erg op elkaar... ik vloek nu in de kerk, ik weet het.
Compliment overigens voor Bosch Car Service in Maarssen, erg vriendelijke lui.
Ik mocht de BMW meenemen voor zolang als ik wilde en ze werkten goed mee, totaal niet opdringerig.
Hun voorstel was dat als ik mijn 2004 Jeep Cherokee Renegade op de BMW in zou ruilen ze de voorbumper van de BMW opnieuw zouden spuiten en de remmen en AC na zouden kijken.
De Jeep is echter een stuk meer waard nog dus ik laat het voor wat het is.
Als de BMW is nieuwstaat was geweest (zeldzaam als ze 17 jaar zijn maar het komt voor) had ik de Jeep er wel op in willen ruilen.
Misschien is het iets voor 1 van jullie?
Ik weet niet zeker of de prijs nou goed is of niet, ben te weinig bekend met BMW.
Deze BMW heeft nog maar ca 152000 km gereden en zou dus in principe volgens BMW standaarden in nieuwstaat moeten zijn.
Wel heeft de BMW 7 eigenaren gehad.
De algehele technische conditie leek mij goed, de BMW rijdt goed.
Ik heb met de BMW in de stad en op de snelweg gereden en dit ging prima.
Het volgende viel me op:
Technisch:
-Bij remmen bij lage snelheid remt hij niet heel gelijkmatig (stoot een beetje, niet heel erg maar wel aanwezig) remt verder wel goed en krachtig. (ABS werkt)
-AC compressor ratelt maar werkt verder wel.
-Onder de motorkap heb ik geen olielekkages kunnen ontdekken.
-Ik heb de radio, navigatiesysteem, cruise control, zonnescherm achter en de stoelverwarming bestuurdersstoel gecontroleerd en die werken.
Cosmetisch interieur:
-Leer is mooi, geen scheuren.
-Deurpanelen van beide voordeuren hebben beschadigingen in het leer.(gaatjes, scheurtjes)
-Verf handvat voordeur bestuurderskant is zowel buiten als binnen afgesleten. (verf eraf)
-Kunststof paneel rond bestuurdersstoel en bijrijdersstoel zit een scheur in.
-Kunststof paneel waar de linker voet op rust zit een scheur in.
-Hemeltje is schoon en mooi en hangt niet.
-Knopje temperatuur lager bestuurderskant van het AC paneel is doormidden gebroken.
-Bovenste gedeelte display dashboard niet meer verlicht (AC display, navigatie display prima)
-Verf van stuur deels afgesleten aan de bovenkant
Cosmetisch exterieur:
-Scheur in voorbumper, provisorisch gemaakt en gespoten.
-Aardig wat krassen rondom en +- 5 parkeerdeukjes.
-Op voorkant van de bovenkant motor (zwarte gedeelte) zit een rare dot kit (zie foto)
-Geen roest achter benzineklep, kofferklep en 4 krikpunten geheel roestvrij.
-Zat wat condens achter koplampen en mistlichten (Ze hadden de hogedruk spuit erop gehad voordat ik kwam) maar dit verdween al snel toen ik gereden had.
Ze willen er uiterlijk 4250 voor hebben.
Op zich is het een bomvolle BMW 523i met lage kilometerstand waarbij technisch alles lijkt te werken.
Ik vind alleen wel dat er behoorlijk wat grove beschadigingen in het interieur aanwezig zijn.
Deels ligt dat natuurlijk aan de eigenaren, hoe netjes die met de BMW om zijn gegaan, maar een afgesleten stuur, verf van het handvat binnen en veel gebroken kunststof verwacht je niet bij 152000 km.
Ik had niet echt het premiumgevoel wat ik zou moeten hebben bij een BMW.
Ik heb me zelfs even afgevraagd of die 152000 km wel klopt, maar ik mag van een Bosch Car Service aannemen dat ze de kilometerstand gecontroleerd hebben.
Ik vind wel dat je totaal niet het gevoel hebt dat je met een auto van 17 jaar oud op stap bent.
De BMW rijdt zeer modern en je komt ook nu anno 2014 qua (rij)comfort niets tekort.
Al met al was dit mijn eerste BMW ervaring en het rijdt gewoon erg lekker en vooral stil maar als je een Chevrolet en Jeep gewend bent rijdt het wel erg saai... het rijdt gewoon prima en heel comfortabel, maar spannend is het zeker niet.
Ik heb een tijdje in een *kuch* X-type 3.0 V6 gereden en qua rijcomfort lijken ze erg op elkaar... ik vloek nu in de kerk, ik weet het.
Compliment overigens voor Bosch Car Service in Maarssen, erg vriendelijke lui.
Ik mocht de BMW meenemen voor zolang als ik wilde en ze werkten goed mee, totaal niet opdringerig.
Hun voorstel was dat als ik mijn 2004 Jeep Cherokee Renegade op de BMW in zou ruilen ze de voorbumper van de BMW opnieuw zouden spuiten en de remmen en AC na zouden kijken.
De Jeep is echter een stuk meer waard nog dus ik laat het voor wat het is.
Als de BMW is nieuwstaat was geweest (zeldzaam als ze 17 jaar zijn maar het komt voor) had ik de Jeep er wel op in willen ruilen.
Misschien is het iets voor 1 van jullie?
Ik weet niet zeker of de prijs nou goed is of niet, ben te weinig bekend met BMW.
Re: Proefrit gemaakt met BMW 523i (Bosch CS Maarssen)
Ziet er toch redelijk goed uit. Van welk jaar is hij?
Re: Proefrit gemaakt met BMW 523i (Bosch CS Maarssen)
2014 min 17 jaar is .......Flos89 schreef:Ziet er toch redelijk goed uit. Van welk jaar is hij?
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Proefrit gemaakt met BMW 523i (Bosch CS Maarssen)
Gescheurde kunststofdelen langs de stoel kan makkelijk. Wellicht een wat zwaardere/bredere persoon ingezeten. Je raakt ze namelijk al gauw, ook met uitstappen.
Maar versleten stuur en deurgreep is een ander verhaal. Ik heb ook een 523 van 1996 gehad en daar was niets van slijtage op stuur of handgrepen te bekennen met 180.000 km. Of hij is heel vaak voor hele kleine ritjes gebruikt of de stand klopt van geen meter vanaf de aanschaf. Vraag eens NAP op.
AC ratel is de koppeling tussen de pomp en aandrijfwiel.Geluid verdwijnt zodra je de airco uitzet. Wordt een gereviseerde AC pomp plaatsen.
Schade lijkt veroorzaakt door het vervoeren van goederen (bouwmarkt oid).
Al met al, veel te veel geld voor deze staat.
Maar versleten stuur en deurgreep is een ander verhaal. Ik heb ook een 523 van 1996 gehad en daar was niets van slijtage op stuur of handgrepen te bekennen met 180.000 km. Of hij is heel vaak voor hele kleine ritjes gebruikt of de stand klopt van geen meter vanaf de aanschaf. Vraag eens NAP op.
AC ratel is de koppeling tussen de pomp en aandrijfwiel.Geluid verdwijnt zodra je de airco uitzet. Wordt een gereviseerde AC pomp plaatsen.
Schade lijkt veroorzaakt door het vervoeren van goederen (bouwmarkt oid).
Al met al, veel te veel geld voor deze staat.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: Proefrit gemaakt met BMW 523i (Bosch CS Maarssen)
Bart70 schreef:2014 min 17 jaar is .......Flos89 schreef:Ziet er toch redelijk goed uit. Van welk jaar is hij?
Sorry overheen gelezen! Dan vind ik het wel veel geld moet ik eerlijk zeggen..
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 08 apr 2013, 21:06
Re: Proefrit gemaakt met BMW 523i (Bosch CS Maarssen)
Het is een prima auto voor degene die niet al te kritisch is maar ik wil nou eenmaal een auto altijd nieuw houden... erg hinderlijk
Al met al toch nog kostbaar als je die puntjes weer wilt herstellen.
Overigens kom ik ze weinig zo luxe uitgevoerd tegen op de reguliere verkoopsites.
Al met al toch nog kostbaar als je die puntjes weer wilt herstellen.
Overigens kom ik ze weinig zo luxe uitgevoerd tegen op de reguliere verkoopsites.
Re: Proefrit gemaakt met BMW 523i (Bosch CS Maarssen)
Veels te veel geld voor dat bouwjaar, ook met deze opgegeven kilometerstand.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 08 apr 2013, 21:06
Re: Proefrit gemaakt met BMW 523i (Bosch CS Maarssen)
Wat zou een goede prijs zijn?
Re: Proefrit gemaakt met BMW 523i (Bosch CS Maarssen)
Weet ik niet zo precies maar voor 5000 kocht mijn neef een 530i uit 2002 met 190.000 km.........
Re: Proefrit gemaakt met BMW 523i (Bosch CS Maarssen)
Omdat de KM stand gunstig is, mits het de echte KM stand is dan zou ik er maximaal 2950 euro voor geven.
De rest van de centen lekker bewaren voor eventuele kosten wat misschien in de toekomst nog zou kunnen komen.
Daarmee zou je eventueel ook nog de deurpanelen zelf of laten vervangen. Hij ziet er gaaf uit, en is mooi gepoetst maar wat je kan zien aan de koplampen is dat er Xenon in gezet is geworden. Heb het zelf ook met mijn BMW maar ik vondt het juist wel gaaf, dit duidt echter erop met wat je zei over de 7 eigenaren dat er waarschijnlijk een paar jonge knapen mee hebben rondgereden dus wellicht is hij een klein beetje afgetrapt maar dat mag alsnog niks uitmaken voor bijna 160DKM. Betreffende het geluid van de AC, deze zal je waarschijnlijk moeten laten reviseren of vervangen met een nieuwe/gebruikte.
De rest van de centen lekker bewaren voor eventuele kosten wat misschien in de toekomst nog zou kunnen komen.
Daarmee zou je eventueel ook nog de deurpanelen zelf of laten vervangen. Hij ziet er gaaf uit, en is mooi gepoetst maar wat je kan zien aan de koplampen is dat er Xenon in gezet is geworden. Heb het zelf ook met mijn BMW maar ik vondt het juist wel gaaf, dit duidt echter erop met wat je zei over de 7 eigenaren dat er waarschijnlijk een paar jonge knapen mee hebben rondgereden dus wellicht is hij een klein beetje afgetrapt maar dat mag alsnog niks uitmaken voor bijna 160DKM. Betreffende het geluid van de AC, deze zal je waarschijnlijk moeten laten reviseren of vervangen met een nieuwe/gebruikte.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 08 apr 2013, 21:06
Re: Proefrit gemaakt met BMW 523i (Bosch CS Maarssen)
Xenon is bij deze af fabriek toch?
Re: Proefrit gemaakt met BMW 523i (Bosch CS Maarssen)
Denk niet dat xenon af fabriek was in dat bouwjaar, maar kan er naast zitten.
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 09:20
Re: Proefrit gemaakt met BMW 523i (Bosch CS Maarssen)
Ik denk dat de xenon wel origineel is. Er zitten originele lenskoplampen en sproeiers in.
Voor dit geld zou ik verder gaan kijken. Succes met de zoektocht.
Voor dit geld zou ik verder gaan kijken. Succes met de zoektocht.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 08 apr 2013, 21:06
Re: Proefrit gemaakt met BMW 523i (Bosch CS Maarssen)
Dat dacht ik ook, Xenon ballasten onder de hood zagen er ook erg origineel BMW uit
Jammer dat er zo weinig dik uitgeruste 523itjes in NL te koop zijn
Jammer dat er zo weinig dik uitgeruste 523itjes in NL te koop zijn
Re: Proefrit gemaakt met BMW 523i (Bosch CS Maarssen)
Ik heb je een pb gestuurd met wat info.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!