BMW E60 Benzine Blok 250K
BMW E60 Benzine Blok 250K
Beste Leden,
Ik heb opzoek naar een leuke BMW E60 benzine.
Ik kom er verschillende tegen vaak zijn het de 520 modellen van 2003-2004. (handgeschakeld geen automaat)
Nu is mijn vraag mits ze goed onderhouden zijn heb ik gehoord dat het sterke blokken zijn?
Is het dan een risico om een 520 te kopen met 230.000 of 250.000 op de teller? Of raad iedereen mij dit af?
Ik hoor graag jullie advies en ervaringen.
Met vriendelijke groet,
Bryan
Ik heb opzoek naar een leuke BMW E60 benzine.
Ik kom er verschillende tegen vaak zijn het de 520 modellen van 2003-2004. (handgeschakeld geen automaat)
Nu is mijn vraag mits ze goed onderhouden zijn heb ik gehoord dat het sterke blokken zijn?
Is het dan een risico om een 520 te kopen met 230.000 of 250.000 op de teller? Of raad iedereen mij dit af?
Ik hoor graag jullie advies en ervaringen.
Met vriendelijke groet,
Bryan
Re: BMW E60 Benzine Blok 250K
Kijk goed naar de onderhoudshistorie en staat van het voertuig, dat geld voor elke wagen die je koopt, blokken zijn voor zover mij bekend prima. Is de auto goed onderhouden en ziet hij er netjes uit (dit zegt meestal iets over hoe er mee omgegaan is), dan zijn het prima wagens, onderhoudsboekjes/historie is wel een pre vind ik. De kilometerstand hoort geen enkel probleem te zijn.
Verder wordt het op prijs gesteld als je je eerst even voorstelt in het voorsteltopic, zolang je dit niet doet zul je weinig reactie krijgen denk ik en het is wel zo netjes.
Verder wordt het op prijs gesteld als je je eerst even voorstelt in het voorsteltopic, zolang je dit niet doet zul je weinig reactie krijgen denk ik en het is wel zo netjes.
Beste Bart70,
Bedankt voor uw snelle reactie terug. Ja ik was toen straks al opzoek of ik me ergens kon voorstellen maar vond het zo 1.2.3. niet. Zal eens even verder zoeken en me gaan voorstellen is inderdaad wel zo netjes
Bedankt voor uw reactie.
Mvg,
Bedankt voor uw snelle reactie terug. Ja ik was toen straks al opzoek of ik me ergens kon voorstellen maar vond het zo 1.2.3. niet. Zal eens even verder zoeken en me gaan voorstellen is inderdaad wel zo netjes
Bedankt voor uw reactie.
Mvg,
Blok is op zich geen probleem. Echter een te enthousiaste rijstijl kan er wel voor zorgen dat het blok teveel olie verbruikt. Oorzaak kan o.a. zijn dat de zuigerveren ietjes versleten zijn, daar kan het M54 blok wel heel oud mee worden. Resultaat is dat er blauwe rook wordt uitgestoten. Dit kun je testen door flink door te trekken en het gas los te laten, je kunt een rookpluim zien, beste kun je dit testen door iemand achter je aan te laten rijden. Is dit het geval, staan laten. Andere oorzaak kan de carterventilatie zijn dat het wat olie gaat verbruiken, dit verhelpen stelt geen ruk voor. Zuigerveren vervangen...nou ja vul maar in. Het is dus wel van groot belang dat de verkoper jou weet te melden hoeveel olie t verbruikt. Nadeel is als de verkoper een garage/handelaar is dat deze dit meestal niet weet. 1 op 1000 l is teveel. 1 op 5000 is wel ok.
Daarnaast is het blok op zich niet zo het zorgenkindje. Het is meer de poespas erom heen. Denk aan:
-ophanging, rubbers
-lagers cardanas
-electronica
-stationair koude start ok?
etc
Kortom goed alles laten doorchecken, je kunt natuurlijk al een mooie 520/525 (ik zou b.t.w. toch minimaal voor 525i gaan) vinden voor 10 mille met circa 150.000 op de teller. Die koopjes oftewel "Schnapchen" staan laten.
Mocht je een vinden post ons ff de link.
Succes !
Daarnaast is het blok op zich niet zo het zorgenkindje. Het is meer de poespas erom heen. Denk aan:
-ophanging, rubbers
-lagers cardanas
-electronica
-stationair koude start ok?
etc
Kortom goed alles laten doorchecken, je kunt natuurlijk al een mooie 520/525 (ik zou b.t.w. toch minimaal voor 525i gaan) vinden voor 10 mille met circa 150.000 op de teller. Die koopjes oftewel "Schnapchen" staan laten.
Succes !
Die koopjes hoef je niet te laten staan hoor, mijne had net 115.000 gelopen en voor iets minder dan 11 mille gekochtzesinlijn schreef:
Succes !
Was dan wel weer een vrij kale uitvoering zonder m-pakket en dergelijke maar weer wel adaptieve xenon.
Misschien is onderstaande link iets voor je.
Gaat alleen niet weg voor 11000 euro
Maar heeft wel veel opties.
www.bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=120&t=23977
Nu lijkt het net alsof ik er wel heel graag van af wil...
Drie van de vier bovenstaande bericht mogen verwijdert worden.
Dit was niet de bedoeling.
Repsol schreef:Nu lijkt het net alsof ik er wel heel graag van af wil...
Dankjewel voor je reactie. Ik zou graag die auto overnemen maar laat ik zeggen dat deze "net" buiten het budget ligt
@Bart70: "mijne had net 115.000 gelopen en voor iets minder dan 11 mille gekocht "
is op zich normale prijs voor een kale E60/61, ligt alleen eraan wanneer je m gekocht hebt.
is op zich normale prijs voor een kale E60/61, ligt alleen eraan wanneer je m gekocht hebt.
Dacht ik ook, eind 2013, met half jaar garantie gelukkigzesinlijn schreef:@Bart70: "mijne had net 115.000 gelopen en voor iets minder dan 11 mille gekocht "
@ Blisman1 : wat kun je max uitgeven aan een E60/61 ?