Probleem met kabelboom achteraan.
Probleem met kabelboom achteraan.
Hallo
Hebben net gekeken naar kabelboom vanwege kapotte verlichting van de nummerplaat.
Daarbij hebben we 4 kabels gevonden in de rechterboom die gebroken zitten.
We hebben dit gevonden door middel van de ruitklep te openen maar zitten nu met het probleem dat we de achterklep nu niet meer openkrijgen.
Het slot is niet dichtgegaan maar kan nu ook niet meer los.
Kheb hier op het forum al gelezen dat er een diy bestaat ivm deze problemen, maar ik vind deze nergens terug.
Kan iemand hier een link van posten of een beknopte versie typen?
Of andere tips zijn ook altijd welkom.
We staan nu met de auto met de ruit open en de achterklep gesloten.
is nogal moeilijk om zo verder te werken.
We hebben ook al geprobeerd om via de batterij stroom op de lichtjes en slot te zetten maar dat werkt ook niet. Ik veronderstel dat dit elektronisch beveiligd is.
Alvast bedankt.
Bennie98
Hebben net gekeken naar kabelboom vanwege kapotte verlichting van de nummerplaat.
Daarbij hebben we 4 kabels gevonden in de rechterboom die gebroken zitten.
We hebben dit gevonden door middel van de ruitklep te openen maar zitten nu met het probleem dat we de achterklep nu niet meer openkrijgen.
Het slot is niet dichtgegaan maar kan nu ook niet meer los.
Kheb hier op het forum al gelezen dat er een diy bestaat ivm deze problemen, maar ik vind deze nergens terug.
Kan iemand hier een link van posten of een beknopte versie typen?
Of andere tips zijn ook altijd welkom.
We staan nu met de auto met de ruit open en de achterklep gesloten.
is nogal moeilijk om zo verder te werken.
We hebben ook al geprobeerd om via de batterij stroom op de lichtjes en slot te zetten maar dat werkt ook niet. Ik veronderstel dat dit elektronisch beveiligd is.
Alvast bedankt.
Bennie98
Re: Probleem met kabelboom achteraan.
dat is al heel veel hulp. Daar eens mee beginnen en zien of we het zo kunnen oplossen. waarschijnlijk wel.
Bedankt voor de link alleszins. Ik heb zelf ook gezocht op het forum maar waarschijnlijk verkeerde trefwoorden gebruikt.
Bedankt voor de link alleszins. Ik heb zelf ook gezocht op het forum maar waarschijnlijk verkeerde trefwoorden gebruikt.
Heeft dan iemand een idee hoe we de achterklep terug openkrijgen? Dat maakt het werken wel wat makkelijker.
Er zou toch een soort veiligheid in de koffer moeten zitten indien iemand opgesloten zit in de koffer, dat die zichzelf kan bevrijden, of niet?
Er zou toch een soort veiligheid in de koffer moeten zitten indien iemand opgesloten zit in de koffer, dat die zichzelf kan bevrijden, of niet?
Misschien snap ik het even niet, maar, de ruit staat open en de klep zit dicht ? Dan kan de ruit toch weer dicht en de klep weer open
Wat is nu exact de situatie ????
Wat is nu exact de situatie ????
we hebben de kabels al gelost en die zitten nu vrij, als we de ruit dichtdoen worden die ertussen geplet.
De klep zelf is in een toestand tussen volledig gesloten en volledig open.
Vanwege een kabelbreuk waarschijnlijk.
Als we de ruit dichtdoen en de klep gaat nog niet open dan kunnen we het totaal niet meer oplossen.
Want het mechanisme van de ruit is mss intussen ook defect. Allemaal onzekerheden. Vandaar mijn vraag dus.
De klep zelf is in een toestand tussen volledig gesloten en volledig open.
Vanwege een kabelbreuk waarschijnlijk.
Als we de ruit dichtdoen en de klep gaat nog niet open dan kunnen we het totaal niet meer oplossen.
Want het mechanisme van de ruit is mss intussen ook defect. Allemaal onzekerheden. Vandaar mijn vraag dus.
Sorry,
Kom zo snel even niet verder dan dit :
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=24226.0
Heb je ook niet zo heel veel aan denk, kennis is hier wel aanwezig op het forum maar helaas niemand die je nu kan/wil helpen vrees ik
Kom zo snel even niet verder dan dit :
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=24226.0
Heb je ook niet zo heel veel aan denk, kennis is hier wel aanwezig op het forum maar helaas niemand die je nu kan/wil helpen vrees ik
Achja, dan doen we het wel langs binnen. Ook beter met dit weer ^^