Speakers onder stoel vervangen

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Black_Beamer

Speakers onder stoel vervangen

Bericht door Black_Beamer » 08 dec 2014, 14:22

Heeft iemand een HOWTO of ervaring met de originele bass speakers onder de voorstoelen vervangen?

ben met name op zoek naar een howto hoe ik de stoelen kan verwijderen etc.

ik wil namelijk de bass speakers vervangen door een andere merk
530i G30 M-performance

tom_il

Re: Speakers onder stoel vervangen

Bericht door tom_il » 08 dec 2014, 15:58

Stoelen, die schroef je toch gewoon los ? Wel eerst batterij afkoppelen voor je stekkers afkoppeld voor de gordelspanners.
525d E61 2007 pre-LCI

Mercedennys

Bericht door Mercedennys » 08 dec 2014, 18:15

Hi Black Beamer,

Welk merk ga je installeren?

Ik heb op internet gelezen dat alleen de speakers vervangen nooit zoveel zin heeft, je moet dan ook een extra versterker inbouwen.
Groet,
Mercedennys
Showroom: viewtopic.php?f=120&t=40425

Black_Beamer

Bericht door Black_Beamer » 09 dec 2014, 11:46

ik ga voor de MB QUART QMW 200

later doe ik ook de deurspeakers en tweeters voorin

ik heb begrepen dat deze een prima upgrade zijn als pure vervanging van de speakers zonder een versterker ertussen
dus direct op de radio zoals de originele
530i G30 M-performance

Source

Bericht door Source » 09 dec 2014, 15:24

Black_Beamer schreef:Heeft iemand een HOWTO of ervaring met de originele bass speakers onder de voorstoelen vervangen?

ben met name op zoek naar een howto hoe ik de stoelen kan verwijderen etc.

ik wil namelijk de bass speakers vervangen door een andere merk
Plastic kapje verwijderen, 4 schroeven losmaken en de stekker onder de stoel. Je kan dan de stoel verwijderen.
Accu hoeft niet zolang je 'm maar niet op contact zet.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

pluto2013

Bericht door pluto2013 » 16 dec 2014, 15:56

zonder versterker gaan ze niet veel doen.

rubbere ronnie

Bericht door rubbere ronnie » 16 dec 2014, 19:35

Wat ik me afvroeg, de 2 speakers onder de stoelen zijn bedoelt als bass speakers toch??
Ik wil ook wel wat verbetering aan audio in mijn auto want ik heb nu de simpelste uitvoering.

Kan ik de 2 slappe speakers onder de stoel vervangen voor 1 goede sub op een monoblock versterker, en dan een composet in de deuren op een eigen versterker??
Reden dat ik voor 2 losse versterkers kies is omdat ik deze al heb liggen en dan alleen de speakers hoef aan te schaffen.

Welke sub zou geschikt zijn qua inbouwdiepte?
Kan me voorstellen dat de ruimte erg beperkt is, maar wil eigenlijk niets in de weg of in het zicht dus die plek is wel ideaal hiervoor.

BMWilly

Bericht door BMWilly » 01 feb 2015, 17:41

De woofers onder de stoel vervangen is redelijk eenvoudig, mits je pasklare woofers hebt. Een andere woofer gaat niet passen en kan ik ook echt niet aanbevelen. Er zijn er een aantal op de markt die pasklaar zijn voor o.a. een E60. Van de woofers van Gladen weet ik dat ze goed zijn, zowel de standaard woofers (3 Ohm, 100 Watt RMS) als de Extreme uitvoering (2 Ohm, 150 Watt RMS).
Is een kwestie van de vier bouten van de stoel los maken, de stoel kun je achterover kantelen dan hoeft hij niet uit de auto en kun je de kabels laten zitten. Bedenk dat als je de kabels van de airbag loskoppelt de accu eerst losgekoppelt moet zijn, anders krijg je een airbag storing.

De versterker(s) aansluiten is lastiger. Als je de speakers in deur ook wilt versterken dan moet je de radio eruit halen. Je haalt dan het signaal voor de versterker weg achter de radio en legt een extra set kabels voor de woofers. Zorg voor ene versterker met een goede, storingsvrije High Level ingang (of een goede converter). Anders heb je gegarandeerd een dynamofluit over je speakers.

rubbere ronnie

Bericht door rubbere ronnie » 02 feb 2015, 23:19

De speakers zelf vervangen, maar ook een versterker aansluiten is het probleem niet zo.
Ik heb vroeger voldoende met dat spul gespeeld, dus weet wel hoe ik het moet aansluiten.
Maar vroeg me af of je niet een woofer onder je stoel kwijt kunt welke niet pasklaar is.
Maar je zegt dus dat het gewoon niet gaat passen.
Wil ook niet in de koffer een sub plaatsen, vind ik weer zonde van mijn ruimte.
Dan maar een keer een setje subs kopen die pasklaar zijn.

Vind het geluid echt om te janken namelijk, als ik hem iets te hard set dan vervormd de bass direct. :bah:

BMWilly

Bericht door BMWilly » 04 feb 2015, 21:50

Mjah wat heeft het voor zin om een woofer erin te zetten die niet pasklaar is? Je kunt in principe onder elke stoel een 20 cm woofer kwijt, alleen zijn er bijna géén 20 cm woofers op de markt die zó plat zijn dat ze in behuizing onder je stoel passen. Een kleinere woofer plaatsen is dan zonde.
En dan zit je nog met de parameters van de woofer. Niet elke woofer is geschikt om in de behuizing onder de stoel te spelen. De meeste (sub)woofers zijn gemaakt voor een gesloten en/of gepoorte behuizing en de ruimte onder je stoel is dat zeker niet. Daarbij kost een setje pasklare Gladen woofers zo'n 200 euro, niet heel wereldschokkend lijkt me.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”