Beste forum leden,
Ik heb een bmw 330 coupe uit 2002, mijn auto viel de laatste paar dagen wel eens uit en hij heeft ineens minder vermogen nu heb ik hem laten uitlezen en de computer geeft aan inlaat nokkenassensor.
Ik heb de bmw dealer gebeld maar hij zei dat mijn auto 2 nokkenassensoren heeft namelijk 1 met kabel en 1 zonder kabel. Hoe weet ik nu welke van de 2 kapot is?
Nokkenassensor vervangen
Re: Nokkenassensor vervangen
Beste lid,
Heb je het probleem nog opgelost?
Op welke manier valt de auto uit branden er ook lampjes?
Ik heb namelijk het zelfde probleem mijn monteur zegt dat de nokkenassensor vervangen moet worden
En het verstandig is om de krukassensor mee te nemen, maar ik ben benieuwd naar jou ervaring.
Groetjes
Heb je het probleem nog opgelost?
Op welke manier valt de auto uit branden er ook lampjes?
Ik heb namelijk het zelfde probleem mijn monteur zegt dat de nokkenassensor vervangen moet worden
En het verstandig is om de krukassensor mee te nemen, maar ik ben benieuwd naar jou ervaring.
Groetjes
Ik weet niet of je nokkenas al vervangen hebt, maar het is degene met draad. Die zit bij de inlaatnokkenas.
Groet,
Rob
Groet,
Rob
Inderdaad. Inlaatsensor is met draad en ook de lastigste om te vervangen. Als je bezig bent zou ik de krukas en uitlaatsensor ook me nemen. Die gaan ook geheid een keer verrot.
Maar lees hem wel eerst even uit en stel het probleem vast voordat je sensoren voor niks staat te vervangen!!
Maar lees hem wel eerst even uit en stel het probleem vast voordat je sensoren voor niks staat te vervangen!!
Beste Driouch,
Het is de gewoonte, en wel zo netjes, om je eerst even voor te stellen in het voorsteltopic, ik zie dat je bericht al erg oud is maar bij deze wil ik je hier toch even op wijzen.
Heb je vragen over het forum, en/of hulp nodig, dan kun je altijd een van de moderators benaderen, we zullen je zo spoedig mogelijk helpen
Het is de gewoonte, en wel zo netjes, om je eerst even voor te stellen in het voorsteltopic, ik zie dat je bericht al erg oud is maar bij deze wil ik je hier toch even op wijzen.
Heb je vragen over het forum, en/of hulp nodig, dan kun je altijd een van de moderators benaderen, we zullen je zo spoedig mogelijk helpen
Heb bij een E39 525i afgelopen weekend dit klusje nog gedaan. de inlaatnokkenas is niet zo lastig te vervangen. ik was +- 30 min bezig.
https://www.youtube.com/watch?v=h4Eg28G4GeE
Dat filmpje heb ik gevolgd en alles werkt nu naar behoren en de auto valt niet meer uit.
https://www.youtube.com/watch?v=h4Eg28G4GeE
Dat filmpje heb ik gevolgd en alles werkt nu naar behoren en de auto valt niet meer uit.
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!