Aanpassen achterbank 5 serie

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
wooter

Aanpassen achterbank 5 serie

Bericht door wooter » 06 jan 2014, 19:45

Hallo,

Ik wil een 5 touring! Maar...., er passen geen 3 kinderen (waarvan 2 nog in stoeltje) comfortabel op de achterbank. Ik heb alles geprobeerd, zelfs bij de dealer gevraagd waarom BMW zo stom is dat niet aan te passen. Zelfs deze zei dat er veel vraag naar is voor de 5 serie. We hebben nu een Volvo V70 uit 1997. Prima auto voor de familie, passen namelijk gewoon zelfs 3 stoeltjes zonder problemen in. Maar ik wil een 5 touring !

Dus ik heb het volgende bedacht: ik pas de achterbank van de 5 gewoon aan. Die zijkanten die tegen de wielkasten zitten zorgen namelijk voor het probleem. Als ik deze van de bank eraf kan halen, en eventueel kan vervangen door iets wat minder dik is, dan kunnen de stoeltjes er gewoon in. De auto is namelijk breed genoeg, maar de schuimstukken van de achterback maken 'm gewoon smaller.

Vraag aan jullie: is er iemand die dat wel eens gedaan heeft?

Wouter

tom_il

Re: Aanpassen achterbank 5 serie

Bericht door tom_il » 06 jan 2014, 19:52

Die zijstukken kan je er heel eenvoudig aftrekken. Bovenkant klikt los waarnaar je hem naar voor kan klinken en eraf kan halen. Vervangen door iets anders, niet evident, er lopen trouwens ook kabels achter.

Deze auto is zoals de meeste luxewagens niet gemaakt voor 3 achteraan. Ik heb ooit 3 stoeltjes gemonteerd achteraan, het ging maar evident was het niet.
525d E61 2007 pre-LCI

wooter

Bericht door wooter » 06 jan 2014, 20:52

Dank voor de info.
Heb je suggestie waar ik ergens foto's of tekening kan zien van de opbouw/onderdelen van de achterbank?

tom_il

Bericht door tom_il » 06 jan 2014, 21:47

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 20&lang=en

Achterbank uitnemen is zeer eenvoudig, zoals gezegd de zijkanten klikken zo uit. En daarna de zit zelf gewoon omhoog trekken. Geen gereedschap nodig.
525d E61 2007 pre-LCI

wooter

Bericht door wooter » 06 jan 2014, 22:31

Super!
Natuurlijk da's waar ook, op deze site heb ik vele onderdelen voor mijn 318 gevonden.

Ik ga eens bij een verkoper langs om te kijken wat mogelijk is.

Dank je, geeft me toch een beetje moed.

Wouter

PimW

Bericht door PimW » 17 dec 2014, 22:32

Dag Wouter,

Jouw wens om drie zitjes op een 5-serie achterbank te plaatsen heb ik ook. En ik bedenk nu ook de optie om de achterbank aan te passen/breder te maken.

Ben jij geslaagd? En zo ja, waar en hoe?

Groet,
Pim

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 17 dec 2014, 22:43

Beste Pim, het is de gewoonte op dit forum, en wel zo netjes, om je eerst even voor te stellen in het voorsteltopic

Als je vragen hebt over het forum, en/of hulp nodig hebt, dan kun je altijd een van de moderators benaderen, we zullen dan proberen om je zo spoedig mogelijk te helpen :duim:

Als je na 24 uur nog geen voorsteltopic hebt gemaakt, zal je bericht verwijderd worden.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”