Programming for dummies
Re: Programming for dummies
Ik gebruik zelf niet zo'n kabel wat jullie gebruiken maar wat ik er van weet is het volgende:
Latency op 1
Timeouts op 0
Serial enumerator aan
Bytes op 4096
Latency op 1
Timeouts op 0
Serial enumerator aan
Bytes op 4096
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Programming for dummies
Ok dat zou je toch niet verwachten van een specialist als Offenga, beetje jammer weer!Source schreef:Ja Offenga.....daar heb ik ook een klant van gehad die even wat erin zou coderen. Het resultaat was 0,0 en de vorige codering was om zeep geholpen met als gevolg dat er diverse lampjes inc. storingen waren. Niet meer doen dusQuadrantz schreef:Ik ben al een stukje verder. Ik heb verbinding en chassisnr vult hij netjes in maar daarna (bij FA) geeft hij een foutmelding:
Er zit nu zo'n 2mnd wel een nieuwe accu in die 80ampere is (vorige is 90ampere) maar deze zou ingeleerd moeten zijn door Offenga (nog extra op gehamerd). Heeft deze melding hier toch mee te maken? En zo ja kan ik dit zelf nog doen? (KLASSE_BATTERIE)?
Thanks!
De codering van jouw accu gaat niet werken want + bestaat niet je moet - gebruiken. Dat is ook de reden waarom je die foutmelding krijgt. Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat je met INPA dit kan verhelpen.
Autologic, want dat gebruiken ze, maakt meer kapot dan je lief is.
Dit is trouwens een mooi voorbeeld van Piet die met zijn marktplaatskabeltje zichzelf ook expert noemt en het er wel even inleert voor €25,- immers op welke knoppen je moet drukken staat op internet en op internet is iedereen een expert
Jan heeft duurdere spullen en een hoger tarief maar voor €50,- klaart ook hij de klus.
Helaas heeft de klant voor Piet gekozen die de accu dus verkeerd heeft ingeleerd en niet weet hoe het anders zou moeten want dat staat niet op internet beschreven. Jan weet dat wel maarja die is te duur.
Het gevolg is dat de accu al beschadigd kan zijn waardoor die nooit 100% wordt opgeladen. Moraal van het verhaal software is echt een vak apart. Kies voor kwaliteit ook al lijkt dat in het begin duurder op de lange termijn heb je profijt er van.
Maargoed om in oplossingen te denken. Met INPA zou het wel moeten kunnen? Weet je welke functies ik dan moet gebruiken?
Re: Programming for dummies
Je kan het met inpa doen als met tool32.Quadrantz schreef:Ok dat zou je toch niet verwachten van een specialist als Offenga, beetje jammer weer!Source schreef:Ja Offenga.....daar heb ik ook een klant van gehad die even wat erin zou coderen. Het resultaat was 0,0 en de vorige codering was om zeep geholpen met als gevolg dat er diverse lampjes inc. storingen waren. Niet meer doen dusQuadrantz schreef:Ik ben al een stukje verder. Ik heb verbinding en chassisnr vult hij netjes in maar daarna (bij FA) geeft hij een foutmelding:
Er zit nu zo'n 2mnd wel een nieuwe accu in die 80ampere is (vorige is 90ampere) maar deze zou ingeleerd moeten zijn door Offenga (nog extra op gehamerd). Heeft deze melding hier toch mee te maken? En zo ja kan ik dit zelf nog doen? (KLASSE_BATTERIE)?
Thanks!
De codering van jouw accu gaat niet werken want + bestaat niet je moet - gebruiken. Dat is ook de reden waarom je die foutmelding krijgt. Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat je met INPA dit kan verhelpen.
Autologic, want dat gebruiken ze, maakt meer kapot dan je lief is.
Dit is trouwens een mooi voorbeeld van Piet die met zijn marktplaatskabeltje zichzelf ook expert noemt en het er wel even inleert voor €25,- immers op welke knoppen je moet drukken staat op internet en op internet is iedereen een expert
Jan heeft duurdere spullen en een hoger tarief maar voor €50,- klaart ook hij de klus.
Helaas heeft de klant voor Piet gekozen die de accu dus verkeerd heeft ingeleerd en niet weet hoe het anders zou moeten want dat staat niet op internet beschreven. Jan weet dat wel maarja die is te duur.
Het gevolg is dat de accu al beschadigd kan zijn waardoor die nooit 100% wordt opgeladen. Moraal van het verhaal software is echt een vak apart. Kies voor kwaliteit ook al lijkt dat in het begin duurder op de lange termijn heb je profijt er van.
Maargoed om in oplossingen te denken. Met INPA zou het wel moeten kunnen? Weet je welke functies ik dan moet gebruiken?
Wat je moet doen is de huidige battery van je vo verwijderen en de correcte toevoegen aan cas en lma. Hierna cas naar default coderen en daarna met inpa of tool32 aan de slag. Met inpa kan je dat vinden onder de motor ecu dacht ik. Controleer het even dan horen we het wel.
Hoe komt het trouwens dat je vanuit Zoetermeer naar Friesland gaat voor onderhoud (neem ik aan) ?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Programming for dummies
Thanks voor je reactie, ondertussen heb ik hier en daar al wat instructies (en een PDF) gevonden ook . Eerst maar eens kijken hoeveel ampere er nu geregistreerd staat met INPA. Ik ben van een 90 naar een 80a gegaan namelijk. En dan moet dat eerst aangepast worden voordat ik hem ga activeren...
De reden is dat ik weinig goeie specialisten ken en er moest een boel gebeuren (grote beurt, swirlflaps verwijderen, nieuwe accu). Daarnaast hadden ze een nette offerte met goeie olie (Castrol) en onderdelen.
De reden is dat ik weinig goeie specialisten ken en er moest een boel gebeuren (grote beurt, swirlflaps verwijderen, nieuwe accu). Daarnaast hadden ze een nette offerte met goeie olie (Castrol) en onderdelen.
Re: Programming for dummies
Let wel als je een agm accu gebruikt dien je agm toe te voegen aan de lijst.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Programming for dummies
Er zat eerst een AGM accu in en nu weer, moet je hem dan alsnog toevoegen?
Re: Programming for dummies
Ik ben eigenlijk een stap verder maar de code voor jouw accu is A080. Dit kan je vinden in de trc file van de cas module onder het kopje KLASSE_BATTERIE.
In jouw geval moet je de oude code van de accu verwijderen (A090) en de nieuwe toevoegen. Nu is de oude accu al verwijderd door het garage bedrijf maar controleer de vo lijst van beide modules voor de zekerheid.
In jouw geval moet je de oude code van de accu verwijderen (A090) en de nieuwe toevoegen. Nu is de oude accu al verwijderd door het garage bedrijf maar controleer de vo lijst van beide modules voor de zekerheid.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Programming for dummies
Ik heb zojuist nog even gekeken maar bij mij zijn de TRC files nog zo goed als leeg. Wellicht omdat ik die foutmelding al krijg als ik voor CAS gekozen heb (Chassisnr vult hij dan nog wel netjes)?
Re: Programming for dummies
Klopt omdat er een ongeldige code staat. Als je dit wil corrigeren dien je de +A080 code te verwijderen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Programming for dummies
Waar kan ik die verwijderen? .
Edit: hier nog de volledige error:
ERROR! Modul: AT_PROC.C, ProcNr: 31, LineNr: 01, ErrorNr: 114.
Mark Not Valid: +A080
ERROR! Modul: COAPI4.CPP, Proc: coapiSetAuftrag, LineNr: 03, ErrorNr: 1180
COAPI-1180: vehicle order is invalid
Edit: hier nog de volledige error:
ERROR! Modul: AT_PROC.C, ProcNr: 31, LineNr: 01, ErrorNr: 114.
Mark Not Valid: +A080
ERROR! Modul: COAPI4.CPP, Proc: coapiSetAuftrag, LineNr: 03, ErrorNr: 1180
COAPI-1180: vehicle order is invalid
Re: Programming for dummies
-start ncs op
-F1
-F3
-select chassis
-cas
-dan f2 uit m'n hoofd. Je krijgt iig de opties te zien en dan kan je 'm verwijderen.
-F1
-F3
-select chassis
-cas
-dan f2 uit m'n hoofd. Je krijgt iig de opties te zien en dan kan je 'm verwijderen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Programming for dummies
Ok thanks dit ga ik donderdag even uitproberen (morgen werken en daarna kerst met de schoonfamilie). Alleen als ik voor CAS kies krijg ik bijna direct al die foutmelding he. Of moet ik dan snel op F2 drukken?
Re: Programming for dummies
Nee pas als de vo geladen is dan klik je die melding weg. Je zou dan de lijst moeten kunnen aanpassen. Kan je dat niet dan heb je een ander probleem en dan zal je vo moeten worden hersteld maar ik verwacht dat je 'm gewoon kan aanpassen. Ik heb dat al eerder meegemaakt. Ik verwacht ook dat er een foutmelding is gelogd omtrent de accu.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Programming for dummies
Ok dus als ik die melding krijg dan klik ik hem weg en druk ik op F2. Dan dus de A080 code verwijderen.
Wat betekent VO?
Error is inderdaad gelogd in de BIN map. Zie een paar posts hierboven voor de volledige error.
Wat betekent VO?
Error is inderdaad gelogd in de BIN map. Zie een paar posts hierboven voor de volledige error.
Re: Programming for dummies
Vo betekent vehicle order of fa fahrzeug auftrag in het duits. Dat is gewoon de optielijst van de auto.
Ik adviseer je wel om je vo correct te houden en niet met een incorrecte vo te gaan rijden. Nu is dat voor bepaalde opties geen probleem maar voor de accu is dat wel van belang.
De error van de bin map is de logging van ncsexpert. Wat ik bedoel is de auto uitlezen op foutcodes. Dat moet je doen met ista-d. Als je deze niet hebt kan je het met inpa doen.
Ik adviseer je wel om je vo correct te houden en niet met een incorrecte vo te gaan rijden. Nu is dat voor bepaalde opties geen probleem maar voor de accu is dat wel van belang.
De error van de bin map is de logging van ncsexpert. Wat ik bedoel is de auto uitlezen op foutcodes. Dat moet je doen met ista-d. Als je deze niet hebt kan je het met inpa doen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||