aanschaf bmw e90 diesel
aanschaf bmw e90 diesel
Hallo beste forumers,
Ik heb advies nodig bij een aanschaf van een 3 serie e90 320d of 318d
Me vader wil een nieuwe auto kopen en nadat hij een rondje in mijn beemer heeft gemaakt heb ik hem aan het twijfelen gekregen om toch eens te gaan kijken voor een 1 serie of een 3 serie.
Gezien dat de 1 serie veel problemen met de ketting heeft leek het mij beter voor een 3 serie te gaan.
Kan iemand mij duidelijk vertellen of er veel problemen bekend zijn met de 318d en 320d van bouwjaar rond de 2009
En is het onderhoud ook aantrekkelijk met deze motoren en types.
alvast bedankt .
Ray
Ik heb advies nodig bij een aanschaf van een 3 serie e90 320d of 318d
Me vader wil een nieuwe auto kopen en nadat hij een rondje in mijn beemer heeft gemaakt heb ik hem aan het twijfelen gekregen om toch eens te gaan kijken voor een 1 serie of een 3 serie.
Gezien dat de 1 serie veel problemen met de ketting heeft leek het mij beter voor een 3 serie te gaan.
Kan iemand mij duidelijk vertellen of er veel problemen bekend zijn met de 318d en 320d van bouwjaar rond de 2009
En is het onderhoud ook aantrekkelijk met deze motoren en types.
alvast bedankt .
Ray
Re: aanschaf bmw e90 diesel
Ik zou persoonlijk voor de 320D gaan i.v.m. de vliegwielproblemen bij de 118D & 318D. Het beste ga je voor een 530D e60 haha
BMW e60 530D 231 PK 2006
| Op zoek naar Privacy Shades |
| Op zoek naar Privacy Shades |
Re: aanschaf bmw e90 diesel
heb al een 535d e61 die kan die ouwe wel eens lenen
maar als de 320d beter is ga ik hem die even laten zien
maar als de 320d beter is ga ik hem die even laten zien
Re: aanschaf bmw e90 diesel
zeker zorgen dat je er eentje koopt van einde 2009 of vanaf 2010
daarvoor zijn ze gemaakt met een slechte distributieketting
en als die in de soep draait...
daarvoor zijn ze gemaakt met een slechte distributieketting
en als die in de soep draait...
Re: aanschaf bmw e90 diesel
Hallo,
Ik zou dit topic graag opnieuw willen gebruiken voor het volgende. Binnen enkele weken moet de aanschaf gedaan worden van een diesel, met BMW als serieuze optie. Alleen zijn er nogal wat problemen bekend met de diesels van BMW, kettingproblemen, swirl flaps etc.
Bij de E90 is er de keuze tussen de:
M47TU2D20 (318D/320D)
N47
M57TU2D30 (325D/330D)
Zo te lezen en te horen is de N47 een ramp. Hoe zit het met de overige blokken. Kettingproblemen lees ik niet, maar swirl flaps blijft een vraagteken. Is het probleem verholpen bij deze TU blokken? Welke serieuze problemen komen er nog voor.
Turbo, koppeling, brandstofpomp is natuurlijk afhankelijk van het gebruik.
Zijn de automaatbakken van de E90 net zo zwak als bij de E46?
Bedankt,
Ik zou dit topic graag opnieuw willen gebruiken voor het volgende. Binnen enkele weken moet de aanschaf gedaan worden van een diesel, met BMW als serieuze optie. Alleen zijn er nogal wat problemen bekend met de diesels van BMW, kettingproblemen, swirl flaps etc.
Bij de E90 is er de keuze tussen de:
M47TU2D20 (318D/320D)
N47
M57TU2D30 (325D/330D)
Zo te lezen en te horen is de N47 een ramp. Hoe zit het met de overige blokken. Kettingproblemen lees ik niet, maar swirl flaps blijft een vraagteken. Is het probleem verholpen bij deze TU blokken? Welke serieuze problemen komen er nog voor.
Turbo, koppeling, brandstofpomp is natuurlijk afhankelijk van het gebruik.
Zijn de automaatbakken van de E90 net zo zwak als bij de E46?
Bedankt,
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: aanschaf bmw e90 diesel
Swirflaps waren allen een probleem bij de 150pk blokken in de e45 en de 6 cilinders van die periode.
Bij de e9X waren ze dikker uit gevoerd, ken niemand die er een probleem mee gehad heeft, neemt niet weg dat ik hem bij mijn (af fabriek) 163pk ze er toch uit gehaald heb, maar dat was eigenlijk een hobby project.
De automaten was alleen een probleem bij de e46 6 cilinders, reden, de zf bak zat al een zijn max toque als ie af fabriek kwam, chip tuning deed hem de das om, dat was teveel, maar de 4 cilinders hebben geen problemen gekend.
Bij de e9X zijn geen bak problemen.
Tja en turbo's, zoals bij elke auto met turbo heeft die geen eeuwig leven, goede olie en cool down zal de levensduur verlening.
Massa vliegwiel geld het zelfde verhaal als bij de turbo, welk merk auto je ook neemt, bij geen enkel merk heeft zoiets het eeuwige leven, ga je de motor chippen, dan verkort je wel de levens duur van het 2 massa vliegwiel.
163pk heeft geen problemen met de distributie ketting, de later terug getuned wel.
Brandstof pomp is een ander type als in de e64 met 136 pk, daar liet bij zo'n 180000km de electronica de brandstof pomp in de steek,daarna zijn de commonrail motoren gekomen, die hebben een ander systeem.
De abs pomp laten wel eens een steek vallen bij de e9X, het electrische gedeelte verrot en dan werkt het niet meer, op de sloop een 2de abs pomp derbij kopen en de motor overzetten, ben je redelijk goedkoop klaar..
Bij de e9X waren ze dikker uit gevoerd, ken niemand die er een probleem mee gehad heeft, neemt niet weg dat ik hem bij mijn (af fabriek) 163pk ze er toch uit gehaald heb, maar dat was eigenlijk een hobby project.
De automaten was alleen een probleem bij de e46 6 cilinders, reden, de zf bak zat al een zijn max toque als ie af fabriek kwam, chip tuning deed hem de das om, dat was teveel, maar de 4 cilinders hebben geen problemen gekend.
Bij de e9X zijn geen bak problemen.
Tja en turbo's, zoals bij elke auto met turbo heeft die geen eeuwig leven, goede olie en cool down zal de levensduur verlening.
Massa vliegwiel geld het zelfde verhaal als bij de turbo, welk merk auto je ook neemt, bij geen enkel merk heeft zoiets het eeuwige leven, ga je de motor chippen, dan verkort je wel de levens duur van het 2 massa vliegwiel.
163pk heeft geen problemen met de distributie ketting, de later terug getuned wel.
Brandstof pomp is een ander type als in de e64 met 136 pk, daar liet bij zo'n 180000km de electronica de brandstof pomp in de steek,daarna zijn de commonrail motoren gekomen, die hebben een ander systeem.
De abs pomp laten wel eens een steek vallen bij de e9X, het electrische gedeelte verrot en dan werkt het niet meer, op de sloop een 2de abs pomp derbij kopen en de motor overzetten, ben je redelijk goedkoop klaar..
Re: aanschaf bmw e90 diesel
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. De 163PK 320D en de 193PK 325D zijn de degelijkere blokken. Neem aan de 318D met 122 PK is kwa basis hetzelde als de 320D met 163PK, dus deze kan ook een optie zijn.
Deze is een serieuze optie:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bm ... e/12442407
Deze is een serieuze optie:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bm ... e/12442407