Chip / Powerbox

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Mikkie

Re: Chip / Powerbox

Bericht door Mikkie » 25 sep 2013, 16:24

hardwareman schreef:
Mikkie schreef:Het enige dat een powerbox doet is op een standaardmanier je motormanagement voor de gek houden. Een goede chiptuner kijkt naar de eigenschappen van de motor, zoals die ontstaan zijn gedurende de levensduur, en past dan eigenschappen aan zodat de tuning bij jouw motor past.

Lijkt me geen moeilijke keuze, toch?
Jij hebt het over die fantastische tuners maar de prijzen verschillen enorm. Ze kunnen misschien wel kijken naar de slijtage en alles maar zolang de software groen licht geeft ondanks de slijtage zal de tuner de software erop zetten. Je hebt een bepaalde waarde, zolang je binnen die waarde blijft is er niks aan de hand.
Daarom moet je ook niet voor een chipbakker gaan die er een standaard programma op knikkert en waarbij je na 30 minuten weer weg bent, maar naar iemand die de huidige waarden uitleest en daar mee aan de slag gaat. Edgar noemt er al een paar. OBD-tuning.nl en Van Beek staan ook goed bekend. Goedkoop is duurkoop, in dit geval. Een goede chipkuur op maat kost nou eenmaal wat meer dan een prulpakketje van 150 euro van Ziptuning.

Edgar1234

Bericht door Edgar1234 » 26 sep 2013, 21:18

Klopt, zijn ook 2 goede voorbeelden :duim:

hardwareman

Bericht door hardwareman » 04 okt 2013, 18:00

Mikkie schreef:
hardwareman schreef:
Mikkie schreef:Het enige dat een powerbox doet is op een standaardmanier je motormanagement voor de gek houden. Een goede chiptuner kijkt naar de eigenschappen van de motor, zoals die ontstaan zijn gedurende de levensduur, en past dan eigenschappen aan zodat de tuning bij jouw motor past.

Lijkt me geen moeilijke keuze, toch?
Jij hebt het over die fantastische tuners maar de prijzen verschillen enorm. Ze kunnen misschien wel kijken naar de slijtage en alles maar zolang de software groen licht geeft ondanks de slijtage zal de tuner de software erop zetten. Je hebt een bepaalde waarde, zolang je binnen die waarde blijft is er niks aan de hand.
Daarom moet je ook niet voor een chipbakker gaan die er een standaard programma op knikkert en waarbij je na 30 minuten weer weg bent, maar naar iemand die de huidige waarden uitleest en daar mee aan de slag gaat. Edgar noemt er al een paar. OBD-tuning.nl en Van Beek staan ook goed bekend. Goedkoop is duurkoop, in dit geval. Een goede chipkuur op maat kost nou eenmaal wat meer dan een prulpakketje van 150 euro van Ziptuning.
Mijn ervaring is dat het vaak standaard pakketjes zijn die ze erop knallen.
BMW E87 118D | 2009 | 2.0 TDI 136pk 6 bak |

basss

Bericht door basss » 20 feb 2014, 17:29

Bij mijn oude E46 compact 320TD had ik een powerbox zitten... rond 2 ton erop gezet, tot ruim 3 ton heerlijk mee gereden zonder problemen... powerbox is wel een standaard programmaatje...

Nu heb ik een tuning op maat laten doen bij Hartog in Alkmaar, staat goed aangeschreven, vooral bij VW en Audi... auto rijdt heerlijk, echter tijd en km's zullen uitwijzen of alles mooi heel blijft -_-

Edgar1234

Bericht door Edgar1234 » 20 feb 2014, 17:55

basss schreef:Bij mijn oude E46 compact 320TD had ik een powerbox zitten... rond 2 ton erop gezet, tot ruim 3 ton heerlijk mee gereden zonder problemen... powerbox is wel een standaard programmaatje...

Nu heb ik een tuning op maat laten doen bij Hartog in Alkmaar, staat goed aangeschreven, vooral bij VW en Audi... auto rijdt heerlijk, echter tijd en km's zullen uitwijzen of alles mooi heel blijft -_-
Dan moet je Pedro Hartog maar is vragen wat voor schade een powerbox kan aanrichten..

Hij is zeker een :duimen: tuner

Gapa

Bericht door Gapa » 02 nov 2014, 14:56

Suikerstuutje, was benieuwd wat jij uiteindelijk gekozen hebt, wat de doorslag gaf en hoe dat nu bevalt?

Mikkie

Bericht door Mikkie » 02 nov 2014, 20:05

hardwareman schreef: Mijn ervaring is dat het vaak standaard pakketjes zijn die ze erop knallen.
Daarom moet je dus naar één van de genoemde opties gaan, die chippen op maat en gooien er geen standaard pakket op.

Edgar1234

Bericht door Edgar1234 » 02 nov 2014, 20:50

Precies!

suikerstuutje

Bericht door suikerstuutje » 16 nov 2014, 19:04

Gapa schreef:Suikerstuutje, was benieuwd wat jij uiteindelijk gekozen hebt, wat de doorslag gaf en hoe dat nu bevalt?
Heb nog geen besluit genomen, komen wat ander kosten die belangrijker zijn dan Pk's....

edjebmw
Contacteer:

Bericht door edjebmw » 30 dec 2014, 08:47

Mocht je toch weer in de tuning duiken.... Neem eens een kijkje bij BR-Performance ... Die maken software op maat, en geven een super service .
Het zit wel in België net over de grens... Maar ik verzeker je, dat het elke euro waard is .

http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... 2007-2011/
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl

suikerstuutje

Bericht door suikerstuutje » 13 mar 2015, 09:33

Ziet er wel goed uit Edjebmw, maar zoals ik al schreef moeten de Pk's goed naar achter, dus eerst een koppelingsvervanging, en de aandrijflijn langs lopen.

Iliass91

Bericht door Iliass91 » 17 jun 2015, 13:14

Bij het chippen van een diesel is het altijd zo dat je na het chippen wel een rookpluimpje ziet wanneer je vol weg trekt. Bij m'n vorige golf was dit zelfs een rookgordijn ( maar die had ook andere verstuivers turbo etc). Ik vind dat persoonlijk een minder gezicht, is er iemand met ervaring met een 120D met chip zonder roet?

Edgar1234

Bericht door Edgar1234 » 17 jun 2015, 17:32

Nooit last van gehad... Bij stage 2 nu wel.. Maar dat komt omdat ik geen roetfilter meer heb ;)

hardwareman

Bericht door hardwareman » 18 jul 2015, 14:09

Ik heb een afspraak bij VV van Vught gemaakt voor het tunen van mijn BMW E87 136 pk motor. Ben benieuwd!
BMW E87 118D | 2009 | 2.0 TDI 136pk 6 bak |

Edgar1234

Bericht door Edgar1234 » 21 jul 2015, 07:28

Bij VVT zit je wel goed :duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Performance en Tuning”