Programming/coderen
Programming/coderen
Goeiendaag,
Wil me verdiepen in coderen, maar zie even door de bomen het bos niet meer. voordat ik me ga verdiepen, wil ik weten wat ik bijvoorbeeld allemaal kan coderen met een obd 2 stekker en mijn E46 316i uit 1999. Wat ik bijvoorbeeld wil, is dat de stadverlichting aangaat bij het ontgrendelen van de wagen (Welcome lights), knipperlicht bij vergrendelen, stadslicht continue aan (ik heb ccfl ringen op het stads licht). Verdeer nog kleine dingen als anti car jack, ruitenwisser naar beginstand bij afsluiten, 3x knipperen bij licht naar beneden drukken van de hendel etc. etc.
Als deze dingen mogelijk zijn bij een e46 uit 1999, ga ik me erin verdiepen en een kabel aanschaffen en software downloaden. Ben opzich wel handig met pc's.
edit: ik had deze vraag al gesteld in een topic "coderen voor dummies" in een ander subforum. Daar werd me verteld dat ik beter hier een nieuw topic kan aanmaken...
Wil me verdiepen in coderen, maar zie even door de bomen het bos niet meer. voordat ik me ga verdiepen, wil ik weten wat ik bijvoorbeeld allemaal kan coderen met een obd 2 stekker en mijn E46 316i uit 1999. Wat ik bijvoorbeeld wil, is dat de stadverlichting aangaat bij het ontgrendelen van de wagen (Welcome lights), knipperlicht bij vergrendelen, stadslicht continue aan (ik heb ccfl ringen op het stads licht). Verdeer nog kleine dingen als anti car jack, ruitenwisser naar beginstand bij afsluiten, 3x knipperen bij licht naar beneden drukken van de hendel etc. etc.
Als deze dingen mogelijk zijn bij een e46 uit 1999, ga ik me erin verdiepen en een kabel aanschaffen en software downloaden. Ben opzich wel handig met pc's.
edit: ik had deze vraag al gesteld in een topic "coderen voor dummies" in een ander subforum. Daar werd me verteld dat ik beter hier een nieuw topic kan aanmaken...
Re: Programming/coderen
3 x knipperen met de hendel gaat niet met alleen programmeren. Volgens mij heb je een andere hendel nodig.
De rest zou toch wel moeten met de bmw scanner 1.4 .
Suc6 ermee. Ik had de INPA kabel gekocht, maar deze werkt niet op mijn E46 bj 2004. Dus weer terug gebracht
De rest zou toch wel moeten met de bmw scanner 1.4 .
Suc6 ermee. Ik had de INPA kabel gekocht, maar deze werkt niet op mijn E46 bj 2004. Dus weer terug gebracht
Re: Programming/coderen
via module 1.4 en bmw software kan je ook coderen aanpassen? ik dacht alleen uitlezen en foutcodes resetten.
Re: Programming/coderen
Je kunt ook een elight module aanschaffen, kun je nog meer met je verlichting doen dan welke OBD programmering dan ook.
Re: Programming/coderen
Precies, alleen kost de elight module 150 euro en een kabeltje 30euro. Met dat kabeltje kan ik veel meer programeren dan alleen het licht. Elight module is zeker een leuke optie, alleen is het me geen 150euro waard.
Maar wat ik wilde weten is of het mogelijk is, wat ik in xe openingspost vraag.
Maar wat ik wilde weten is of het mogelijk is, wat ik in xe openingspost vraag.
Re: Programming/coderen
Begin toch langzaam aan de Elight module te denken.
Ik heb alle softwaren geïnstalleerd volgens het boekje, de kabel drivers geinstalleerd etc.
Wanneer ik de kabel in de obd2 poort stop, gaat het rode ledlampje branden. INPA geeft 2 zwarte bolletjes voor Battery en Ignition. Dan wil ik de Airbag uitlezen, zegt hij even Busy, waarna er een foutmelding komt:
"IFH-0009 No Response from control unit"
Ik heb een K+D-can usb interface (INPA Compatible) kabel.
wie o wie?
Ik heb alle softwaren geïnstalleerd volgens het boekje, de kabel drivers geinstalleerd etc.
Wanneer ik de kabel in de obd2 poort stop, gaat het rode ledlampje branden. INPA geeft 2 zwarte bolletjes voor Battery en Ignition. Dan wil ik de Airbag uitlezen, zegt hij even Busy, waarna er een foutmelding komt:
"IFH-0009 No Response from control unit"
Ik heb een K+D-can usb interface (INPA Compatible) kabel.
wie o wie?
Re: Programming/coderen
Ik heb precies het zelfde met INPA
Na enkele avonden op het web speuren, herinstalleren, drivers, instellingen, etc etc heb ik het in de kast gelegd en ga er pas weer mee bezig als ik de moed weer kan opbrengen. Ik ben benieuwt wat voor jou de oplossing is.
Na enkele avonden op het web speuren, herinstalleren, drivers, instellingen, etc etc heb ik het in de kast gelegd en ga er pas weer mee bezig als ik de moed weer kan opbrengen. Ik ben benieuwt wat voor jou de oplossing is.
Re: Programming/coderen
Ik heb vanmiddag precies hetzelfde gedaan. Zonde van mijn vrije dag. Maar goed, tips zijn welkom
Re: Programming/coderen
Mijn tip voor de elight module kwam dan ook niet uit het niets Die software is leuk, maar heb het maar eens betrouwbaar werkend.
Re: Programming/coderen
ben ook heel blij met de tip! Want ik kende het nog nietMijn tip voor de elight module kwam dan ook niet uit het niets
Re: Programming/coderen
Toch begrijp ik het niet. Het is software, dus een kwestie van instellen. Als ik hem eenmaal werken heb, is het niet meer lastig.JdM schreef:Mijn tip voor de elight module kwam dan ook niet uit het niets Die software is leuk, maar heb het maar eens betrouwbaar werkend.
- Sparco Mr2
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 30 nov 2010, 11:44
- Locatie: Ter Apel (groningen)
Re: Programming/coderen
Gidi en JoostB
Inpa is een relatief lastige qua installeren en kabel/stekker.
Als de kabel wel contact en ignition aangeeft zou je nog even de stekker intern moeten controleren of pin 1-2 en pin 7-8 zijn door verbonden. Bij mij was 7-8 niet door verbonden en heb ik een schakelaartje tussen gesoldeerd.
Dit omdat voor sommige autos (mijn uit september 2000) deze door verbonden moest hebben.
Gidi,
Koop voor €25 een Bmw Scanner 1.4 kabel en ik heb de software in een .rar file voor je.
Hiermee kan jij het meeste, inpa is meer uitlezen dan programeren.
En met de bmw scanner software kan je super handig (visueel) met vinkjes programeren wat je wil.
Knipperen gaat niet worden, welcomelight kan, drl kan ook, carjack kan, ruitenwissen kan volgens mij niet.
Inpa is een relatief lastige qua installeren en kabel/stekker.
Als de kabel wel contact en ignition aangeeft zou je nog even de stekker intern moeten controleren of pin 1-2 en pin 7-8 zijn door verbonden. Bij mij was 7-8 niet door verbonden en heb ik een schakelaartje tussen gesoldeerd.
Dit omdat voor sommige autos (mijn uit september 2000) deze door verbonden moest hebben.
Gidi,
Koop voor €25 een Bmw Scanner 1.4 kabel en ik heb de software in een .rar file voor je.
Hiermee kan jij het meeste, inpa is meer uitlezen dan programeren.
En met de bmw scanner software kan je super handig (visueel) met vinkjes programeren wat je wil.
Knipperen gaat niet worden, welcomelight kan, drl kan ook, carjack kan, ruitenwissen kan volgens mij niet.
Re: Programming/coderen
Het kan zijn dat je voor een e46 van 1999 de ronde stekker onder de motorkap moet gebruiken ipv de OBD onder je stuurkolom.
Mvg,
Marcel
Mvg,
Marcel
Re: Programming/coderen
Bedankt voor je uitleg. Ik hoef ook niet per se INPA, was meer om te testen of de auto comminuceert met de laptop. Daarna met ncs expert aan de slag.
- Sparco Mr2
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 30 nov 2010, 11:44
- Locatie: Ter Apel (groningen)
Re: Programming/coderen
Als er inderdaad een ronde obs stekker onder de motorkap bij de accu zit (indien je geen winterpakket hebt, dan zit hij in de kofferbak).
Je hebt dan wel obd2 in de auto, maar hiermee kan je vrij weinig.
Programmeren moet dan via de aansluiting onder de motorkap en kan met een simpel verloop kabeltje worden opgelost (20pins naar obd2)
Je hebt dan wel obd2 in de auto, maar hiermee kan je vrij weinig.
Programmeren moet dan via de aansluiting onder de motorkap en kan met een simpel verloop kabeltje worden opgelost (20pins naar obd2)