Sinds gisteren (maandag 1 december 2014) ben ik ook een trotse eigenaar van een BMW 3-er.
Naam: Jeroen Crins (23)
Gebruikersnaam: jeroencrins (

Regio: Noord-Limburg (dorpje Beesel)
Type: E46 318i uit het jaar 2000.
Km.stand: 150.990
Voorheen heb ik een Opel Astra F (sedan) 1.6 8v SE gereden tot ik helaas weer problemen kreeg met de versnellingsbak/koppeling. Op=op dacht ik dus opzoek naar iets nieuws. VW Golf of Bora was de eerste optie. Totdat ik een paar nette BMW's zag staan. Verkocht

Daarnaast heb ik ook nog een VW Golf 3 voor de hobby autocross. Voorheen met een 2.0 8v GTI (standaard injectie), en nu bezig met een 1.6 8v GTI volledig aangepaste motor met dubbele Weber carburateurs.
Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik natuurlijk allereerst wilde weten waar ik zoal rekening mee moest houden bij de aanschaf van een BMW. En daarnaast ook omdat ik nieuwsgierig ben naar de mogelijkheden voor ombouw van multifunctionele stuurbediening en cruise control.
TODO:
- Voor de zekerheid eerst even een oliebeurt inclusief filter en oliepeilsensor. Ook al verzekerd de verkoper mij ervan een beurt te hebben gedaan. Het olielampje brandt af en toe, na het starten van de auto, een paar seconden en gaat daarna weer uit. Volgens de verkoper en diverse fora kan dit inderdaad te maken hebben met de sensor. Olie staat wel gewoon op peil zoals het hoort.
- De BMW heeft een klein deukje in het portier rechts-achter. De lak is niet beschadigd en ook niet gebroken, dus dit wordt een kwestie van een middagje hobby'en. Deurpaneel verwijderen en even uitdeuken moet lukken.
- Stuurwiel bediening ombouwen. Helaas heeft deze motor (M43) geen elektronische gasklep en zal de cruise control niet gaan werken. Ik heb hier ook al naar gezocht en er blijkt wel een mogelijkheid te zijn om dit werkend te krijgen. Er zou ergens een DIY (engelse) voor moeten zijn maar deze heb ik nog niet tot mijn beschikking. Cruise control is voor later zorg dus.
- Inbouw Dynavin N6. Ik ben (mede door berichten op dit forum) erg enthousiast geraakt in deze inbouwset en ben dan ook van plan deze zo spoedig mogelijk aan te schaffen en in te bouwen.
En nog wat foto's uiteraard.

Met vriendelijke groet,
Jeroen Crins