Even voorstellen: jeroencrins (BMW E46 318i)

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
jeroencrins
Contacteer:

Even voorstellen: jeroencrins (BMW E46 318i)

Bericht door jeroencrins » 02 dec 2014, 17:47

Hallo,

Sinds gisteren (maandag 1 december 2014) ben ik ook een trotse eigenaar van een BMW 3-er.

Naam: Jeroen Crins (23)
Gebruikersnaam: jeroencrins ( :roll: )
Regio: Noord-Limburg (dorpje Beesel)
Type: E46 318i uit het jaar 2000.
Km.stand: 150.990

Voorheen heb ik een Opel Astra F (sedan) 1.6 8v SE gereden tot ik helaas weer problemen kreeg met de versnellingsbak/koppeling. Op=op dacht ik dus opzoek naar iets nieuws. VW Golf of Bora was de eerste optie. Totdat ik een paar nette BMW's zag staan. Verkocht :D !!

Daarnaast heb ik ook nog een VW Golf 3 voor de hobby autocross. Voorheen met een 2.0 8v GTI (standaard injectie), en nu bezig met een 1.6 8v GTI volledig aangepaste motor met dubbele Weber carburateurs.

Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik natuurlijk allereerst wilde weten waar ik zoal rekening mee moest houden bij de aanschaf van een BMW. En daarnaast ook omdat ik nieuwsgierig ben naar de mogelijkheden voor ombouw van multifunctionele stuurbediening en cruise control.

TODO:
- Voor de zekerheid eerst even een oliebeurt inclusief filter en oliepeilsensor. Ook al verzekerd de verkoper mij ervan een beurt te hebben gedaan. Het olielampje brandt af en toe, na het starten van de auto, een paar seconden en gaat daarna weer uit. Volgens de verkoper en diverse fora kan dit inderdaad te maken hebben met de sensor. Olie staat wel gewoon op peil zoals het hoort.
- De BMW heeft een klein deukje in het portier rechts-achter. De lak is niet beschadigd en ook niet gebroken, dus dit wordt een kwestie van een middagje hobby'en. Deurpaneel verwijderen en even uitdeuken moet lukken.
- Stuurwiel bediening ombouwen. Helaas heeft deze motor (M43) geen elektronische gasklep en zal de cruise control niet gaan werken. Ik heb hier ook al naar gezocht en er blijkt wel een mogelijkheid te zijn om dit werkend te krijgen. Er zou ergens een DIY (engelse) voor moeten zijn maar deze heb ik nog niet tot mijn beschikking. Cruise control is voor later zorg dus.
- Inbouw Dynavin N6. Ik ben (mede door berichten op dit forum) erg enthousiast geraakt in deze inbouwset en ben dan ook van plan deze zo spoedig mogelijk aan te schaffen en in te bouwen.

En nog wat foto's uiteraard.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met vriendelijke groet,
Jeroen Crins
Het leven is geen ponnykamp!

Bart70
Contacteer:

Re: Even voorstellen: jeroencrins (BMW E46 318i)

Bericht door Bart70 » 02 dec 2014, 17:50

Welkom op dit forum Jeroen !

Succes met je to do dingen en als je vragen hebt over het forum of hulp, dan kun je ons altijd benaderen :duim:

Veel plezier met de wagen en als je info zoekt, dan kun je ook de zoekfunctie rechtsboven op het forum gebruiken.

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 02 dec 2014, 19:26

Welkom op het forum Jeroen!

je mag trots zijn op je nieuwe aankoop, hij ziet er piekfijn uit.
veel plezier op het forum en veel rijplezier met je auto, hopelijk tot op een van onze meetings/events.

vele veilige kilometers toe gewenst.
Afbeelding
Volgende evenement:

Patrick O

Bericht door Patrick O » 02 dec 2014, 19:28

welkom!

E36 M-Style
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door E36 M-Style » 02 dec 2014, 21:21

Welkom op Bimmerportal :zwaai:
///M-power

jeroencrins
Contacteer:

Bericht door jeroencrins » 06 jan 2015, 23:05

Even een update:

Na nu ongeveer een maand te hebben gereden, heeft de bimmer me afgelopen zondag eventjes mooi laten staan. Na ongeveer 50km te hebben gereden aangekomen in valkenburg. Auto geparkeerd en alles uitgezet. Na minimaal 5 minuten (parkeerticket gehaald, alle gemiste apps en fb berichten bekeken, je kent het wel) uitgestapt om toch langzaam maar eens wat te gaan ondernemen. Totdat ik plotseling achter me het geluid van spuitend water en stoom hoor. Ik kijk om en ja hoor, het was mijn bmw die daar ff mooi in de damp stond.

De auto uiteindelijk maar op de autoambulance naar de garage gebracht 's avonds, en maandag maar eens op zoek gegaan naar de oorzaak: een afgebroken retourslang op de flens achter aan de cilinderkop (retour naar radiateur en t-stuk waarschijnlijk richting kachel?). Omdat de verbinding op de flens te ver was afgebroken de hele flens maar gedemonteerd om een nieuwe te bestellen, en wat bleek, deze was ook helemaal poreus en rot.

Ik heb vanavond een nieuwe gemonteerd en met vacuum getest en gevuld en hoop dat alles nu weer goed is.

Is dit een bekend euvel bij deze bmw motoren? En wat kan ik nog meer verwachten. Heb nu pas net 152k op de teller staan.

TODO:
- oliebeurt en oliepeilsensor zijn al vervangen.
- stuurwielbediening is alles voor in huis
- deukje in de deur moet nog gedaan worden maar wacht nog op de plastic click tools. Begin me er nu wel steeds meer aan te ergeren dus heeft wel prio gekregen.
- dynavin moet ook nog besteld. Maar heb helaas nog geen tijd gehad voor deze upgrades.
Het leven is geen ponnykamp!

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”