BMW E60 airbag storing passagierszijde
Re: BMW E60 airbag storing passagierszijde
Nou hij verkleurd niet vaak. Bijv na het resetten van de storing soms even oranje en dan weer op rood. Dus niet in het algemeen uit het niks.
Is dit geen probleem met de gordelspanner ?
525d E61 2007 pre-LCI
Wat geeft het programma aan dat gecontroleerd moet worden?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
De airbag storing loopt idd naast de gordel spanners storing. Ik ga zaterdag weer het een en ander controleren dankzij jullie tips. De uitlees codes zal ik dan meteen opschrijven.
Goedemorgen allen.
Om even een oud topic omhoog te duwen.
Mijn E60 535D heeft hetzelfde probleem.
Gordelspanner en airbag passagier.
Echter als de passagier ze gordel niet om doet, dan begint hij gewoon te piepen als je gaat rijden en hetzelfde geld voor de bestuurder.
Kan ik hier dan op uit maken dat de matjes in de stoel gewoon werken en dat het een kwestie van stekkers door solderen is?
Mvg. Kevin
Om even een oud topic omhoog te duwen.
Mijn E60 535D heeft hetzelfde probleem.
Gordelspanner en airbag passagier.
Echter als de passagier ze gordel niet om doet, dan begint hij gewoon te piepen als je gaat rijden en hetzelfde geld voor de bestuurder.
Kan ik hier dan op uit maken dat de matjes in de stoel gewoon werken en dat het een kwestie van stekkers door solderen is?
Mvg. Kevin
-
Het is bijna altijd kwestie van knippen,solderen, fout wissen en klaar, in jou geval ook 90%
Laatst gewijzigd door Bart70 op 25 aug 2015, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
530i G30 M-performance
Oke thnx!
Ga ik dat maar is ff gauw doen dan.
Ga ik dat maar is ff gauw doen dan.
Goedemiddag allen.
Ik heb beide stoel nu door gesoldeerd en de storing geresett.
Storings lampje van de airbag gaat dan uit en in Idrive niet zichtbaar meer als storing.
Het lampje van de gordel blijft wel branden. En met zo'n 3 minuten komt de airbag storing ook weer terug.
Heeft dit dan te maken met de gordelspanner?
Want de matjes werken gewoon (hij piept gewoon zodra je je gordel af doet tijdens het rijden)
Wie weet het verlossende antwoord?!?
Mvg. Kevin
Ik heb beide stoel nu door gesoldeerd en de storing geresett.
Storings lampje van de airbag gaat dan uit en in Idrive niet zichtbaar meer als storing.
Het lampje van de gordel blijft wel branden. En met zo'n 3 minuten komt de airbag storing ook weer terug.
Heeft dit dan te maken met de gordelspanner?
Want de matjes werken gewoon (hij piept gewoon zodra je je gordel af doet tijdens het rijden)
Wie weet het verlossende antwoord?!?
Mvg. Kevin
En nog een extra toevoeging.
Ik heb nu ook een bypass gekocht plus een gordel spanner bypass (anders zou hij blijven piepen dat de passagier ze gordel niet om heeft)
Echter heb ik ook een ander probleempje.
Ik kan tijdens het rijden me bestuursersstoel niet meer verstellen.
Als de sleutel uit het contact is, dan werkt het prima.
En met me stuur verstelling is het precies andersom.
Enig idee waar dit mee te maken zou kunnen hebben?
Mvg. Kevin
Ik heb nu ook een bypass gekocht plus een gordel spanner bypass (anders zou hij blijven piepen dat de passagier ze gordel niet om heeft)
Echter heb ik ook een ander probleempje.
Ik kan tijdens het rijden me bestuursersstoel niet meer verstellen.
Als de sleutel uit het contact is, dan werkt het prima.
En met me stuur verstelling is het precies andersom.
Enig idee waar dit mee te maken zou kunnen hebben?
Mvg. Kevin
Hallo,
een oud topic, maar ik heb sinds deze week deze storing ook. Een paar keer gereset en dat bood even uitkomst. echter de storing komt steeds sneller terug. Het betreft een 530D uit 2004 met nog de plug met twee pennen.
Als ik het goed begrijp willen de weerstandplugjes nog wel eens voor problemen zorgen? en heb je soieso altijd een melding dat de bijrijder zijn gordel om moet doen begrijp ik dat goed? In dat geval is een nieuw matje wellicht de beste oplossing.
Wat zijn uiteindelijk jullie ervaringen?
een oud topic, maar ik heb sinds deze week deze storing ook. Een paar keer gereset en dat bood even uitkomst. echter de storing komt steeds sneller terug. Het betreft een 530D uit 2004 met nog de plug met twee pennen.
Als ik het goed begrijp willen de weerstandplugjes nog wel eens voor problemen zorgen? en heb je soieso altijd een melding dat de bijrijder zijn gordel om moet doen begrijp ik dat goed? In dat geval is een nieuw matje wellicht de beste oplossing.
Wat zijn uiteindelijk jullie ervaringen?
Ik had die melding een tijd geleden ook, toen gereset en bleef hij 2 dagen weg. Daarna weer een keer de storing gewist maar kwam meteen weer terug.
Omdat ik het graag origineel wil houden was ik dus al aan het kijken voor een nieuw matje.
Afgelopen week had ik echter een geval water naar binnen en moest de betreffende stoel er toch uit, na het terug plaatsen is de storing ook verdwenen en niet meer terug gekomen nog.
Ik kijk het nog even aan en anders toch de contacten maar eens goed nalopen, ik vermoed dat daar het probleem zit en niet in het matje zelf.
Omdat ik het graag origineel wil houden was ik dus al aan het kijken voor een nieuw matje.
Afgelopen week had ik echter een geval water naar binnen en moest de betreffende stoel er toch uit, na het terug plaatsen is de storing ook verdwenen en niet meer terug gekomen nog.
Ik kijk het nog even aan en anders toch de contacten maar eens goed nalopen, ik vermoed dat daar het probleem zit en niet in het matje zelf.
Gaat niet om een storing, maar wat is de beste manier om de airbag los te koppelen? Ik bedoel, wanneer ik de deurkaart demonteren wil.
Eerst accu loskoppelen, of is dat niet nodig? Is er een grote kans op fouten wanneer je de airbag weer inplugged?
Eerst accu loskoppelen, of is dat niet nodig? Is er een grote kans op fouten wanneer je de airbag weer inplugged?
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
Loskoppelen en enkele minuten wachten.
525d E61 2007 pre-LCI