vibratie in aandrijving.
Re: vibratie in aandrijving.
Ik begin wel met de minder dure delen te controleren.. zit het massa vliegwiel achterin de auto?
Waar zit de hardyschijf trouwens precies?? Op het ETK lijkt het alsof hij vooraan bij de versnellingsbak zit? Echter het geluid zit achterin... Bij het diff of omgeving.
Waar zit de hardyschijf trouwens precies?? Op het ETK lijkt het alsof hij vooraan bij de versnellingsbak zit? Echter het geluid zit achterin... Bij het diff of omgeving.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: vibratie in aandrijving.
Mario TT schreef:Ik begin wel met de minder dure delen te controleren.. zit het massa vliegwiel achterin de auto?
Waar zit de hardyschijf trouwens precies?? Op het ETK lijkt het alsof hij vooraan bij de versnellingsbak zit? Echter het geluid zit achterin... Bij het diff of omgeving.
Het 2 massavliegwiel zit aan de motor geschroeft (achterkant),daar tegen aan zit de koppeling,vervolgens krijg je de versnellingsbak om de versnellingbak met de aandrijf as te verbinden heb je een hardyschijf (rubberen koppeling)nodig,dus die zit daar,vervolgens gaat de aandrijfas naar achter toe om met een kruiskoppeling aan het einddifferentieel te worden verbonden.
Ergens in het midden word de aandrijfas nog een keer gelagert.
Om te weten of de 2massa vliegwiel stuk is zul je naar de garage moeten,bij VAG was het makelijk te contateren of ie stuk was,dan schud de aandrijflijn bij gasgeven en merkte je dat de motorkantelde bij last wissel,ik denk dat het ook zo bij BMW zal zijn,maar heb het tot nu toe nog niet bij een BMW kunnen voelen.
Wat heeft ie gelopen?
Re: vibratie in aandrijving.
312.000km. En het zit echt aan de achterkant, in de ophanging van de wielen of in het diff of in de kruiskoppeling. Echt aan de voorkant van de auto kan het niet zitten. Als je gas geeft in z`n vrij dan voel je ook niet iets trillen of klapperen. Ik heb ook met de remmen erop gas gegeven om te kijken of je dan wat hoorde maar ook dan niet.
Ik weet niet of iemand anders problemen heeft gehad met het diff maar dat is volgens mij iets wat niet snel kapot gaat?
Ik zal vanaf morgen met de achterbank naar beneden rijden , in de hoop dat ik misschien iets meer hoor, de e46 is redelijk goed geisoleerd qua geluiden van buitenaf. Ik denk ook niet dat het de hardyschijf is omdat die echt recht onder me zit bijna.
Zijn er meer mensen die last hebben gehad van hun hardy schijf? Hoorde je het dan voor of achter in de aandrijving?
Ik weet niet of iemand anders problemen heeft gehad met het diff maar dat is volgens mij iets wat niet snel kapot gaat?
Ik zal vanaf morgen met de achterbank naar beneden rijden , in de hoop dat ik misschien iets meer hoor, de e46 is redelijk goed geisoleerd qua geluiden van buitenaf. Ik denk ook niet dat het de hardyschijf is omdat die echt recht onder me zit bijna.
Zijn er meer mensen die last hebben gehad van hun hardy schijf? Hoorde je het dan voor of achter in de aandrijving?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: vibratie in aandrijving.
Homekoneten stuk zijn???
Dat zijn soort van kogellagers en die zitten in de rubberhoezen aan de wielkant.
Misschien dat 1 van de hoezen gescheurd is en het vet deruit geslingert is,maar ze kunnen ook gewoon stuk gaan.
Dat zijn soort van kogellagers en die zitten in de rubberhoezen aan de wielkant.
Misschien dat 1 van de hoezen gescheurd is en het vet deruit geslingert is,maar ze kunnen ook gewoon stuk gaan.
Re: vibratie in aandrijving.
Nee ook dat is het niet, ik heb meerdere malen onder de auto gelegen en de hoezen zijn goed. Ook lagers kunnen het niet zijn want dan moet je ze altijd horen en voelen en dat is dus niet zo.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: vibratie in aandrijving.
Nou "helaas" is het ook niet de hardy schijf. Deze ziet er gewoon goed uit. De bouten vrij nieuw en als ik hem in de versnelling zet en ik draai aan het achterwiel dat zie je geen speling.. die kruiskoppeling kan je die ook goed inspuiten met WD40? Of mag dat niet of denkt iemand dat dat geen zin heeft?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: vibratie in aandrijving.
Een versleten kruiskoppeling heeft geen baat bij WD 40, of hij is goed, of hij is versleten, in beide gevallen bied WD 40 geen soelaas.
Re: vibratie in aandrijving.
ik breng hem binnenkort wel naar een Dealer , ik kom er niet uit en ik kan gewoon geen brug vinden waar hij op kan zodat een collega kan kijken. Kost me waarschijnlijk weer een fortuin. In het ergste geval is het de vliegmassa of het differentieel.. in het minst erge geval is het een rubber...
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: vibratie in aandrijving.
In elke geval kost het weer een lading geld... 

Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.
Re: vibratie in aandrijving.
Hier hetzelfde heb ook last van een "bonk"..... ophangrubber vervangen en hardyschijf plus een nieuwe koppelingsplaat (die was op) nog steeds last van een bonk. Heb op een ander forum gelezen dat het aan de duo massavliegwiel zou kunnen liggen. ..... Volgens de monteur zou het ook wel eens kunnen liggen aan versleten synchromeshen (geen idee hoe je het schrijft). , hetgeen inhoud dat ik op zoek zou moeten gaan naar een gereviseerde versnellingsbak (| Heb het zelf nog niet geprobeerd eerst maar eens wat geld sparen......
isiah
isiah
Re: vibratie in aandrijving.
Ik ben naar de dealer geweest en de eerste conclusie is dat de ophangingrubber van het linkerachter eruit ligt. Deze moet vervangen worden. Het is het rubber dat voor je achterwiel zit in je carrosserie. Deze kan flink bonken waarschijnlijk.
Heeft iemand deze weleens vervangen? En moet je dan persee op de brug? Of kan je dat ook doen als je achterwielen van de grond zijn en je er onder ligt?
Eventueel ga ik het zelf doen en plaats ik een topic in DIY.
Zal straks een foto plaatsen waarin ik laat zien wat wellicht de boosdoener is.
Heeft iemand deze weleens vervangen? En moet je dan persee op de brug? Of kan je dat ook doen als je achterwielen van de grond zijn en je er onder ligt?
Eventueel ga ik het zelf doen en plaats ik een topic in DIY.
Zal straks een foto plaatsen waarin ik laat zien wat wellicht de boosdoener is.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: vibratie in aandrijving.
dit rubber is het. Voor het achterwiel zit de bevestiging. Net achter je krikpunt. De linkerkant heeft al wel een modern type rubber en bij de voorwielophanging zitten de draagarmen al in nieuwe rubbers.




BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: vibratie in aandrijving.
Ik heb nu het achterwiel silent block vervangen links. Rechts was goed en was al voorzien van een nieuw type.
Het geluid zit er nog wel maar is met 80% vermindert zoals ik het kan horen.
Ik kijk het nu nog een tijdje aan en mocht het duidelijk aanwezig blijven dan moet hij nog een keer nagekeken worden maar ik denk dat er nog ergens een rubber zit die niet helemaal jovel is. Maar goed , komt tijd komt raad.
Het geluid zit er nog wel maar is met 80% vermindert zoals ik het kan horen.
Ik kijk het nu nog een tijdje aan en mocht het duidelijk aanwezig blijven dan moet hij nog een keer nagekeken worden maar ik denk dat er nog ergens een rubber zit die niet helemaal jovel is. Maar goed , komt tijd komt raad.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: vibratie in aandrijving.
Ik heb toen ik mijn 320d net had ook dat soort gebonk gehad,als ik rijdend doortrok onstond er ook een hoop gebonk.
Bij mij lag het aan de voorste cardanastussenlager die zogoed als uit zijn rubber gescheurd was.
Je zou daar ook even naar kunnen (laten)kijken.
Bij mij lag het aan de voorste cardanastussenlager die zogoed als uit zijn rubber gescheurd was.
Je zou daar ook even naar kunnen (laten)kijken.
Re: vibratie in aandrijving.
zit die boven de uitlaat achter het hitte schild?? Want daar zitten toch ook lagers?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.