Nieuwe accu en toch slecht starten.
Nieuwe accu en toch slecht starten.
Aloha,
Mijn 330d starte de afgelopen weken al erg slecht. Eenmaal draaien en warm, geen probleem meer. Koud gaat de startmotor gewoon langzaam rond, maar hij sloeg wel altijd aan. Na m dag of twee stilgestaan te hebben kreeg ik m ook niet meer aan. Even opstarten vond ie ook niet leuk, dus moest de "ladende" auto echt even 20min laten draaien alvorens de 330 aan de slingeren. Enfin..
Accu gestest bij Brezan en gaf alleen OK+laden aan. Toch nieuwe accu geprobeerd en ding start als n malle nu. BMW gaan altijd zo lekker snel rond met starten en dat was met de oude accu niet meer het geval. De oude accu bleef even bewaard en zo kon ik even een nachtje testen om hem sochtends te kunnen starten. Dit gebeurde prima. Wel merkbaar moeizamer als met koude motor, maar top.
Nu twee weken later. Gisteren nog even weggeweest met de BMW, maar ben natuurlijk alert nu met starten. Ik merkte dat het wat lastig was, maar het is dan ook koud toch? Vanmiddag auto weer gepakt en nu vond ik toch echt dat t zwaar ging. Het is net of ie zwaar rond gaat al branden de lampjes niet zwak. Hij springt ook gewoon aan, maar t gaat niet van harte. Als hij eenmaal een minuut draait en probeer t dan weer, gaat hij wel vlot aan. Ik zal toch niet voor Janlul een nieuwe accu hebben gekocht? Lekspanning is nihil tot niets.
Gloeispiralen heb ik over nagedacht, maar dan zou hij alleen slecht aanslaan, maar wel normaal rondgaan toch? Of mis ik nu iets?
Mijn 330d starte de afgelopen weken al erg slecht. Eenmaal draaien en warm, geen probleem meer. Koud gaat de startmotor gewoon langzaam rond, maar hij sloeg wel altijd aan. Na m dag of twee stilgestaan te hebben kreeg ik m ook niet meer aan. Even opstarten vond ie ook niet leuk, dus moest de "ladende" auto echt even 20min laten draaien alvorens de 330 aan de slingeren. Enfin..
Accu gestest bij Brezan en gaf alleen OK+laden aan. Toch nieuwe accu geprobeerd en ding start als n malle nu. BMW gaan altijd zo lekker snel rond met starten en dat was met de oude accu niet meer het geval. De oude accu bleef even bewaard en zo kon ik even een nachtje testen om hem sochtends te kunnen starten. Dit gebeurde prima. Wel merkbaar moeizamer als met koude motor, maar top.
Nu twee weken later. Gisteren nog even weggeweest met de BMW, maar ben natuurlijk alert nu met starten. Ik merkte dat het wat lastig was, maar het is dan ook koud toch? Vanmiddag auto weer gepakt en nu vond ik toch echt dat t zwaar ging. Het is net of ie zwaar rond gaat al branden de lampjes niet zwak. Hij springt ook gewoon aan, maar t gaat niet van harte. Als hij eenmaal een minuut draait en probeer t dan weer, gaat hij wel vlot aan. Ik zal toch niet voor Janlul een nieuwe accu hebben gekocht? Lekspanning is nihil tot niets.
Gloeispiralen heb ik over nagedacht, maar dan zou hij alleen slecht aanslaan, maar wel normaal rondgaan toch? Of mis ik nu iets?
Laatst gewijzigd door Sem op 11 mar 2015, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe accu en toch slecht starten.
Indien het je gloeispiralen zouden zijn zou hij inderdaad wel normaal rondgaan.
Doet je wagen het niet vlotter als je probeert met de koppeling ingedrukt?
Doet je wagen het niet vlotter als je probeert met de koppeling ingedrukt?
Hoe staat het met de laadspanning?
inderdaad even meten of de accu voldoende bijgeladen wordt, anders moet je het richting laadcircuit gaan zoeken.
E61 545 N62
BMW K1300S
BMW K1300S
Check ook even de massa verbindingen van de accu naar de carrosserie en motor.
Zo, ben ik weer. Mijn kachelweerstand was sowieso brak en heb deze gisteren vervangen. Kachel doet t goed, maar starten blijft lastig. Laagspanning onder de motorkap is 14 a 14.2, maar in de auto op de tellerklokken heeft hij soms 13.5 max aan en soms schommelt hij tussen 12.9 en 13.3. De waardes op het klokkenpaneel is dus anders dan met een multimeter. De dynamoboer denk "natuurlijk" dat het de dynamo is .. Kan ook wel een keer met 310dkm achter de rug. Toch vrees ik dat ik weer getrakteerd ga worden op een "speciale" behandeling en dat het de dynamo achteraf niet is. Ik lees overigens via Google dat er veel E46's zijn met vage lege accu problemen.
Massapunten moet ik nog controleren.
Ik hou jullie op de hoogte. Dank voor de reacties.
Massapunten moet ik nog controleren.
Ik hou jullie op de hoogte. Dank voor de reacties.
Wat lees je nog meer voor vage klachten als ik vragen mag?
Mijn e46 heeft ook een start probleem, lampjes radio etc doet het.. maar starten doet hij niet
Mijn e46 heeft ook een start probleem, lampjes radio etc doet het.. maar starten doet hij niet
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Zit jouw startmotor niet gewoon vast? Tik met hamer en nog n keer proberen.. Of beter tegelijk.. Één starten en een ander slaan.
Als je zoekt op "e46 lege accu" in Google, dan kom je wel wat tegen. Dit vond ik verder ook..: viewtopic.php?f=33&t=11782
Als je zoekt op "e46 lege accu" in Google, dan kom je wel wat tegen. Dit vond ik verder ook..: viewtopic.php?f=33&t=11782
Laatst gewijzigd door Bart70 op 12 mar 2015, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de modewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de modewerking