Slechte verlichting E39 touring.

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Esprit.G.V

Slechte verlichting E39 touring.

Bericht door Esprit.G.V » 26 jan 2015, 10:32

Beste,

Laatst was de vrouw op pad met de E39 (2003). En kwam thuis met het verhaal dat ze geen knetter zag in het donker (ik zelf had nog niet in het donker gereden).

Nu afgelopen weekend ('s nachts) ben ik ook op pad geweest, en inderdaad, de verlichting is niet echt wat het moet zijn.
Zodra het kon, reed ik op groot licht. Wat ik normaal nooit doe op de snelweg.
De hoogte staat goed, maar het lijkt wel of er kaarsjes in zitten :P.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Niet dat ik het wiel opnieuw ga uitvinden.

GreyCooperS
Contacteer:

Re: Slechte verlichting E39 touring.

Bericht door GreyCooperS » 26 jan 2015, 10:42

Zijn je koplamp "glazen" niet dof? Zeker bij de pre facilt modellen is dat vaak het geval...
Op youtube staat tientallen filmpjes hoe je dit zelf kunt opknappen (niet moeilijk)
Daarnaast kunnen natuurlijk gewoon je bulbs oud zijn, probeer eens een setje nieuwe..kosten ook de wereld niet
Eventueel, maar zelf vindt ik dat niet echt mooi staan, een setje "xenon-look" lampen erin...het witte licht zal ook iets beter zicht geven
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire

Esprit.G.V

Bericht door Esprit.G.V » 26 jan 2015, 10:48

Nee, de koplamp "glazen" zijn nog netjes helder. Ik heb inderdaad ervaring met doffe glazen (ik heb een oude jappener :P).
De lokale garage zag op het eerste zicht ook niet echt wat het was tijdens het stellen van de koplampen.

Ik zelf zit er over na te denken om er xenon in te zetten. Maar ik zal eerst nieuwe lampjes proberen inderdaad.

Dnl

Bericht door Dnl » 26 jan 2015, 10:48

Zou inderdaad eerst eens de glazen gaan cleanen, dat kan al een hoop schelen.
En anders heeft BMW ook een leuk lampen programma, bijv. http://www.bimmerparts.nl/bmw-h7-blue-halogeenlampen

AdE39

Bericht door AdE39 » 28 jan 2015, 22:18

Hallo beste Esprit,

Ja dat verhaal klinkt me erg bekend!
Soms kan het ook aan de reflectoren liggen, dat heb ik dus namelijk, bij mij zijn de glazen klaar helder!
Oxidatie aan de reflectoren, dat verpest het hele lichtbeeld, afstellen helpt geen ene fluit.
Het zicht is dus echt miserabel, ik heb dit nog nooit meegemaakt, bij geen van de voorgaande auto merken.

De enige remedie met oxidatie in de stalen reflectoren is, de koplampen vervangen.
Bij wazige koplamp glazen, dan kan men deze weer helemaal helder krijgen, koop een goed setje met koplampglazen cleaner.
Moeilijk is het niet, er staan filmpjes op het internet, vooral op Youtube.
OOk zijn er nog forum leden die het eventueel tegen een bepaalde vergoeding willen doen.

Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”