Sigarettenaansteker

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Fritsie01

Sigarettenaansteker

Bericht door Fritsie01 » 24 jan 2015, 19:54

Hallo,

In de middenconsole zit er bij mij voor de achterpassagiers helaas geen aanstekers, aangezien ik jonge kinderen heb is dit iets wat ik wel graag zou willen. Is dit iets wat makkelijk te herstellen is?

Met vriendelijke groet,

Frits

Degids

Re: Sigarettenaansteker

Bericht door Degids » 24 jan 2015, 21:33

Jonge kinderen moet je ook niet laten roken... :W

Fritsie01

Bericht door Fritsie01 » 24 jan 2015, 21:54

:leip: :leip:

Degids

Bericht door Degids » 24 jan 2015, 22:08

Ik heb bij mijn vorige auto dit door de garage laten aanleggen. Die 12 volts aansluitinkjes zijn vollop verkrijgbaar en dit kan best mooi aangelegd in het consoletje. Ze hadden het ook ook nog netjes afgezekerd. Ik weet niet meer wat ik er voor kwijt was, maar het zal iets in de buurt van 80 euro zijn geweest.

Fritsie01

Bericht door Fritsie01 » 24 jan 2015, 22:31

Ik heb ook even op ebay.de gekeken. Daar staan een aantal van die dubbele aansluitingen uit een LCI, maar ik weet niet of die passen op een pre-LCI.
GROETEN,

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 24 jan 2015, 22:34

Ik heb ook een pre-LCI met 2 12v aansluitingen. Als je zo 1 kan vinden dan zou het dus gewoon moeten passen :). Ik heb ook 2 (jonge) kids maar aangezien er al DVD schermen in de hoofdsteunen zitten vermaken ze zich wel ;).

Fritsie01

Bericht door Fritsie01 » 25 jan 2015, 07:47

Weet iemand of die aansluitingen er dan wel al in de console zitten of moeten die aangelegd worden?

avdakker

Bericht door avdakker » 26 jan 2015, 09:12

Ik heb toevallig gisteren de hele module open gehad aangezien ik onder de middenconsole moest zijn. Ik kan me wel voorstellen dat er een voeding klaar ligt voor een eventuele uitbreiding. Er zaten bij mij 3 kabeltjes per sigaretten aansteker achterin. Een plus, een min en een stekkertje met de plus voor het lampje.
Of die er alle 3 standaard liggen per sigaretten aansluiting weet ik niet. Je kunt het makkelijk bekijken door het afdekkapje in je inblaasroosters eruit te klikken. Dit is het afdekkapje waar normaliter de sigarettenaanstekers in zouden moeten komen. Ik zou zeggen, kijk zelf eventjes.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

M.arco

Bericht door M.arco » 26 jan 2015, 10:31

Deze ga ik even volgen! Ik had ook liever DVD spelers in de kopsteunen, maar die inbouw is erg intensief. Daarbij wil je natuurlijk wel de structuur en kleur van het zelfde leder :)
Groeten, Marco

INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.

rens914

Bericht door rens914 » 26 jan 2015, 12:51

Ik heb het afgelopen week nog open gehad om !!! een extra socket aan te sluiten.
Die krengen kosten rond de € 10.
Er lag bij mij geen extra kabelsetje.
Bedrading koppel je gewoon aan de bestaande plus en min van de initiele sigaretten aansteker (wel solderen en goed af-tapen).
Totale kosten dus € 10 en wat handywerk.
Ik heb een extra socket aangelegd voor mn mob telefoon. vond het onhandig/niet fraai dat ik het klepje steeds open moest doen met een plug die eruit steekt.
Heb hem nu onopvallend aan de rechterzijde bevestigd.
In jou geval kun je de kabel naar achteren doortrekken en daar bevestigen
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 26 jan 2015, 19:27

Iemand die ik ken (en bij BMW werkt) heeft het voor mij gedaan. Ik had zelf het dekseltje met 2 x aansluting op ebay gekocht. Hij heeft gewoon de voeding van de voorste aansteker doorgetrokken naar achteren met een extra zekering er tussen. Kunnen de kids nu hun telefoon opladen.
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

M.arco

Bericht door M.arco » 26 jan 2015, 20:39

BMWlover, hoe heet dat dekseltje? Heb weleens gezocht maar niks te vinden..
Groeten, Marco

INSTALLING SUMMER.....

DennieV

Bericht door DennieV » 26 jan 2015, 21:37

Bij mij is het ook ingebouwd door/samen met een maat die bij de BMW werkt,en er ligt totaal geen voorbereiding.
Je hoeft geen nieuw dekseltje te bestellen,op je eigen plaatje staat namelijk de contouren van de gaten,evenals de 3 rechthoekige van de optionele aux en achterbankverwarming.
Uitboren/dremelen,2 pluggen van een willekeurige automaterialenzaak erin,DEUGDELIJK aansluiten,dus geen dunne speakerdraadjes,zo ver mogelijk vooraan afzekeren en 'klaar'.

Dit is nodig om je kabels fatsoenlijk voorin te krijgen ;) (1½ minuut werk voor mijn maatje)
Afbeelding

Maar dan heb je wel dit als je klaar bent
Afbeelding

Die mooie blindpluggen leveren ze anno 2015 nog steeds niet bij BMW :whistle:
Audi heeft ze wel ;)
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau

Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber

Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203

M.arco

Bericht door M.arco » 26 jan 2015, 21:51

Dat plaatje is erg mooi, mijn heeft standaard een opbergvakje helaas. Ik zoek al een tijdje een beige blind kap.
Groeten, Marco

INSTALLING SUMMER.....

avdakker

Bericht door avdakker » 27 jan 2015, 07:02

Even zonder maatje maar zelf doen indien je dit kan:

1. Dashtrim met luchtroosters rustig naar voren trekken door op meerdere plaatsen bij de roosters en er tussen in de boel naar voren te halen.
2. Mask verwijderen van CIC of CCC unit door 2 schroeven te verwijderen bovenin en dan de Mask rustig naar voren toe trekken door onder en boven 1 voor 1 kracht te zetten. Hierna CIC of CCC schroeven losdraaien zodat deze uitneembaar is.
3. Asbak leeghalen en het bakje er uitlichten zodat er 4 schroeven zichtbaar worden. Deze losdraaien, de achterste 2 met een flexibel stukje omdat het bitje er niet onder kan of met inbus torx losdraaien.
4. Lederen bekleding van schakelpook loshalen. Kunststof element waar het leder in valt (met de P/D/N letters) naar boven toe eruit klikken.
5. Draaiknop controller er uit lichten.
6. Voorzichtig hele kunststof bekleding middenconsole van achter naar voren toe losklikken. Achter zit deze met 2 klips vast dus voorzichtig omhoog halen. Eventueel sleutel in contact, auto starten en pook in D zetten. Hierna direct de wagen uitzetten. De pook staat dan gewoon in D waardoor je meer ruimte hebt (wel op handrem zetten).
7. Achter onder je luchtroosters voorzichtig met een kunststof klip het kapje verwijderen waar de toekomstig aanstekers in komen. Deze erin dremelen of een nieuw kapje met voorzieningen bestellen.
8. Voedingskabel trekken en Massa trekken van achter tot aan zekeringkast achter je dashboard kastje. Eventueel het dashboard kastje demonteren voor gemak. Dit zijn meerdere schroefjes in en onder het dashboard kastje.
9. Voeding aansluiten op een nieuwe zekering met een constante plus of een geschakeld plus (maar net wat je wenst).
10. Alles aansluiten en weer geheel terug monteren.

Edit:
Hier nog een OEM afdekkapje voorzien van de 2 aanstekerpunten
http://www.ebay.nl/itm/BMW-OEM-E60-E61- ... 19f9fefc8c
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”