Scheven sporing/bonk bij sturen 330Ci
Re: scheve sporing/wielen 330Ci
Breng je auto naar iemand die goed kan uitlijnen, even in de buurt rondvragen want er zijn ook genoeg bedrijven die wel de apparatuur hebben maar waarvan de kennis niet top is. Kost ongeveer €50 en je zal er dan waarschijnlijk ook achter komen waarom de hoogte verkeerd is als het niet in een verkeerde lengte veer zit.
Re: scheve sporing/wielen 330Ci
als het weer meezit ga ik opnieuw checken, anders maar eibach pro setje bestellen en laten uitlijnen
Re: scheve sporing/wielen 330Ci
Het verschil tussen links en rechts is te groot om af te stellen met uitlijning (camber verstelling is heel minimaal achter), en echt verschil in hoogte is er ook niet lijkt me. Dus ga niet zoeken in veren, want grote kans dat je na verlaging nog met exact hetzelfde probleem zit.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: scheve sporing/wielen 330Ci
Ja maar dan blijkt dat het een veer is, dan kan ik daarna weer 50eu aftikken, de wielen worden uitgelijnd, niet de carrosserie ten opzichte van de wielen ook? nee toch?
en @dutchie maten gaven toch duidelijk aan dat de ene kant meer dan 1,5/2 cm meer Door hangt, t lijkt niet heel gek maar als je beide kant vergelijkt zie je een heel duidelijk verschil
en @dutchie maten gaven toch duidelijk aan dat de ene kant meer dan 1,5/2 cm meer Door hangt, t lijkt niet heel gek maar als je beide kant vergelijkt zie je een heel duidelijk verschil
Re: scheve sporing/wielen 330Ci
aha ik dacht dat hij juist niet doorhing, dan heb ik niks gezegd
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: scheve sporing/wielen 330Ci
ja aan een zeide (links) ligt de velg dieper in de kas, meer negatief camber en 2 cm lager, blijft vreemd
Re: scheve sporing/wielen 330Ci
Ja kan er zo weinig over zeggen dan aangezien ik het niet zelf kan zien. subframe verder nog goed? niet gerot op de bekende plekken?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: scheve sporing/wielen 330Ci
nou probleem deels gevonden, er zitten aan beide kanten verschillende veren, rechter kant heeft een veer van het merk suplex(?), links staat niks op, de winding-hoogte om het maar even zo te noemen is verschillend, van rechts is de afstand van één winding 7 cm, veer is ook iets minder dik, links is één winding 8.5 cm. nu is waarschijnlijk de rest gewoon een kwestie van uitlijnen, toe-in ook vermoed ik.
Dus even afspraak maken met profile tyrecentre voor een setje eibach veertjes, direct goed doen dan maar, en even uitlijnen dan moet het goedkomen.
Dus even afspraak maken met profile tyrecentre voor een setje eibach veertjes, direct goed doen dan maar, en even uitlijnen dan moet het goedkomen.
Re: scheve sporing/wielen 330Ci
Dus de een is een verlagingsveer, en de ander niet.. das wel balen. Goed excuus om setje verlagingsveren toe te passen!
Camber stelt zichzelf bij, maar uitlijnen na verlaging kan geen kwaad
Camber stelt zichzelf bij, maar uitlijnen na verlaging kan geen kwaad
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: scheve sporing/wielen 330Ci
Nou even het topic weer lezen inblazen, voorste draagarmen vervangen en rondom 35mm Vogtland veren, staat echt netjes
maar de velgen staan nog net zo scheef eronder ander, andere veren waren wel gebroken en dus goed dat ze vervangen zijn, maar mof vreemd dat links een grotere camber heeft, of laat ik het zo zeggen het rechter-wiel staat zo rechtop dat hij bij een bocht de wielkast raakt en dat bonkt verschrikkelijk irritant :/
links:
en rechts:
alles lijkt verder in orde, hoe kan dit ? heel vreemd, zou er bv een andere lengte dwarse?bv van een Sedan of zijn deze identiek ?
gr joren
maar de velgen staan nog net zo scheef eronder ander, andere veren waren wel gebroken en dus goed dat ze vervangen zijn, maar mof vreemd dat links een grotere camber heeft, of laat ik het zo zeggen het rechter-wiel staat zo rechtop dat hij bij een bocht de wielkast raakt en dat bonkt verschrikkelijk irritant :/
links:
en rechts:
alles lijkt verder in orde, hoe kan dit ? heel vreemd, zou er bv een andere lengte dwarse?bv van een Sedan of zijn deze identiek ?
gr joren
Re: scheve sporing/wielen 330Ci
Heb je hem nou al laten uitlijnen? Zo niet, doen! Door de verlaging klopt de uitlijning sowieso niet meer.
Re: scheve sporing/wielen 330Ci
uitlijning gedaan, zelfde probleem nog steeds aanwezig, aan de rechter kant stat camber op max negatief, aan de linker kant max positief (gekeken naar de stelbout op de onderste dwarsarm) en nog steeds staat rechts rechterop en minder ver buiten de wielkast.
dus welke problemen blijven nog over?: draagarmrubbers zit een beetje speling op(naar links en rechts bewegen met een schroevendraaier ertussen) subframe scheef kan ik dit checken? bovneste draagarmen verschillende lengte? lijkt me vrij onmogelijk maar weet niet of de sedan versie anders is en een vorige eigenaar dit verkeerd heeft geplaatst?!
ik begin wel beetje radeloos te worden van dit gedoe.
dus welke problemen blijven nog over?: draagarmrubbers zit een beetje speling op(naar links en rechts bewegen met een schroevendraaier ertussen) subframe scheef kan ik dit checken? bovneste draagarmen verschillende lengte? lijkt me vrij onmogelijk maar weet niet of de sedan versie anders is en een vorige eigenaar dit verkeerd heeft geplaatst?!
ik begin wel beetje radeloos te worden van dit gedoe.
Re: scheve sporing/wielen 330Ci
Wat bepaald de sporings-breedte? De bovenste dwarsarmen, de langsdraagarm of deze beide? kromme rechter draagarm zou dan kunnen omdat de camber bijna niet positief te stellen is EN deze verder naar binnen staat, of de toe-afstelling is niet goed, maar dat zou wel opgemerkt zijn met de uitlijning.
Misschien ook niet geheel onbelangrijk: auto bonkt/knalt achter bij 3en hobbel in een bocht of bij extreem accelereren, dit was vooral te merken vlak na verlagen, ook bonkt er iets bij het differentieel bij overschakelen(af en toe), zou ik dan toch een kromme langsdraagarm en/of kapot draagarmrubbers hebben?
Misschien ook niet geheel onbelangrijk: auto bonkt/knalt achter bij 3en hobbel in een bocht of bij extreem accelereren, dit was vooral te merken vlak na verlagen, ook bonkt er iets bij het differentieel bij overschakelen(af en toe), zou ik dan toch een kromme langsdraagarm en/of kapot draagarmrubbers hebben?
Re: scheve sporing/wielen 330Ci
Dan gok ik nog steeds op een kromme draagarm rechtsachter.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: scheve sporing/wielen 330Ci
Met bonken denk ik aan een gescheurde draagarmbevestiging..
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact