Kijk eens even bij de zekeringen, in het dashboard kastje.
Er zit als het goed is een kaartje met de zekeringen, in de zekering houder, wat welke zekering is, en voor welke verbruiker.
Aanjager zekeringen nummer: 8 , 17 , 31
Kachel zekeringen nummers : 20 en 23
Maakt de stekker wel contact, beweeg deze eens als de aanjager is ingeschakeld met de schakelaar.
Gaat het nu wel werken, dan zijn het vervuilde contacten in de stekker.
Stekker los nemen, en even inspuiten met een goede contact spray, beter geen WD-40! Dat inspuiten met contact spray, dat kan toch wel gedaan worden.
Nog een mogelijkheid is, een draad breuk, even jutteren met de draadjes, als de aanjager is ingeschakeld.
Wat ook nog goed mogelijk kan zijn, dat het bedieningspaneel defect of vuil is, dan bedoel ik uiteraard de aanjager schakelaar. Dan dient u wel even dit paneel uit te bouwen, en de stekkers te controleren.
Het paneeltje defect.
Dan kan men over gaan tot het vervangen van dit paneeltje.
U heeft twee identieke BMW's, verwisselt u dit paneeltje eens, als de andere zaken niets uithalen.
Het kost u slechts wat moeite, en het is natuurlijk niet zo'n erge grote ingreep.
Misschien kan dit deze storing verhelpen.
Beste Emiel:
Helpt het soms, als u een tik tegen de zijkant van de midden console geeft, waar het bedienings paneel zit?
dat kan wijzen op een vuil contact of een draadbreuk.
Doet u nu hetzelfde boven op het dashboard, dan ken het zijn, dat de koolborstels op zijn, of dat deze blijven hangen, in de aanjager motor.
Dan word het inderdaad demonteren van het dashboard.
Als geen van de bovenste dingen helpen, dan vrees ik het ergste.
Dan kan er nog maar een ding aan de hand zijn, de aanjager zelf kaduuk.
dan word het slopen, van het dashboard, en de kachel aanjager vervangen, hopelijk niet, want dat is een dikke kluif werk!

Kijk dan wel eerst even via Google, wat u allemaal uit dient te bouwen, het blijft overigens bij de demontage van het midden gedeelte, let wel goed op, dat de A stijl bekleding ook los genomen dient te worden, voor dat u het vernielt! De midden console, deze kan gewoon blijven zitten.
Toets u in, bij Google: aanjager uitbouwen.
Ik zal voor je duimen, beste Emiel, hopelijk is het een van de genoemde dingen, die zelf goed gedaan kunnen worden, en wel binnen een paar minuten.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad