rook uit de uitlaat !
rook uit de uitlaat !
hoi, het gaat over een bmw e60 525d van 2005 ! Het probleem is ..je start de wagen en je vertrekt..na 5min begint die enorm te roken ! witte of blauwe of grijze rook ! overdreven veel ! dan na een paar min stopt het en is het echt volledig weg ! wat kan dit zijn ? of wat kon dit zijn ? de wagen heeft wel een par maanden stil gestaan ! zou het kunnen dat de roetfilter wat vol zit en dan door lang stil te staan ook veel roet in de uitlaat zit en als de ecu dan meer diesel laat inspuiten om de roetfilter te laten regeneren dat je dan die enorme wolk krijgt ? maar dan zou het toch eerder zwarte rook zijn? onverbrande diesel is toch zwart ? het gekke is dat die dat effe deed paar minuten en daarna niet smeer ! gr
Re: rook uit de uitlaat !
nu dit vind ik ook raar want ik dacht dat de ecu alleen bij warme motor meer diesel laat inspuiten voor te regeneren van roetfilter ,nu weet ik wel niet als de wagen echt warm was en als het toch olie of water is ...hoe kan da dan dat da ma effe duurde die rookwolk ! een paar minuten ! kan da temaken hebben met carterventilatie of met koppakking ? of een kapotte turbo ? ma als da met de turbo temaken zou hebben dan zou die toch ..dan zou die da toch altijd moeten doen ! de wagen heeft wel een verstopte carterventilatie of slechte mechaniek want er stroomt olie uit peilstok als je die omhoog trekt ! komt er wel NIET vanzelf uit bij het rijden !
Re: rook uit de uitlaat !
Is onlangs de olie ververst?
Het lijkt wel alsof er te veel olie in de motor zit. Dan komt ook je koppakking onder druk te staan.
Carterventilatie lijkt mij ook een goeie verdachte.
Ik zou hiermee niet te lang rondrijden.
Het lijkt wel alsof er te veel olie in de motor zit. Dan komt ook je koppakking onder druk te staan.
Carterventilatie lijkt mij ook een goeie verdachte.
Ik zou hiermee niet te lang rondrijden.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: rook uit de uitlaat !
Carterventilatie moet je compleet vervangen.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Re: rook uit de uitlaat !
Sorry, even of topic @ gk5: ik zie staan dat jij de speedlimit er af kan halen. Ik ben eigenlijk alleen maar nieuwsgierig naar de topsnelheid van de 535d; die zal zonder begrenzer niet veel hoger liggen dan 250?
Re: rook uit de uitlaat !
nee de olie is is er al een hele tijd in...niveau stond tussen min en max .
dus die enorme rookontwikkeling kan met de cv te maken hebben ?
dus die enorme rookontwikkeling kan met de cv te maken hebben ?
Re: rook uit de uitlaat !
Als je file rijdt, gaat hij dan ook erger roken? Dan is het je carterventilatie!
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30
Re: rook uit de uitlaat !
Olie uit de peilsbuis, rook uit de uitlaat?
Waarom ben je zo bezig met een auto met allemaal defecten, of eigenlijk 1 groot defect? Ik snap werkelijk niet waarom je dat zou kopen, tenzij je monteur bent. Gezien je vraagstelling ben je dat niet...
Waarom ben je zo bezig met een auto met allemaal defecten, of eigenlijk 1 groot defect? Ik snap werkelijk niet waarom je dat zou kopen, tenzij je monteur bent. Gezien je vraagstelling ben je dat niet...
Re: rook uit de uitlaat !
Ik denk dat de topicstarter gewoon een gok heeft genomen op "a sweet deal"
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
-
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 07 nov 2014, 18:55
Re: rook uit de uitlaat !
Dat lijkt me ook ja, anders loop je met een grote boog om zo'n auto heen.
Re: rook uit de uitlaat !
haha ja het zit zo ...ik kan een bmw 525d kopen met m pakket full option grote navi en noem maar op voor 7000euro ! nu de wagen staat een hele eind van bij mn thuis..momenteel rij ik met een 320d rond en dat pff ben ik beuh gaat niet vooruit ! en dan heeft die ook nog eens een "dip" bij het optrekken en vind het probleem maar niet ..als het überhaupt een probleem is ,het lijkt wel zo .Nu ben ik een testrit gaan maken met die 525d ik denk dat die gechipt was ! ma de eigenaar wist daar niets van ..meteen hoe ik vertrek met die auto wist ik van ...DIT IS HET !!! Fantastische wagen om mee te rijden !!! echt geweldig ! Wat een kracht ! Je voelt echt dat je met een zware motor aant rijden bent en wat een geluid ! en da voor een diesel ! Nu die chiptuning zal wel heel veel goed maken want heb met een gewone 525d e39 en een 530d e39 en 530d e60 gereden maar die gaven ma niet dat gevoel ! mrja pff olie komt uit peilstok en dan nog die tijdelijke rookontwikkeling..kan mss allemaal met die cv te maken hebben mrja ..en ik heb wel verstand van autos maar weet ook niet alles ..als ik niks wist van autos dan had ik die meteen laten staan toen ik die rookontwikkeling zag gelijk de meeste mensen zullen doen maar je moet niet te rap paniekeren ..kan gewoon een prul zijn zoals de carterventilatie..kan wel aan de eigenaar gaan vragen van mag ik dat losmaken enzo maar dan moet weer zo ver rijden en daar nog taffelen en ja is gewoon niet leuk als je een auto wilt kopen vind ik
Re: rook uit de uitlaat !
Deel de link anders eens van die wagen zodat wij ook kunnen kijken. Wellicht dat er iets meer over te zeggen is als nu enkel vanuit jouw verdikt.
Hiernaast, een 530D die jouw niet het gevoel geeft van een 525D ook al is ie gechipt? Dan spoor je niet.
Ter info:
525D origineel 197PK bij 400NM
525D met chip 245PK bij 500NM (let op je koppeling want die is niet op grote krachten gemaakt geloof ik bij de 525)
530D origineel 235PK bij 500NM
530D met chip 280PK bij 600NM (de mijne rijd hiermee)
Het verschil tussen een originele 530D en een gechipte 525D is een kleine 10PK wat je niet echt zult merken. Als er echt zo een wezenlijk verschil was vraag ik me af of hij niet te ver door is gechipt. Wellicht dat dat ook al die ellende zou verklaren die hier nu geroepen wordt.
Hiernaast, een 530D die jouw niet het gevoel geeft van een 525D ook al is ie gechipt? Dan spoor je niet.
Ter info:
525D origineel 197PK bij 400NM
525D met chip 245PK bij 500NM (let op je koppeling want die is niet op grote krachten gemaakt geloof ik bij de 525)
530D origineel 235PK bij 500NM
530D met chip 280PK bij 600NM (de mijne rijd hiermee)
Het verschil tussen een originele 530D en een gechipte 525D is een kleine 10PK wat je niet echt zult merken. Als er echt zo een wezenlijk verschil was vraag ik me af of hij niet te ver door is gechipt. Wellicht dat dat ook al die ellende zou verklaren die hier nu geroepen wordt.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: rook uit de uitlaat !
die 530d e60 gaf mij wel het 6cilinder gevoel maar die 525d vond ik toch wa feller ...natuurlijk omdat die gechipt is he ! heb ook met een originele 525d e60 gereden ..een niet gechipte en die gaf mij ook gewoon maar het 6cilinder gevoel en niks meer . nu die e60 525d waar ik over praat die hebben 163pk de 530d 211 of 218pk ..die 525d waar jij het over hebt met 197pk da is de facelift en die gaan wel goed vooruit heb ik ook ingezeten.is ook een ander motor denk ik dan de 163pk.moet wel zeggen heb ooit eens in een 530d van 2006 met 218pk gezeten ...ze hadden die gechipt naar ik denk 260-270pk ofzo ja dat blijft toch wel een van de snelste diesels waar ik ooit heb ingezeten .heb er zelf niet in gereden maar werd er serieus in de zetel geduwd
Re: rook uit de uitlaat !
jack-e60 inderdaad het begon denk ik bij file rijden ..hoe weet jij dan dat het dan aan de cv ligt ?
Re: rook uit de uitlaat !
Ik zou, als ik het commentaar zo lees over de bewuste auto, er met een boog omheen. Aanschafprijs lijkt misschien leuk maar ik hoor alleen maar ellende.
Waarom zou je aan zoiets beginnen. Het is geen zeldzaam model dus gewoon even verder zoeken.
Ik spreek uit ervaring. Heb vier jaar lang in een e39 540 touring gereden. Heerlijke auto maar compleet op leeg gelopen doordat ik stug met oogkleppen op heb gelopen.
Dat is het gewoon niet waard, echt niet.
Mocht je echt door willen gaan, in een half uur heb je carterventilatie gewisseld en alles weer netjes teruggebouwd.
Als de persoon wil verkopen dan doet ie dit. Maar olie uit een pijlstok heb ik nog nooit gezien. Wat doet de olievuldop als je deze met draaiende motor eraf haalt. Wordt hij als een gek aangezogen?
Mvg,
Vincent
Waarom zou je aan zoiets beginnen. Het is geen zeldzaam model dus gewoon even verder zoeken.
Ik spreek uit ervaring. Heb vier jaar lang in een e39 540 touring gereden. Heerlijke auto maar compleet op leeg gelopen doordat ik stug met oogkleppen op heb gelopen.
Dat is het gewoon niet waard, echt niet.
Mocht je echt door willen gaan, in een half uur heb je carterventilatie gewisseld en alles weer netjes teruggebouwd.
Als de persoon wil verkopen dan doet ie dit. Maar olie uit een pijlstok heb ik nog nooit gezien. Wat doet de olievuldop als je deze met draaiende motor eraf haalt. Wordt hij als een gek aangezogen?
Mvg,
Vincent