Bjorn's E60 523i - Verkocht

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
bjornb

Bjorn's E60 523i - Verkocht

Bericht door bjornb » 19 feb 2015, 00:57

Vier jaar met erg veel plezier in een E81 diesel 120d mogen rijden. Omdat ik voor mijn werk steeds minder km’s ging maken was diesel niet echt rendabel meer en besloten (serieus met pijn in mijn hart) mijn 1 serie de deur uit te doen. Toen ging ik naar benzine kijken en begon de 5 serie weer te kriebelen.

Na een maand of 7 a 8 internet goed in de gaten gehouden te hebben is vorige week mijn oog op een prachtige 523i gevallen. Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt en zondag de deal beklonken!

Hier wat foto's van de auto voor aanschaf (met de oude 1-serie nog in de achtergrond):
Afbeelding

Afbeelding

Stats van mijn E60:
523i
5/2006
124.000 km
Automaat

Optielijst:
Spoiler: Laat zien
S216A - HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S548A - Kilometer-calibrated speedometer

S1CAA - Selection of COP relevant vehicles
S205A - Automatic transmission
S255A - Sports leather steering wheel
S302A - Alarm system
S320A - Deleted, model lettering
S415A - Sun-blind, rear
S423A - Floor mats, velours
S428A - Warning triangle and first aid kit
S431A - Interior mirror with automatic-dip
S441A - Smoker package
S442A - Cup holder
S494A - Seat heating driver/passenger
S502A - Headlight cleaning system
S508A - Park Distance Control (PDC)
S522A - Xenon Light
S524A - Adaptive Headlights
S534A - Automatic air conditioning
S540A - Cruise control
S563A - Light package
S587A - BMW LA wheel/double spoke 116
S609A - Navigation system Professional
S620A - Voice control
S698A - Area-Code 2 for DVD
P7RPA - Advantage package
L801A - National Version Germany
S863A - Retailer Directory Europe
S868A - Language version, Dutch
S886A - On-board vehicle literature Dutch
S8SAA - Navigation access request,country-spec.
S8SPA - Control unit COP
S9AAA - Outer skin protection
De auto heeft sinds de eerste aflevering al een aantal mods gekregen die al aanwezig waren toen ik hem kocht:
- Prachtig bruin lederen interieur
- Houten interieurlijsten
- iPod interface

Auto is al heel mooi compleet zoals hij nu is. Maar een fan wilt er altijd meer van maken (wanneer het financieel haalbaar is):

Reeds uitgevoerde mods:

- Interieurlijsten veranderen - Done (pag 4 & 5)
Afbeelding
- Brodit houder voor telefoon - Done
Afbeelding
- Huidige 17" style 116 vervangen voor 17" style 138 - Done (pag 7)
Afbeelding
- Achterste ramen getint - Done, gekozen voor privacy shades, gemonteerd (pag 8 )
Afbeelding
- Shadowline raamlijsten - Done (pag 10 & 11)
Afbeelding
- Led AE Ringen en OEM zwart/chroom nieren - Done (pag 13)
Afbeelding
- Parrot carkit vervangen naar stuurwielbediening Done (pag 16)
Afbeelding
- Buitenzijde opknappen (krassen) Done (pag 17)
Afbeelding
Ik hou deze beginpost zoveel mogelijk up2date gaandeweg!
Laatst gewijzigd door bjornb op 16 feb 2016, 21:32, 52 keer totaal gewijzigd.

fuseekogel

Re: Bjorn's E60 523i

Bericht door fuseekogel » 19 feb 2015, 06:39

Ik heb onderstaande lijsten, ik heb wel interesse in jouw hout lijsten als je ze toch gaat wrappen. Kan je het misschien kosten neutraal doen :)

Verder gefeliciteerd :) natuurlijk

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 19 feb 2015, 07:35

Erg mooie wagen hoor met een aantal mooie opties er al op, welkom bij de E6X rijders :duim:

Kleur interieur is op zich al mooi, op een of andere manier zijn die lijsten origineel zo weer niet mooi. aluminium is al een stuk beter maar ook mijn favoriet niet. Carbon kan mooi zijn al vind ik dat weer niet bij dit soort wagens horen.

Zelf heb ik een extra setje interieurlijsten en laat ze pianolak zwart spuiten, is toch wel mijn favoriet.

En zo heeft iedereen weer een eigen smaak ;)

Er staan ook al een paar mooie aanpassingen op je lijst, vooral de LM2 ben ik ook erg blij mee, zo simpel, het enige verschil is dat je leaving home verlichting er bij krijgt, maar ben er elke keer weer enorm blij mee :gekdoen:

p.s. 19 april is er een 5 serie event, zou leuk zijn als je er bij was

M.arco

Bericht door M.arco » 19 feb 2015, 08:26

Ik vind je lijsten eigenlijk wel erg geslaagd, zijn deze voorzien van een wrap folie? :duim: Het is een keer wat anders dan standaard!

Overigens ziet de auto er verder ook netjes uit, waarom geen 19 of 20"? :gek:
Groeten, Marco

INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.

bjornb

Bericht door bjornb » 19 feb 2015, 10:22

Thanks voor alle leuke reacties!

Ik zal als mijn rooster uitkomt kijken of ik bij het event kan zijn. Kan ik vermoedelijk veel tips op doen. Interieurlijsten blijft lastig. Wat er nu in zit is wel echt hout (dus ik denk orgineel BMW?) en heeft ook wel wat, maar in mijn mening meer voor iemand van 50+ ;).

Waarom geen 19 of 20"? Ik moet daar nog even over nadenken. 20 vind ik sowieso te groot. 19 is eventueel een optie, maar te grote wielen vind ik dan persoonlijk weer iets te "patserig" en hou ik niet zo van. En ik wil ook zeker niet inleveren op comfort. De velgen waar ze nu op staan worden voornamelijk gebruikt als wintervelg zo ver ik weet maar hier zitten (bijna nieuwe) bridgestone runflat banden onder. Ik moet er even goed over nadenken want die bandjes zijn best prijzig. Ik had ze ook onder mijn 1 serie zitten. Sturen erg strak maar zijn wel weer erg stug.

Eerst maar eens minimaal een paar maandjes rijden.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 19 feb 2015, 10:36

Ik zou ze zeker eerst op rijden, maar daarna naar non runflat gaan, dat rijd stukken comfortabeler en zijn ook nog een stuk goedkoper :duim:

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 19 feb 2015, 11:36

Nette E60 heb je daar!

Interieurlijsten zijn ook niet mijn smaak, deze kleur dan. Ik heb ook hout (donkerder) en bruin leer en vind die combi wel mooi (check maar even mijn showroom).

Jammer wel dat het geen sport of comfort stoelen zijn, kun je wellicht nog aan je wensenlijstje toevoegen (2 sport of comfort voorstoelen met bruinleer ;)).

M.arco

Bericht door M.arco » 20 feb 2015, 08:15

Het ligt ook aan het wiel. Ik dacht eerst ook dat 20 te groot zou zijn namelijk.. Rij nu in de zomer op 20 inch M5 replica's.

Ik was overigens nooit echt van de full chrome nieren, maar zoals ik dat nu bij jou zie twijfel ik toch ook zeer sterk om deze ook te nemen. Wat me ook vaak op valt is dat het mooie lijkt als het kenteken iet wat naar onder is gebracht zoals bij jou. J
Groeten, Marco

INSTALLING SUMMER.....

Degids

Bericht door Degids » 21 feb 2015, 22:14

bjornb schreef:En misschien een keer zwarte nieren, maar daar ben ik nog niet uit
Nou, als je toch gaat voor die zwarte nieren, dan wil ik die chromen nieren wel overkopen voor een zacht prijsje.. :shine: :whistle:

izzy

Bericht door izzy » 21 feb 2015, 22:23

Om eerlijk te zijn, ik vind je lijsten erg mooi. Doet me denken aan de yachtline van BMW.

Afbeelding
Verder prachtige auto :duimen:
BMW e91 LCI 320da Individual

bjornb

Bericht door bjornb » 22 feb 2015, 10:57

Wederom dank voor alle reacties! Gisteren de auto opgehaald en de eerste 200 km zitten erop! Heerlijke wagen! Wat een verschil met een (modernere) 1 serie.

Moet zeggen dat ik de stoelen al perfect vind zitten. Dus andere stoelen zal hem niet snel worden. Navigatie DVD 2015 er inmiddels ingestopt en werkt vloeiend. iDrive instellingen doorgenomen en ingesteld naar wens. Alleen het menu klimaat is me nog een beetje een raadsel haha. Ook een oude 80gb ipod op de kop getikt en aan de ipod interface gehangen, werkt ook super.

Ik zie overigens niet waarin jullie bedoelen van de volledig chromen nieren...de verticale stukken zijn gewoon zwart hoor? Of zie ik iets over het hoofd?

Verder vind ik de lijsten best sjiek maar niet mooi kleuren bij het leer. En ik wil de auto wat jeugdiger dus vandaar. Die yacht versie is wel bizar zeg! haha.

Een vraagje, de auto heeft best een tijd stil gestaan (dus de afstandbedingen zijn niet veel bij geladen) maar het valt me op dat ook na de 200km van gisteren ik heel dicht bij de auto moet staan om hem te openen en te sluiten. Ook is de reactie van de achterklep niet heel goed. Is dit een standaard euvel of moet ik gewoon meer geduld hebben tot de sleutels zijn bij geladen?

Wederom dank!

Degids

Bericht door Degids » 22 feb 2015, 18:48

bjornb schreef:Ik zie overigens niet waarin jullie bedoelen van de volledig chromen nieren...de verticale stukken zijn gewoon zwart hoor? Of zie ik iets over het hoofd?
Op de eerste foto lijkt het net alsof de verticale stukken ook verchroomd zijn. Maar waarschijnlijk glimt het gewoon heel erg goed! :shine:

Kijk, ik heb effe een blow-up van jouw foto gemaakt, het lijkt toch net of die nieren ook chromen verticale stukken hebben?

Afbeelding

bjornb

Bericht door bjornb » 22 feb 2015, 19:54

Je hebt gelijk. Heb even goed bij mijn auto gekeken, de zijkanten zijn inderdaad zwart, maar de voorkant heeft een heel klein stukje verchroomd.

Toch misschien maar zwarte nieren dan!

M.arco

Bericht door M.arco » 22 feb 2015, 22:16

Zo zag ik het ook met die nieren haha. Heb je overigens een pb gestuurd, ontvangen? :)
Groeten, Marco

INSTALLING SUMMER.....

bjornb

Bericht door bjornb » 23 feb 2015, 09:07

M.arco schreef:Zo zag ik het ook met die nieren haha. Heb je overigens een pb gestuurd, ontvangen? :)
Heb erop gereageerd, ontvangen? ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”