Mijn topic: viewtopic.php?f=107&p=512578#p512578
Laatste post:
Ik heb in het e60 topic gekeken en gelezen dat een e60 diesel met 90 graden op bedrijfstemperatuur is, lijkt mij voor een e39 niet veel te mogen verschillend.
Ik heb gisteren de auto "warm" gereden, temperatuurmeter geeft aan dat ie op bedrijfstemperatuur is. Daarna in het stadscentrum rond gepoeperd, weinig koelwind, veel stationair, remmen, optrekken en na ongeveer een kwartier en 10 kilometer rondjes rijden de volgende waarde uitgelezen:
Warmen word hij écht niet, niet ver van de 90 graden maar ik lees dat de temperatuur echt 90 graden hoort te zijn.
Daarna even de snelweg op gereden, 10 kilometer snelweg, flink optrekken en cruise control op 120 (eerst stukje 80). Veel koelwind dus en de temperatuur daalde hard:
75 graden aan het einde van de afrit voor een stoplicht. Weer wat stadskilometers gemaakt en de temperatuur liep weer op tot rond de 85 graden, echt niet hoger.
Valt nu te concluderen dat de thermostaat de geest heeft gegeven?