Tom ik had er ook nog nooit van gehoord tot ik in de eerste e60 520 reed. Ik dacht nu komt de volgende versnelling maar helaas. Ik heb toen gezocht en heb ergens gelezen dat vanaf ergens in 2005 alle automaten 6 bak zijn geworden. Dit staat ook wel op autoweek.tom_il schreef:Nog nooit gehoort van een 5bak in een E60.lekkerwijf1 schreef:Als ik heel eerlijk moet zijn zou ik niet voor een 4 cilinder van bmw gaan. Ik Zou zelf pas beginnen met zoeken vanaf de 523i of hoger. Ik heb eens in een e60 520 gereden maar dat zijn 5 versnellingsautomaten en vond de motor icm automaat vrij traag. Hoe hoger de motorisering hoe luxer ze er vaak te vinden zijn. Vooral de 530i is erg luxe te vinden. Vanaf de 523i en hoger heb je 6 bak automaatbakken. Dit is wat gunstiger in verbruik maar wellicht speelt dat geen rol
tips voor aankoop
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: tips voor aankoop
Re: tips voor aankoop
Ik zou ook altijd voor minimaal een 523i gaan.
Kwa verbruik maakt het niets uit en een beetje vermogen is toch wel lekker in zo'n zware auto.
Kwa verbruik maakt het niets uit en een beetje vermogen is toch wel lekker in zo'n zware auto.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: tips voor aankoop
Denk toch dat je je vergist hoor. Ergens heb je een versnelling gemist.lekkerwijf1 schreef:Tom ik had er ook nog nooit van gehoord tot ik in de eerste e60 520 reed. Ik dacht nu komt de volgende versnelling maar helaas. Ik heb toen gezocht en heb ergens gelezen dat vanaf ergens in 2005 alle automaten 6 bak zijn geworden. Dit staat ook wel op autoweek.tom_il schreef:Nog nooit gehoort van een 5bak in een E60.lekkerwijf1 schreef:Als ik heel eerlijk moet zijn zou ik niet voor een 4 cilinder van bmw gaan. Ik Zou zelf pas beginnen met zoeken vanaf de 523i of hoger. Ik heb eens in een e60 520 gereden maar dat zijn 5 versnellingsautomaten en vond de motor icm automaat vrij traag. Hoe hoger de motorisering hoe luxer ze er vaak te vinden zijn. Vooral de 530i is erg luxe te vinden. Vanaf de 523i en hoger heb je 6 bak automaatbakken. Dit is wat gunstiger in verbruik maar wellicht speelt dat geen rol
Bij sommige start hij in tweede. Durf niet dadelijk zeggen dewelke.
525d E61 2007 pre-LCI
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: tips voor aankoop
[/quote]
Nog nooit gehoort van een 5bak in een E60.[/quote]
Tom ik had er ook nog nooit van gehoord tot ik in de eerste e60 520 reed. Ik dacht nu komt de volgende versnelling maar helaas. Ik heb toen gezocht en heb ergens gelezen dat vanaf ergens in 2005 alle automaten 6 bak zijn geworden. Dit staat ook wel op autoweek.[/quote]
Denk toch dat je je vergist hoor. Ergens heb je een versnelling gemist.
Bij sommige start hij in tweede. Durf niet dadelijk zeggen dewelke.[/quote]
@tom. Klopt dat de zwaardere benzine bmws in tweede versnelling starten. Ik heb via google wel meerdere bevestigingen hier al van gevonden net dat de 520 een 5 bak heeft. Ook van een ander bmw forum. En ook op het autoweek.nl carbase staat bij specificaties dat de eerste 520's een 5versnelling sequentielle automaat hebben tot half 2005 Ik vond het destijds ook erg vreemd toen ik in de 520 reed. Bij een gang van 140 op de snelweg had die gewoon verdomd veel toeren nml. Dit was een proefrit en helaas de laatste kennismaking met de 520
Nog nooit gehoort van een 5bak in een E60.[/quote]
Tom ik had er ook nog nooit van gehoord tot ik in de eerste e60 520 reed. Ik dacht nu komt de volgende versnelling maar helaas. Ik heb toen gezocht en heb ergens gelezen dat vanaf ergens in 2005 alle automaten 6 bak zijn geworden. Dit staat ook wel op autoweek.[/quote]
Denk toch dat je je vergist hoor. Ergens heb je een versnelling gemist.
Bij sommige start hij in tweede. Durf niet dadelijk zeggen dewelke.[/quote]
@tom. Klopt dat de zwaardere benzine bmws in tweede versnelling starten. Ik heb via google wel meerdere bevestigingen hier al van gevonden net dat de 520 een 5 bak heeft. Ook van een ander bmw forum. En ook op het autoweek.nl carbase staat bij specificaties dat de eerste 520's een 5versnelling sequentielle automaat hebben tot half 2005 Ik vond het destijds ook erg vreemd toen ik in de 520 reed. Bij een gang van 140 op de snelweg had die gewoon verdomd veel toeren nml. Dit was een proefrit en helaas de laatste kennismaking met de 520
Re: tips voor aankoop
Ik wil niet doordrammen, maar ik vind geen enkel bewijs van een 5 bak automaat.
De bak die erin zit is de ZF 6HP19 . Realoem, wikipedia , alles wat ik tegenkom geeft deze info.
http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_6HP19_transmission
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=24&fg=05
Kan alleen vermoeden dat diegene waar jij mee reed dan stuk was en de 6de niet wilde gebruiken.
De bak die erin zit is de ZF 6HP19 . Realoem, wikipedia , alles wat ik tegenkom geeft deze info.
http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_6HP19_transmission
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=24&fg=05
Kan alleen vermoeden dat diegene waar jij mee reed dan stuk was en de 6de niet wilde gebruiken.
525d E61 2007 pre-LCI
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: tips voor aankoop
tom sorry maar in deze had je toch wel gelijk,
Ik heb inderdaad realoem nog niet nagespit maar het klopt wel een 6hp bak. hoe ik er dan bij kom dat het een 5 bak is.
Ik heb inderdaad realoem nog niet nagespit maar het klopt wel een 6hp bak. hoe ik er dan bij kom dat het een 5 bak is.
Re: tips voor aankoop
Bedankt allen!
Nee, voor mij geen panorama-dak, verder hoeven er van mij niet allemaal toeters en bellen op te zitten.
Ik zie dat er ook een 530 model is met energie-label B.? Ik wil wel een wat zuinige wagen, aan de andere kant: ik rij maar 12.000 km per jaar..... Zie veel 520 modellen te koop, zijn dat allemaal 4 cilinders?
Mijn vorige BMW was een 520i / 6 cil. uit 1999 , soms leek het wel of de motor er flink aan moest trekken, net te weinig vermogen.
Ik denk idd een 523/530, volgens mij valt het met het verbruik allemaal wel mee. Ik gebruik de auto voor 95% op een 80 km weg, 50 km per dag, zonder stoplichten, en ik ben een rustige rijder......
Ik zie modellen uit 2007 met een oud type schakelpookje..? is dit een overgangs-model?
Zie een heel mooie 530 te koop staan met echt alles erop en eraan, schitterend, maar ben zo bang dat al die opties ook een keer voor storingen kunnen gaan zorgen.....
Nogmaals Bedankt, ik ga weer verder met zoeken, het valt allemaal niet mee
Nee, voor mij geen panorama-dak, verder hoeven er van mij niet allemaal toeters en bellen op te zitten.
Ik zie dat er ook een 530 model is met energie-label B.? Ik wil wel een wat zuinige wagen, aan de andere kant: ik rij maar 12.000 km per jaar..... Zie veel 520 modellen te koop, zijn dat allemaal 4 cilinders?
Mijn vorige BMW was een 520i / 6 cil. uit 1999 , soms leek het wel of de motor er flink aan moest trekken, net te weinig vermogen.
Ik denk idd een 523/530, volgens mij valt het met het verbruik allemaal wel mee. Ik gebruik de auto voor 95% op een 80 km weg, 50 km per dag, zonder stoplichten, en ik ben een rustige rijder......
Ik zie modellen uit 2007 met een oud type schakelpookje..? is dit een overgangs-model?
Zie een heel mooie 530 te koop staan met echt alles erop en eraan, schitterend, maar ben zo bang dat al die opties ook een keer voor storingen kunnen gaan zorgen.....
Nogmaals Bedankt, ik ga weer verder met zoeken, het valt allemaal niet mee
Re: tips voor aankoop
Bij 12.000 km p/j wat is dan het verschil in kosten m.b.t. het verbruik?
Bij 1 op 12 verbruik je 1000 liter.
Bij een V8 verbruik je bij rustig rijgedrag 1 op 9.5 = 1263 liter. Verschil 263 liter á 1.70 per liter is € 450.- extra aan brandstof. Ok, een 545 of 550 kost in aanschaf wat meer en daar krijg je ook wat voor. Niet alleen vermogen, ook comfort en vaak veel opties (ok, ik ben bevooroordeeld en heb heel veelplezier van mijn V8 ).
Bij 1 op 12 verbruik je 1000 liter.
Bij een V8 verbruik je bij rustig rijgedrag 1 op 9.5 = 1263 liter. Verschil 263 liter á 1.70 per liter is € 450.- extra aan brandstof. Ok, een 545 of 550 kost in aanschaf wat meer en daar krijg je ook wat voor. Niet alleen vermogen, ook comfort en vaak veel opties (ok, ik ben bevooroordeeld en heb heel veelplezier van mijn V8 ).
Re: tips voor aankoop
Ikzelf heb sinds kort een 523i. Ik wilde per see een 6 cilinder vanwege het gevoel en geluid. Op papier heeft de auto een stuk minder vermogen dan mijn 120d met 177 pk maar met een automaat voelt de auto zeker niet trager. En wanneer je wilt kun je de automaat even in de ds stand zetten voor wat meer pit.
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
Re: tips voor aankoop
Ik ga inderdaad niet teveel op de brandstof besparen, dat maakt niet zoveel uit. Ik ben al wel heel wat wijzer dankzij jullie tips! Moet misschien ook wat geduld hebben. Ik zocht steeds bouwjaar 2008, daar zie ik bijna alleen de 520, niet veel keuze uit de 523. ...?
Is er verschil in de automaat-bak van het jaar 2007 en 2008?, heeft ie misschien in 2008 een face-lift gehad?
Op sommige foto s is het soms moeilijk te zien.
We gaan weer Zoeken...................
Bedankt!
Peter
Is er verschil in de automaat-bak van het jaar 2007 en 2008?, heeft ie misschien in 2008 een face-lift gehad?
Op sommige foto s is het soms moeilijk te zien.
We gaan weer Zoeken...................
Bedankt!
Peter
Re: tips voor aankoop
Facelift was in maart 2007. Ik twijfelde even of de 523 was blijven bestaan na de facelift, maar volgens dit overzicht wel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_E60#Facelift
Ze zouden er dus moeten zijn. Misschien zo fijn dat niemand hem weg doet?
Bekijk deze pagina even goed, staat best veel info op.
http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_E60#Facelift
Ze zouden er dus moeten zijn. Misschien zo fijn dat niemand hem weg doet?
Bekijk deze pagina even goed, staat best veel info op.
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
Re: tips voor aankoop
Beste Mensen,
Nog even wat duidelijkheid: Dat probleem met de bekabeling achterklep, is dat ook bij model touring? en na welk bouwjaar is dat opgelost.
Heb ook begrepen dat de pakking van het kleppendeksel vaak voor wat lekkage zorgt!
Ben wezen kijken voor een BMW, konden het niet eens worden over de prijs
Groetjes,
Peter
Nog even wat duidelijkheid: Dat probleem met de bekabeling achterklep, is dat ook bij model touring? en na welk bouwjaar is dat opgelost.
Heb ook begrepen dat de pakking van het kleppendeksel vaak voor wat lekkage zorgt!
Ben wezen kijken voor een BMW, konden het niet eens worden over de prijs
Groetjes,
Peter
Re: tips voor aankoop
Bekabeling achterklep is de touring, en niet opgelost bij de facelift.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: tips voor aankoop
Is het een bepaalde serie of krijgen ze er vroeg of laat allemaal last van ?tom_il schreef:Bekabeling achterklep is de touring, en niet opgelost bij de facelift.
Re: tips voor aankoop
Dit krijgen ze allemaal tenzij je de koffer niet gebruikt, maar dan kan je beter een sedan kopen.
De reparatie is niet het einde als je een beetje handig bent.
De reparatie is niet het einde als je een beetje handig bent.
525d E61 2007 pre-LCI