Hoog oliepeil 520d 2006
Hoog oliepeil 520d 2006
Hallo,
Wi zou mij kunnen helpen met het volgende problee
Heb gisteren mijn oliepeil eens gecheckt en tot mijn verbazing staat deze veel te hoog, ruim 1cm boven het maximum met koude motor.
Ben al wezen googlen wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn en kom zelf tot de conclusie dat het misschien mijn roetfilter kan wezen.
Als deze vol zou zitten zou er zgn regeneren worden met diesel, en wanneer deze diesel nie voldoende word verbrand kan het bij de motorolie terecht komen? ( zo ongeveer wat ik er van begrijpen kan)
Wanneer ik de olie peil is deze ook erg dun.
Maar de auto loopt verder prima en trekt ook vlot op,verder geen merkbare problemen tot nu toe,starten ook prima!
De auto heeft 176000 km op de teller en word veelal voor kleine afstanden gebruikt.
Maar de auto is vrij recent nog uitgelezen en geeft geen enkele foutcode aan.
Ook niet een melding of lampje van het roetfilter.
Het enigste waar ik ook nog aan denk,
Er is een powerbox van tdsl opgekomen,auto trekt onderin toeren nu wat beter,maar kan dit kastje niet voor die extra regeneren zorgen?
Ga nu zo snel mogelijk mijn olie verversen en dan op zoek naar het probleem.
Als het inderdaad mijn roetfilter is,weet iemand nog een goed adres in de omgeving van Overijssel?
Alvast bedankt.
Met vr gr
Edwin
Wi zou mij kunnen helpen met het volgende problee
Heb gisteren mijn oliepeil eens gecheckt en tot mijn verbazing staat deze veel te hoog, ruim 1cm boven het maximum met koude motor.
Ben al wezen googlen wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn en kom zelf tot de conclusie dat het misschien mijn roetfilter kan wezen.
Als deze vol zou zitten zou er zgn regeneren worden met diesel, en wanneer deze diesel nie voldoende word verbrand kan het bij de motorolie terecht komen? ( zo ongeveer wat ik er van begrijpen kan)
Wanneer ik de olie peil is deze ook erg dun.
Maar de auto loopt verder prima en trekt ook vlot op,verder geen merkbare problemen tot nu toe,starten ook prima!
De auto heeft 176000 km op de teller en word veelal voor kleine afstanden gebruikt.
Maar de auto is vrij recent nog uitgelezen en geeft geen enkele foutcode aan.
Ook niet een melding of lampje van het roetfilter.
Het enigste waar ik ook nog aan denk,
Er is een powerbox van tdsl opgekomen,auto trekt onderin toeren nu wat beter,maar kan dit kastje niet voor die extra regeneren zorgen?
Ga nu zo snel mogelijk mijn olie verversen en dan op zoek naar het probleem.
Als het inderdaad mijn roetfilter is,weet iemand nog een goed adres in de omgeving van Overijssel?
Alvast bedankt.
Met vr gr
Edwin
Re: Hoog oliepeil 520d 2006
Kijk hier eens http://www.roetfilter-verwijderen.com
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Hoi Edwin,
Als een speer olie verversen. Eigenlijk nog beter; afspraak maken met Erwin van roetfilter verwijderen in Borne.
Voor 550.- roetfilter weg, EGR dicht en OBD tuning.
Dan olie verversen.
http://www.roetfilter-verwijderen.com/
Kijk ook de recensies is na......heel herkenbaar allemaal. Dit zijn echte recensies.
Als je met zulke olie door blijft rijden bestaat de kans dat de auto op olie gaat rijden. Ook slijten je klepstoters en tuimelaars als een tierelier nu. Roetfilters zijn niet bedoelt voor kleine afstanden.
Mijn auto kocht ik in 2014. Het roetfilter zat zo dicht dat ik alleen met vol gas nog van de plek kwam. Ook gaf hij geen enkele storing aan.
Als een speer olie verversen. Eigenlijk nog beter; afspraak maken met Erwin van roetfilter verwijderen in Borne.
Voor 550.- roetfilter weg, EGR dicht en OBD tuning.
Dan olie verversen.
http://www.roetfilter-verwijderen.com/
Kijk ook de recensies is na......heel herkenbaar allemaal. Dit zijn echte recensies.
Als je met zulke olie door blijft rijden bestaat de kans dat de auto op olie gaat rijden. Ook slijten je klepstoters en tuimelaars als een tierelier nu. Roetfilters zijn niet bedoelt voor kleine afstanden.
Mijn auto kocht ik in 2014. Het roetfilter zat zo dicht dat ik alleen met vol gas nog van de plek kwam. Ook gaf hij geen enkele storing aan.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Bedankt voor jullie snelle reacties.
Heb het bedrijf in Borne al een mail gestuurd en zal morgen contact met hem opnemen.
Is inderdaad heel bekenbaar wat er tussen staat.
Bedankt
Heb het bedrijf in Borne al een mail gestuurd en zal morgen contact met hem opnemen.
Is inderdaad heel bekenbaar wat er tussen staat.
Bedankt
Hey Edwin,
Ik hoorde dat het is opgelost ?
GJ
Ik hoorde dat het is opgelost ?
GJ
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Hallo,
Ben zo drie weken geleden bij erwin in Borne geweest en heb het totaal pakket uit laten voeren.
Ben er tot op heden zeer tevreden over, oliepeil stijgt nu niet meer en de Tuning is ook echt een aanrader.
Heb al geprobeerd een recensie op zijn site roetfilter-verwijderen.nl te plaatsen maar kan dat nog niet voor elkaar krijgen.
Gr edwin
Ben zo drie weken geleden bij erwin in Borne geweest en heb het totaal pakket uit laten voeren.
Ben er tot op heden zeer tevreden over, oliepeil stijgt nu niet meer en de Tuning is ook echt een aanrader.
Heb al geprobeerd een recensie op zijn site roetfilter-verwijderen.nl te plaatsen maar kan dat nog niet voor elkaar krijgen.
Gr edwin
Diesels ook niet.Kuupertie schreef:Roetfilters zijn niet bedoelt voor kleine afstanden.
525d E61 2007 pre-LCI
:-)
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Mooi dat alles nu goed lijkt te zijn. Als je filter zo dicht zat dan moet de auto nu ook veel beter rijden.
Maar houd het allemaal wel even in de gaten .Het kan ook je hogedrukpomp zijn die inwendig lekt. Dan lekt er gewoon diesel bij je olie.
je schijnt het te kunnen ruiken maar je olie laten testen is betrouwbaarder in mijn ogen.
Mvg,
Vincent
Maar houd het allemaal wel even in de gaten .Het kan ook je hogedrukpomp zijn die inwendig lekt. Dan lekt er gewoon diesel bij je olie.
je schijnt het te kunnen ruiken maar je olie laten testen is betrouwbaarder in mijn ogen.
Mvg,
Vincent
Edwin had in eerdere topics al aangegeven dat hij problemen had met zijn gloeispiralen. Ik denk dat het allemaal samen hangt en nu alles opgelost is. Maar ik begreep via via dat er nu iets vaker gepeild wordt :-)
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Ik ga het de komende tijd ook zeker in de gaten houden.
Maar als de brandstofpomp inwendig lekt dan zou het oliepeil toch weer vrij snel stijgen lijkt mij, maar daar lijkt het tot op heden gelukkig nog niet op.
Maar bedankt voor de tip!
Maar als de brandstofpomp inwendig lekt dan zou het oliepeil toch weer vrij snel stijgen lijkt mij, maar daar lijkt het tot op heden gelukkig nog niet op.
Maar bedankt voor de tip!
Kuupertie dat klopt inderdaad ook...heb een hele poos met kapotte gloeispiralen gereden.
Kan dat ook nog invloed hebben gehad op een hoog oliepeil?
@ Vintiem weet je ook waar je makkelijk een olie kunt laten testen?
Kan dat ook nog invloed hebben gehad op een hoog oliepeil?
@ Vintiem weet je ook waar je makkelijk een olie kunt laten testen?
Sommigen zullen mij hier tegenspreken, maar volgens Erwin werken de gloeispiralen mee tijdens regeneratie. De motortemperatuur wordt maximaal opgevoerd. Vandaar dat de automaat tijdens het regenereren ook vaak later schakelt. Als je gloeispiralen dus niet werken, gaat er iets mis met je regeneratie, waardoor je roetfilter langzaam vol loopt. Door het vollopen van je roetfilter, blijft je auto regenereren. Dit gebeurt met behulp van diesel, welke vervolgens in je carter beland.
Ik zal hier ongetwijfeld een paar dingen fout uitgelegd hebben (klok / klepel) en de bekende mensen zullen me gaan verbeteren....maar in grote lijnen komt het hier op neer.
Ik zal hier ongetwijfeld een paar dingen fout uitgelegd hebben (klok / klepel) en de bekende mensen zullen me gaan verbeteren....maar in grote lijnen komt het hier op neer.
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
In TIS staat geen vermelding dat Gloeibougies meehelpen met regeneratie.
Klopt dat door heelvuldig redeneren diesel in olie kan geraken.
Maar je merkt het toch dat de auto regenereerd ??
Dadelijk die roetfilter eruit gooien zonder dat je zeker weet of dit de oorzaak is vind ik niet de juiste aanpak. Dit is teveel giswerk.
En indien de roetfilter volzit is het goed om uit te zoeken waarom. Bereikt de motor wel zijn bedrijfstemperatuur van 90°c ?
Klopt dat door heelvuldig redeneren diesel in olie kan geraken.
Maar je merkt het toch dat de auto regenereerd ??
Dadelijk die roetfilter eruit gooien zonder dat je zeker weet of dit de oorzaak is vind ik niet de juiste aanpak. Dit is teveel giswerk.
En indien de roetfilter volzit is het goed om uit te zoeken waarom. Bereikt de motor wel zijn bedrijfstemperatuur van 90°c ?
525d E61 2007 pre-LCI
Vooral dat laatste wat Tom zegt, bedrijfstemperatuur, daar gaan de meeste DPF's op kapot.
Check dat voor de aardigheid eens via het geheime menu.
@Edwin: ik heb hier in Dordrecht/Rotterdam daar geen adresje voor.
Mvg,
Vincent
Check dat voor de aardigheid eens via het geheime menu.
@Edwin: ik heb hier in Dordrecht/Rotterdam daar geen adresje voor.
Mvg,
Vincent