Nieuwe banden met hoogteslag !

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
nick328

Re: Nieuwe banden met hoogteslag !

Bericht door nick328 » 21 jan 2014, 21:56

Ik heb vroeger als bijbaantje bij een profile tyrecenter gewerkt. Kwam wel eens voor dat er hoogteslag in een band/velg zat. Met het balanceerapparaat wat wij hadden kon je dit optimaliseren zodat de hoogteslag eruit ging.
(houd in dat het hoogste/laagste punt van de velg en band gezocht werden en dat de band dan zo op de velg gedraaid werd dat de hoogteslag eruit is)

Als je geen garantie hebt en je wilt er toch vanaf komen dan moet je misschien eens bij je in de buurt opzoek naar een bedrijf wat dit ook kan? :)

U-car

Bericht door U-car » 21 jan 2014, 23:21

Ik was altijd in de veronderstelling dat Fulda een A merk was, aangezien de Mercedes Maybach modellen fabrieksaf op Fulda's geleverd worden.

Rij zelf op Pirelli P7 Cinturato's.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 23 jan 2014, 18:52

Banden harder oppompen (3.0 bar rondom) en dan even een flink stuk rijden (stuiteren) schijnt ook wel goed te zijn, de band vormt zich dan weer mooi is mij verteld :roll:
Heb er nu net een kleine 800 km pas mee gereden sinds de montage, kan best dat het in de loop van de tijd minder gaat worden de trillingen.

323cabrio

Bericht door 323cabrio » 04 feb 2014, 09:00

hallo

ik zit zelf al zo 25 jaar in de banden

een fulda of ander b merk kun je niet vergelijken met een a merk dat is gewoon zo.

hoogte slag is een soms makkelijk gezecht.

wat heel belangrijk is. zijn de banden goed gemonteerd, als ik banden monteer en er moet teveel lood op.
draai ik de band op de velg om het te verminderen.

en stel je komt aanrijden. met warme banden. hup zet hem op een koude brug.vloer. auto omhoog. draai eens aan de velg. de band gaat op en neer,

zo zie je er kunnen nogal wat dingen de oorzaak zijn.

ik werk met b merken. en zijn prijs kwalitiet goed. rij nu zelf bmw met 19" en geen trillingen

ook heb ik porsche in onderhoud. [ heb ik 6 jaar gewerkt ]
daar monteer ik pirelli en michelin op. draaien gewoon net even mooier. en banden wegen stukken minder.
maar kosten net ff stukje meer

en idd online proberen goedkoper uit te zijn is niet altijd verstandiger. scheelt soms maar een paar €

mvg sjaak

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 14 mar 2015, 08:08

Ben aan het kijken voor een setje originele 17 inch velgen met banden, maar mijn vraag is kunnen RFT er ook onder of geeft dat problemen :roll:
Mijn voorkeur is namelijk een set Styling 141 (E87) 7J ET47 met 205-50-17 banden, het liefst zonder RFT maar de meeste worden aangeboden met RFT
Dan ziet het er zo uit namelijk:

Afbeelding

Afbeelding

resytech

Bericht door resytech » 30 apr 2015, 20:18

Hallo,

A-merk of B-merk......allemaal onzin, een nieuwe band dient gewoon rond te zijn. de eerder genoemde zogenaamde B-merk banden zijn over het algemeen heel prima van kwaliteit.
Ga voor banden gewoon naar een betrouwbare bandenleverancier waar je persoonlijk contact mee hebt, dat scheelt een berg gelazer.

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 03 mei 2015, 13:38

Heb ook nu nergens last meer van, rij inmiddels al 1,5 jaar met deze banden en ze bevallen me eigenlijk prima.

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 30 jul 2015, 16:51

Vandaag een mooi set Styling 141 op de kop kunnen tikken :duimen:
Zit nog hele goede Goodyear RFT winterbanden onder, maar die gaan op marktplaats en komen er goede zomerbanden onder ;)
Velgen worden volgende week bezorgd omdat ik ze niet in me E46 kon proppen uiteraard :shine:
Banden worden verwijderd daarna en verkocht en nieuwe banden gemonteerd en dan gaan ze onder de E46, dus foto's volgen nog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hompie op 01 aug 2015, 07:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 01 aug 2015, 07:31

Banden zijn inmiddels verwijderd door de BMW en te koop, velgen ben ik nu aan het reinigen verder en poetsen.
Als de banden weg zijn haal ik 4 nieuwe zomerbanden en monteert de BMW alles weer in elkaar voor een leuk prijsje.

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 27 aug 2015, 18:48

Winterbanden zijn verkocht, nieuwe zomerbanden zijn binnen (Falken Ziex ZE914 Ecorun XL MFS 205-50-17) en zaterdag wordt alles in elkaar gezet bij de BMW dealer en zondag zet ik ze onder de auto, foto's volgen !

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”