Mass air flow sensor of vervangen of schoonmaken?
Mass air flow sensor of vervangen of schoonmaken?
E46 320D 150pk M47N ruim 200K gereden en nog niet eerder vervangen/gereinigd MAF.
Volgens mij moet ik mijn Mass air flow sensor of vervangen of schoonmaken. Dit is toch de luchtmassameter??
Op of net onder de 2000 rpm stottert of houdt hij soms in bij terug schakelen. En sinds gisteren is onderstaande opgevallen.
Voor het stilstaan gaat de verbruiksmeter en toerental wijzer naar 0. Als ik bijna stilsta gaat de verbruikswijzer iets omhoog (Dit is altijd het geval) MAAR. Zodra deze wijzer terug naar 0 gaat zakt de toerentalwijzer met een halve CM.
Wat is jullie idee? Zou het me MAF zijn?
Betreft reinigen een spuitbus CRC air sensor cleaner gebruiken?
Volgens mij moet ik mijn Mass air flow sensor of vervangen of schoonmaken. Dit is toch de luchtmassameter??
Op of net onder de 2000 rpm stottert of houdt hij soms in bij terug schakelen. En sinds gisteren is onderstaande opgevallen.
Voor het stilstaan gaat de verbruiksmeter en toerental wijzer naar 0. Als ik bijna stilsta gaat de verbruikswijzer iets omhoog (Dit is altijd het geval) MAAR. Zodra deze wijzer terug naar 0 gaat zakt de toerentalwijzer met een halve CM.
Wat is jullie idee? Zou het me MAF zijn?
Betreft reinigen een spuitbus CRC air sensor cleaner gebruiken?
- Amsterdammer
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 30 nov 2014, 13:43
- Locatie: Stockholm
Re: Mass air flow sensor of vervangen of schoonmaken?
Subscribed, ook ik ben erg benieuwd Jiro_2012
Ook mijn verbruiksmeter (330Ci aut.) gaat geleidelijk naar 0 bij het naderen van bijvoorbeeld een stoplicht. En net voor mijn auto tot stilstand is gekomen krijg ik even een verhoging in verbruik en dan weer naar 0.
Ook mijn verbruiksmeter (330Ci aut.) gaat geleidelijk naar 0 bij het naderen van bijvoorbeeld een stoplicht. En net voor mijn auto tot stilstand is gekomen krijg ik even een verhoging in verbruik en dan weer naar 0.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:44
Re: Mass air flow sensor of vervangen of schoonmaken?
ook ik ben benieuwd
heb zelf de afgelopen week dat mijn stationeer toeren tussen de 700 en de 1500 oploopt en heen en weer danst het rare is alleen dat het niet altijd gebeurt de ene dag wel en de andere dag niet
heb zelf de afgelopen week dat mijn stationeer toeren tussen de 700 en de 1500 oploopt en heen en weer danst het rare is alleen dat het niet altijd gebeurt de ene dag wel en de andere dag niet
Re: Mass air flow sensor of vervangen of schoonmaken?
De reactie van de gebruiksmeter is normaal, is ook al veel over geschreven.
Een luchtmassameter kun je testen met DIS, gokken kun je ook in het casino
Een luchtmassameter kun je testen met DIS, gokken kun je ook in het casino
Re: Mass air flow sensor of vervangen of schoonmaken?
Ik ken INPAen de scanner, maar wat is DIS dan weer ?
Re: Mass air flow sensor of vervangen of schoonmaken?
Heb net mijn luchtmassameter gewoon schoongespoten met rem reiniger. Ik had dezelfde problemen stotteren en hikken en verbruiksmeter springt weg diep naar de 20 liter km.
En nu wat een verandering perfect. Maar een nieuwe halen kost rond de 30 euro een copy dan dus dat kan ook.
En nu wat een verandering perfect. Maar een nieuwe halen kost rond de 30 euro een copy dan dus dat kan ook.
Re: Mass air flow sensor of vervangen of schoonmaken?
Voor zover ik weet zijn de MAF sensoren van het type hitte-film. Die maken zichzelf schoon. Na verloop van tijd is echter de gevoeligheid van het ding gewoon te laag geworden. Reinigen heeft een zeer tijdelijk effect. Als je hier op zoekt (hier op het forum of op Internet) zul je dat steeds tegenkomen.
Als je vermoedt dat het de MAF is (testen met INPA of DIS) gewoon vervangen. Bij een diesel kun je ook kiezen om deze te vervangen door een exemplaar van Pierburg. Alleen moet dan de ECU ingesteld worden.
Succes,
Rob
Als je vermoedt dat het de MAF is (testen met INPA of DIS) gewoon vervangen. Bij een diesel kun je ook kiezen om deze te vervangen door een exemplaar van Pierburg. Alleen moet dan de ECU ingesteld worden.
Succes,
Rob
Re: Mass air flow sensor of vervangen of schoonmaken?
Ik heb toch het een en adner gelezen om GENE rem reiiger te gebruiken voor je MAF sensor ivm residu.deniz243 schreef:Heb net mijn luchtmassameter gewoon schoongespoten met rem reiniger. Ik had dezelfde problemen stotteren en hikken en verbruiksmeter springt weg diep naar de 20 liter km.
En nu wat een verandering perfect. Maar een nieuwe halen kost rond de 30 euro een copy dan dus dat kan ook.
Je hebt speciale CRC MAF cleaner spuitbussen die niks achter laten.
Ik heb een diesel. maar helaas geen INPA of DIS.rob75 schreef:Voor zover ik weet zijn de MAF sensoren van het type hitte-film. Die maken zichzelf schoon. Na verloop van tijd is echter de gevoeligheid van het ding gewoon te laag geworden. Reinigen heeft een zeer tijdelijk effect. Als je hier op zoekt (hier op het forum of op Internet) zul je dat steeds tegenkomen.
Als je vermoedt dat het de MAF is (testen met INPA of DIS) gewoon vervangen. Bij een diesel kun je ook kiezen om deze te vervangen door een exemplaar van Pierburg. Alleen moet dan de ECU ingesteld worden.
Succes,
Rob
Schoonspuiten is 1 uur werk incl. kosten spuitbus 10 euro. Als het daarna weg is dan is de MAF de oorzaker. En als het weer terug komt dan MAF geheel of sensor vervangen.
ECU inlezen ...is dat iets wat alleen de dealer kan? Of kan en wil iemand dit doen van het forum tegen een x vergoeding?