Camber achter
Camber achter
Ik heb me wijs laten maken dat je bij een standaard (of mtech) onderstel aan de achterkant het camber enkele graden aan kunt passen?
Klopt dit? En zoja, hoe gaat dat in zijn werk?
Mijn velgen lopen achter soms aan, terwijl de kasten al gerold zijn. Ik denk dat met een klein beetje camber het 'probleem' opgelost is. Een andere optie is het afdraaien van de velgen, maar dat doe ik liever niet.
Klopt dit? En zoja, hoe gaat dat in zijn werk?
Mijn velgen lopen achter soms aan, terwijl de kasten al gerold zijn. Ik denk dat met een klein beetje camber het 'probleem' opgelost is. Een andere optie is het afdraaien van de velgen, maar dat doe ik liever niet.
Re: Camber achter
Je kunt het minimaal verstellen met de excentrische bout, maar of dat ook echt grades gaat schelen weet ik zo niet.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Camber achter
Eerder minuten of seconden
Je kan beter velgen en banden monteren die wel passen, als de uitlijning van je auto aan gaan passen als het weggedrag dat niet vereist. Maargoed, dat is maar mijn mening. Er mooi uit zien is belangrijker natuurlijk
Je kan beter velgen en banden monteren die wel passen, als de uitlijning van je auto aan gaan passen als het weggedrag dat niet vereist. Maargoed, dat is maar mijn mening. Er mooi uit zien is belangrijker natuurlijk
Re: Camber achter
Andere velgen zijn geen optie
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 15:54
- Locatie: Overijssel
Re: Camber achter
http://www.turnermotorsport.com/p-3552- ... track.aspx
Of zulke dingen kopen hoop alleen dat ze ook goedkoper te vinden zijn
Of zulke dingen kopen hoop alleen dat ze ook goedkoper te vinden zijn
Re: Camber achter
http://www.vlasblomtuning.nl/ verkoopt vergelijkbare verstelbare reactiearmen. Maar dat is niet echt bedoeld om een verkeerde band&velg keuze op te lossen
-- Houdoe wanne --
Re: Camber achter
Ik heb ze van Silver Project, waren €110,- bij offenga.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Camber achter
Het verstellen van je camber gaat niet zorgen dat je banden niet meer aanlopen, alleen dat je ze heel snel kan vervangen omdat ze scheef afslijten. Controleer eens of je aanslagrubber aan de bovenkant van je schokdempers nog goed zijn? deze zorgen ervoor dat je auto niet te ver door kan zakken aan de achterkant. Ik heb nog z.g.a.n. liggen die je voor weinig over kan nemen.
Re: Camber achter
Als je 'm op meer camber zet valt de bovenkant van de velg meer naar binnen, dus loopt ie minder/niet aan.
Maar ja banden slijten ook harder inderdaad hehe. (of je koopt banden zonder rij richting, kun je ze omdraaien haha.)
Maar ja banden slijten ook harder inderdaad hehe. (of je koopt banden zonder rij richting, kun je ze omdraaien haha.)
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Camber achter
Daar heb je gelijk in. Ik bedoel meer dat je het probleem dan niet oplost. Met de originele setting je camber aanpassen levert niet meer dan een paar millimeter op.
Re: Camber achter
Zei ik ook al, maar mooiigheid is belangrijker dan functionaliteit schijnbaar
Laatst gewijzigd door Bart70 op 26 mar 2015, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Re: Camber achter
Ja op die manier, ik dacht dat je camber afstelling in het algemeen bedoelde318isloco schreef:Daar heb je gelijk in. Ik bedoel meer dat je het probleem dan niet oplost. Met de originele setting je camber aanpassen levert niet meer dan een paar millimeter op.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Camber achter
Een paar mm is denk ik genoeg. Dat kan dus wel door het aanpassen van het onderstel?318isloco schreef:Daar heb je gelijk in. Ik bedoel meer dat je het probleem dan niet oplost. Met de originele setting je camber aanpassen levert niet meer dan een paar millimeter op.