Motor maakt sissend geluid
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 04 dec 2011, 21:09
Motor maakt sissend geluid
Goedemorgen,
Sinds een paar dagen sist mijn motor als hij draait.
Als het contact uit gaat en de motor draait uit wordt dit ook langzaam minder, het loopt zogezegd met een sisser af..
Motor loopt verder prima, als ik de olie dop losdraai is het weg.
Het lijkt wel of hij ergens een onderdruk heeft en valse lucht trekt...
Iemand hier ervaring mee?
Gr kees.
Sinds een paar dagen sist mijn motor als hij draait.
Als het contact uit gaat en de motor draait uit wordt dit ook langzaam minder, het loopt zogezegd met een sisser af..
Motor loopt verder prima, als ik de olie dop losdraai is het weg.
Het lijkt wel of hij ergens een onderdruk heeft en valse lucht trekt...
Iemand hier ervaring mee?
Gr kees.
Re: Motor maakt sissend geluid
Over watvoor type hebben we het?
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
Re: Motor maakt sissend geluid
Hallo beste Kees,
Het lijkt er wel op, dat de carter ontluchting/olie afscheider verstopt zit!
Daarom sist de motor ook, en gaat het over als u de olie vuldop verwijdert.
Mag ik u vragen om welk type BMW het gaat, en met welke motor, graag ook vermelden of het een benzine of een diesel versie is.
Met vriendelijke groet,
Ad
Het lijkt er wel op, dat de carter ontluchting/olie afscheider verstopt zit!
Daarom sist de motor ook, en gaat het over als u de olie vuldop verwijdert.
Mag ik u vragen om welk type BMW het gaat, en met welke motor, graag ook vermelden of het een benzine of een diesel versie is.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Motor maakt sissend geluid
Wat Ad zegt, of een vacuüm lek...
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: Motor maakt sissend geluid
Hallo beste HJ2,
Ik had dus een A6 2.5 TDI.
Als deze slechts 10 seconden draaide, en ik haalde de olievuldop los, dan ging dit ook gepaard met een hele luide sis.
Daarbij, als ik dus startte, en weg reed, dan stond binnen de kortste keer de gehele A6 in een hele grote blauwe walm, en dat stonk enorm naar verbrande olie.
De ware oorzaak was dus een verstopt carter ontluchtings filter!
dat vergat men dus voor het gemak maar om dat te vervangen, was teveel en een enorm rot karweitje, vond de monteur denk ik! Wat een waardeloze zooi dus, en een waardeloze garage!
Het filtertje koste dus ook nog eens € 67,50, en dan nog een goede 2½ uur sleutelen, want de gehele turbo moest uitgebouwd worden!
Ik heb het dus maar zelf gedaan, wat de garage heeft nagelaten, al die jaren.
Blijf er dus ook echt niet mee doorrijden, want de olie keringen, die bezwijken echt, en men wil echt niet weten, hoeveel olie er dan uit het blok gutst, de olie plassen zijn dus enorm!
Het leuke bij een Audi, en dan vooral de V6 motor, de hele distributie zxet mag dan ook vervangen worden, ongeacht hoe oud deze is!!
Reken dus met de korting er af, gerust op een goede € 850,00, en dan is dit een set van Gates, en nog niet eens van Audi zelf!! Dan nog de hoeveelheid tijd die men dient te besteden, dat bedraagt dus echt 2 volle werkdagen!
de gehele voorzijde van een A6 dient verwijdert te worden.
U zult dus echt wel begrijpen, dat ik dus echt nooit meer een dergelijke graf auto meer wil krijgen, enkel en alleen niet meer voor mijn verdriet en de frustraties!
Ja, dat is nu de voorsprong van de techniek, waar men bij Audi zo hard om roept!
Ik vraag me nu nog steeds af, welke voorsprong, en van welke techniek! Waardeloze zooi is het!
Nee, bij Audi kan men nog erg veel leren, bij BMW, moeten ze maar eens in de leer gaan bij BMW, dan kunnen ze nog echt heel veel leren!
Maar even terug op de vraag van Kees.
Ik wacht nog even op het antwoord van hem.
Ik wens u allen alvast een fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik had dus een A6 2.5 TDI.
Als deze slechts 10 seconden draaide, en ik haalde de olievuldop los, dan ging dit ook gepaard met een hele luide sis.
Daarbij, als ik dus startte, en weg reed, dan stond binnen de kortste keer de gehele A6 in een hele grote blauwe walm, en dat stonk enorm naar verbrande olie.
De ware oorzaak was dus een verstopt carter ontluchtings filter!
dat vergat men dus voor het gemak maar om dat te vervangen, was teveel en een enorm rot karweitje, vond de monteur denk ik! Wat een waardeloze zooi dus, en een waardeloze garage!
Het filtertje koste dus ook nog eens € 67,50, en dan nog een goede 2½ uur sleutelen, want de gehele turbo moest uitgebouwd worden!
Ik heb het dus maar zelf gedaan, wat de garage heeft nagelaten, al die jaren.
Blijf er dus ook echt niet mee doorrijden, want de olie keringen, die bezwijken echt, en men wil echt niet weten, hoeveel olie er dan uit het blok gutst, de olie plassen zijn dus enorm!
Het leuke bij een Audi, en dan vooral de V6 motor, de hele distributie zxet mag dan ook vervangen worden, ongeacht hoe oud deze is!!
Reken dus met de korting er af, gerust op een goede € 850,00, en dan is dit een set van Gates, en nog niet eens van Audi zelf!! Dan nog de hoeveelheid tijd die men dient te besteden, dat bedraagt dus echt 2 volle werkdagen!
de gehele voorzijde van een A6 dient verwijdert te worden.
U zult dus echt wel begrijpen, dat ik dus echt nooit meer een dergelijke graf auto meer wil krijgen, enkel en alleen niet meer voor mijn verdriet en de frustraties!
Ja, dat is nu de voorsprong van de techniek, waar men bij Audi zo hard om roept!
Ik vraag me nu nog steeds af, welke voorsprong, en van welke techniek! Waardeloze zooi is het!
Nee, bij Audi kan men nog erg veel leren, bij BMW, moeten ze maar eens in de leer gaan bij BMW, dan kunnen ze nog echt heel veel leren!
Maar even terug op de vraag van Kees.
Ik wacht nog even op het antwoord van hem.
Ik wens u allen alvast een fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 04 dec 2011, 21:09
Re: Motor maakt sissend geluid
Het gaat om facelift e39 525i touring op LPG.
Begint al richting de 3 ton te gaan dus een verstopping zou geen onmogelijkheid zijn.
Ik zal eens een afspraak gaan maken met de monteur....
Bedankt voor de snelle tips, hier kan ik mee verder.
Ik hou jullie op de hoogte...
Gr kees.
Begint al richting de 3 ton te gaan dus een verstopping zou geen onmogelijkheid zijn.
Ik zal eens een afspraak gaan maken met de monteur....
Bedankt voor de snelle tips, hier kan ik mee verder.
Ik hou jullie op de hoogte...
Gr kees.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 04 dec 2011, 21:09
Re: Motor maakt sissend geluid
Oh ja niet geheel onbelangrijk na het verhaal van ad.
Hij verbruikt redelijk wat olie, dat is eigenlijk al vanaf dat ik hem heb maar gaandeweg wel steeds meer geworden.
Dit zal er waarschijnlijk mee te maken hebben. Lijkt me zo..
Hij verbruikt redelijk wat olie, dat is eigenlijk al vanaf dat ik hem heb maar gaandeweg wel steeds meer geworden.
Dit zal er waarschijnlijk mee te maken hebben. Lijkt me zo..
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 04 dec 2011, 21:09
Re: Motor maakt sissend geluid
Net even op de oprit de ontluchting slang van het kleppendeksel eraf gehaald. Die gaat volgens google inderdaad naar de carter ontluchting. Deze brak meteen af en zat helemaal vol met iets wat lijkt op hardgewonden olie en andere rotzooi. Kans is dus zeer groot dat de boel verstopt zit.
Re: Motor maakt sissend geluid
Hallo beste Kees,
Ik ga er dan ook echt niet aan twijfelen, dat de carter ontluchting verstopt zal zijn.
Vervang dan ook allen slangen, en de carter ontluchting/olieafscheider.
Vergeet dan ook de oliepeilbuis niet schoon te maken, want daar gaat het dan ook nog om.
Alle smeerboel die via de carter ontluchting weg loopt, gaat via de aftakking van de oliepeilbuis naar het carter.
De oliepeilbuis dient dus uitgebouwd te worden, zo kunt u de aftakking doorsteken, en reinigen.
U dient wel de O-ring te vervangen!
De luchtklep zal ook gedemonteerd dienen te worden, ook hier weer een nieuwe O-ring monteren!
Verder zal de luchtfilter met de hele rubberen aanvoerbuis gedemonteerd dienen te worden.
Met een aantal stekkerverbindingen om het inlaat spruitstuk.
Het is geen erg moeilijke klus, maar ik heb dan ook de vacuüm verdeelstuk gedemonteerd, zo kunt u voorkomen, dat er wat aansluit nippels afbreken, en dan zal men ook weer een nieuw verdeelstuk moeten kopen.
Dat vacuüm verdeelstuk dat zit boven op de motor onder de afdek[plaat.
Doordat de motor de carterdruk slecht kwijt kan, gaat de motor inderdaad meer olie slurpen, en dat is dan ook geheel logies ook.
De olie word door de hoge carterdruk tussen de zuigerveren omhoog gestuwd, en daar boven op de zuigers weer verbrand!
Zodra alles is vervangen, zal het olie verbruik weer worden verlaagd.
Wat er ook nog kan gebeuren door de hoge carterdruk, dat de olie keringen beschadigd geraken, en dan vooral de krukas keringen.
Kijk dus ook hier nog even na, of de voorste en de achterste krukas keringen niet lekken!
Erg jammer, dat dit moet plaats vinden.
De carter ontluchting word bij vele merken gewoon vergeten, terwijl dit een erg belangrijk onderdeel is!
Ik hoop dat er geen verdere schades bij zullen komen.
En dat het bij de carter ontluchting blijft.
Ik wens u succes toe, beste Kees.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik ga er dan ook echt niet aan twijfelen, dat de carter ontluchting verstopt zal zijn.
Vervang dan ook allen slangen, en de carter ontluchting/olieafscheider.
Vergeet dan ook de oliepeilbuis niet schoon te maken, want daar gaat het dan ook nog om.
Alle smeerboel die via de carter ontluchting weg loopt, gaat via de aftakking van de oliepeilbuis naar het carter.
De oliepeilbuis dient dus uitgebouwd te worden, zo kunt u de aftakking doorsteken, en reinigen.
U dient wel de O-ring te vervangen!
De luchtklep zal ook gedemonteerd dienen te worden, ook hier weer een nieuwe O-ring monteren!
Verder zal de luchtfilter met de hele rubberen aanvoerbuis gedemonteerd dienen te worden.
Met een aantal stekkerverbindingen om het inlaat spruitstuk.
Het is geen erg moeilijke klus, maar ik heb dan ook de vacuüm verdeelstuk gedemonteerd, zo kunt u voorkomen, dat er wat aansluit nippels afbreken, en dan zal men ook weer een nieuw verdeelstuk moeten kopen.
Dat vacuüm verdeelstuk dat zit boven op de motor onder de afdek[plaat.
Doordat de motor de carterdruk slecht kwijt kan, gaat de motor inderdaad meer olie slurpen, en dat is dan ook geheel logies ook.
De olie word door de hoge carterdruk tussen de zuigerveren omhoog gestuwd, en daar boven op de zuigers weer verbrand!
Zodra alles is vervangen, zal het olie verbruik weer worden verlaagd.
Wat er ook nog kan gebeuren door de hoge carterdruk, dat de olie keringen beschadigd geraken, en dan vooral de krukas keringen.
Kijk dus ook hier nog even na, of de voorste en de achterste krukas keringen niet lekken!
Erg jammer, dat dit moet plaats vinden.
De carter ontluchting word bij vele merken gewoon vergeten, terwijl dit een erg belangrijk onderdeel is!
Ik hoop dat er geen verdere schades bij zullen komen.
En dat het bij de carter ontluchting blijft.
Ik wens u succes toe, beste Kees.
Met vriendelijke groet,
Ad
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 04 dec 2011, 21:09
Re: Motor maakt sissend geluid
Nou, na een paar bezoekjes bij de monteur is het euvel verholpen.
De carterontluchting was nog open, wel de slangen vervangen ivm broosheid. De lekkage kwam van het oliepomphuis, daar zat een scheur in..
Nieuw pomphuis gemonteerd, multiriem en slangen vervangen.
Eindelijk opgelost.
Bedankt voor de reacties..
Gr kees.
De carterontluchting was nog open, wel de slangen vervangen ivm broosheid. De lekkage kwam van het oliepomphuis, daar zat een scheur in..
Nieuw pomphuis gemonteerd, multiriem en slangen vervangen.
Eindelijk opgelost.
Bedankt voor de reacties..
Gr kees.