Programming for dummies
Re: Programming for dummies
Is het Inmiddels gelukt?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Nog niet kunnen proberen, auto is niet van mij. Als ik het heb kunnen proberen laat ik het hier weten.
Werkt deze software EDIABAS, INPA en NCS Expert ook op windows 8?
Heb sinds kort ook zo'n uitlees kabel (van usb naar odb) en wil me ook wat verder verdiepen in het uitlezen en "coderen" van mijn bmw e60, maar vind alleen software wat je kan gebruiken op windows XP, of win 7 etc.
Heb sinds kort ook zo'n uitlees kabel (van usb naar odb) en wil me ook wat verder verdiepen in het uitlezen en "coderen" van mijn bmw e60, maar vind alleen software wat je kan gebruiken op windows XP, of win 7 etc.
Werkt gewoon op win8 en 8.1 zonder probleem.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
-
Hallo iedereen!
Ik ben ook bezig om alles geinstaleerd te krijgen maar het lukt nog niet helemaal en ben toch niet helemaal slecht met pc's dacht ik hopelijk is hier iemand die mij verder kan helpen? Het volgende:
Dit heb ik geinstalleerd: ncs expertentool 4.0.1/ediabas 7.3/inpa 5.0 en ediabas toolset 32
Ik gebruik een usb-obd2 interface met k-line ondersteuning hiermee zou ik graag mijn e61 van 2004 willen uitlezen/programmeren.
Echter ik krijg denk ik een slechte verbinding met de auto. De 2 indicatiebollen van ignition en battery zijn niet zwart.
Toch kan ik wel de foutcodes uitlezen dus heb ik wel iets van een verbinding? Het gaat fout als ik de realtime waardes wil bekijken analoog/digitaal hier haalt ie dus geen waardes op? Weet iemand hier een oplossing op?
De com poort is juist ingesteld en komt overeen met de obd.ini file, deze staat ook al in de c:\windows map latency=1
Heb het ook al met een andere laptop geprobeerd maar heeft het zelfde probleem heb het nu op een windows xp laptop dit schijnt het beste te zijn?
Hopelijk herkent iemand het probleem en is het mischien een kleinigheidje?
Ik ben ook bezig om alles geinstaleerd te krijgen maar het lukt nog niet helemaal en ben toch niet helemaal slecht met pc's dacht ik hopelijk is hier iemand die mij verder kan helpen? Het volgende:
Dit heb ik geinstalleerd: ncs expertentool 4.0.1/ediabas 7.3/inpa 5.0 en ediabas toolset 32
Ik gebruik een usb-obd2 interface met k-line ondersteuning hiermee zou ik graag mijn e61 van 2004 willen uitlezen/programmeren.
Echter ik krijg denk ik een slechte verbinding met de auto. De 2 indicatiebollen van ignition en battery zijn niet zwart.
Toch kan ik wel de foutcodes uitlezen dus heb ik wel iets van een verbinding? Het gaat fout als ik de realtime waardes wil bekijken analoog/digitaal hier haalt ie dus geen waardes op? Weet iemand hier een oplossing op?
De com poort is juist ingesteld en komt overeen met de obd.ini file, deze staat ook al in de c:\windows map latency=1
Heb het ook al met een andere laptop geprobeerd maar heeft het zelfde probleem heb het nu op een windows xp laptop dit schijnt het beste te zijn?
Hopelijk herkent iemand het probleem en is het mischien een kleinigheidje?
Heb je de nieuwste stuurprogramma voor interface??
Anders hier te downloaden.
http://www.ftdichip.com
Anders hier te downloaden.
http://www.ftdichip.com
-
Ben net ff met de drivers bezig geweest. Had een versie van 2009 en nu een van 2014 helaas maakt dit geen verschil
Veel modules kan ik zo uitlezen ook met realtime waardes zoals hoe warm de stoelen zijn enzo en hoeveel cm de pdc nog heeft. Maar zodra het op de motor aan komt kan ik niet zoveel wel identificeren en error memory maar geen realtime waardes. Ook zijn de twee zwarte bollen van ignition en battery bij mij dus niet zwart
Veel modules kan ik zo uitlezen ook met realtime waardes zoals hoe warm de stoelen zijn enzo en hoeveel cm de pdc nog heeft. Maar zodra het op de motor aan komt kan ik niet zoveel wel identificeren en error memory maar geen realtime waardes. Ook zijn de twee zwarte bollen van ignition en battery bij mij dus niet zwart
Staat je kontakt wel aan/op de goede stand?
-
ik heb alle standen geprobeerd zelfs met draaiende motor dit zou ook moeten werken ivm diagnose stellen.
Heb alleen geen rekening gehouden met volgorde van bepaalde dingen zoals inpa starten dan kabel erin dan op contact(2). hier lees je nog weleens verschillende versies over maar geen idee of het wat uitmaakt?
Heb alleen geen rekening gehouden met volgorde van bepaalde dingen zoals inpa starten dan kabel erin dan op contact(2). hier lees je nog weleens verschillende versies over maar geen idee of het wat uitmaakt?
Maakt niks uit.
-
leek mij ook al dat het niet zoveel uitmaakt. maar eigenlijk in geen enkele stand kan ik mijn motor goed uitlezen?
misschien domme vraag maar maakt het ook wat uit welke keuze ik maak bij "Engine"?
misschien domme vraag maar maakt het ook wat uit welke keuze ik maak bij "Engine"?
je zal eerst die 2 bolletjes aan de praat moeten krijgen in INPA.
-
dat leek mij ook het eerste vereiste:P ik dacht dat het probleem in de laptop zat (DELL) sommige types schijnen een andere configuratie op de USB te hebben, maar nu probeer ik het met een ACER met win XP maar met het zelfde resultaat ik las ook ergens dat het bolletje van "battery" zelfs al aan is zodra ik de kabel in de PC steek zonder dat ie met de auto is verbonden? en nog iest met UBATT=OFF IN DE .INI file deze zou dan ON moeten zijn? of moet ik die zin er helemaal uitgooien omdat ik hem er handmatig in moest zetten?
Kan ik voor je via Teamviewer nakijken.
-
zodra ik het geinstalleerd heb laat ik je het wel weten.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!