Optie tevredenheid na de aankoop

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Marcel535i

Optie tevredenheid na de aankoop

Bericht door Marcel535i » 26 feb 2015, 23:13

Bij de aankoop van mijn occassion F10 had ik vantevoren een idee over welke opties ik wel of niet moest hebben.
Na 3 maanden na de aankoop van mijn 535i is dit mijn ervaring:

Vind ik belangrijk:

Minimaal 3 liter, 6 Cylinder (soepele motor bij lagere toeren, mooi sportief geluid)
Sport transmissie / automaat (schakelt veel sneller, leen-auto GT BMW had dit niet en je mist het meteen)
Xenon verlichting (alsof het dag is, andere auto’s gaan eerder voor je opzij)
PDC (grote auto, kleine parkeer plaatsen, say no more ….)
BMW premium selection garantie (> 4 K euro kosten voor rekening BMW))
dealer met goede after-sales (Bij mijn > 100dkm occasion echt nodig gehad, vooral bij 'comfort' klachten)
Dag rij verlichting (spaart de Xenon lampen en energie, donkere auto zichtbaar bij zon/schaduw)

Vind ik nuttig:

Stoelverwarming (Lekker die billetjes warm houden op dat koude leer in de winter)
USB audio interface (Geen geklungel met CD's en beroerd FM radio geluid, hard disk is zeer onhandig)
Navigation professional (In ieder geval een mooi groot scherm)
Dakhemel antraciet (Lekker intieme, close sfeer in de auto bij het rijden)
Lederen M-sport stuur (afgezien van de flippers) (Houd zo lekker vast, en stuurt zo ongelofelijk fijn)
Telefoon voorbereiding (Voor als het liefje belt tijdens het rijden, even lekker babbelen en afspreken)

Valt me tegen:

Hifi luidspreker systeem (Geen Hifi slechte weergave lage en niet crispy hoge tonen, te weinig vermogen)
Schakel flippers aan het stuur. (Sport automaat is fantastisch met de voet / gas pedaal, flippers absoluut overbodig)
Assist / teleservice geneuzel / BMW online / internet (Kan iemand uitleggen hoe / en of dit werkt !)
Ambient interior lighting (Eigenlijk onzichtbaar / valt niet op bij het rijden, misschien maar goed ook …. )
koplamp sproeiers (Doen die eigenlijk wel iets, we wassen de auto toch al elke week... toch ?)
Brake energy regeneration (Ik had deze ruimte in de kofferbak eigenlijk willen gebruiken voor Car HIFI)
Run flat banden (Harde, schurende., luide banden, minder comfortabel, lekke band is BMW assist)
High gloss shadow line (Ziet er goedkoop uit, niet zo chique)

Wat ik echt mis:

Trekhaak (een mens moet wel eens wat verhuizen/weggooien)
Flitspaal waarschuwing via navigatie (Ja Duh….. )

Wat ik denk niet te missen:

Head-up display (volgens mij gaat dit ongelofelijk irriteren op een gegeven moment)
Lane departure warning (Als je hem niet tussen de lijntjes kan houden hoor je niet te rijden, of moet je iets spannends doen)
Adaptive cruise control (Verminderde rij-beleving / zelf in control zijn)
Night vision / parkeer camera (Xenon en PDC zijn goed genoeg,
neer-klapbare achterbank (Geen zooi in mijn auto die de auto bevuilt of beschadigd, liever een trekhaak)
I was Born to Move Wild .... BMW

Lowkey

Re: Optie tevredenheid na de aankoop

Bericht door Lowkey » 08 mar 2015, 11:11

Leuk om deze ervaringen te delen.

Heb je hier ook een mening over of ervaring mee:

adaptive drive of sportonderstel
verschil EPS / Hydro power steering en/of active steering
comfortstoelen / sportstoelen / normale stoelen
Xdrive
surround view
F10 N57N

Marcel535i

Bericht door Marcel535i » 09 mar 2015, 00:12

Ik rijd met een M-onderstel (onderdeel van het M-pakket) maar heb na drie maanden nog niet voldoende uit de auto gehaald om een positief oordeel hierover te kunnen geven op een bocht na
waar ik dagelijks doorheen knal en dan merk je dat andere auto’s al in moeten houden terwijl de BMW nog strak stuurt, aan de weg plakt en weinig gaat overhangen.
Je levert duidelijk wel in op comfort, trillingen in de weg worden hard doorgegeven, vooral in combinatie met run-flat. Ik rijd nu op 18” winterbanden maar ik denk dat het met 19” nog een graadje erger wordt. Dus alleen voor kiezen als je regelmatig sportief wilt rijden, je levert duidelijk in op comfort.

Ik heb EPS, wat in het begin soms een beetje raar aanvoelt, bij het ‘losjes’ vasthouden van het stuur heeft het stuur de neiging om zijn eigen gang te gaan, misschien voelt hij de feedback van de weg
maar dit voelt wat onnatuurlijk aan .

De sportstoelen zijn niet voor iedereen ideaal, je zit in een kuiltje en er zijn wat weinig instelmogelijkheden. Lastig voor de brede “bips” van sommige ;)
Maar je schuift in ieder geval niet weg als je hard door de bocht gaat.

X-drive lijkt me handig als je vlot weg rijdt met een audi quattro naast je, dan maak je nog kans !
Anders draaien de achterwielen wel maar dat wordt dit niet 100% in beweging vertaald.
Ik heb erg veel last om het vermogen volledig over te brengen op de weg. Dus X-drive lijkt me een pre.

Surround view is leuk als je nek-klachtn hebt en je hoofd niet kan draaien, anders over de schouder kijken en spiegels gebruiken, en de PDC is genoeg lijkt mij. Ik zou het geld aan andere dingen besteden.

groeten, en ik hoor ook graag meningen van anderen !
Laatst gewijzigd door Marcel535i op 09 mar 2015, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
I was Born to Move Wild .... BMW

chrisb

Bericht door chrisb » 09 mar 2015, 09:24

Over de headup display. Ik vind t geweldig. Je ziet altijd direct hoe hard je rijdt. Je weet t altijd wel ongeveer qua gevoel, maar nu hoef je nooit meer je blik van de weg te houden. Het is ook makkelijker icm je cruisecontrol. Deze staat nu ook in de ruit weer gegeven ipv het streepje op je kmteller of in je display tussen de tellers in. Verkeersbord herkenning is ook handig. Zo weet je altijd wat de toegestane snelheid is.

Over de ambient interieur verlichting. In de avond is dit toch wel fraai? Mooi oranje verlichte deurpanelen enz.

330deetje

Bericht door 330deetje » 09 mar 2015, 21:25

Ga nu van 18" runflats toch naar gewone banden, hoop hiermee betere comfort te krijgen. Baal ervan dat ik geen professional navi heb gepakt ipv business. Head up is toch wel erg mooi (had ik maar). Flippers gebruik ik bijna niet.

frazz

Bericht door frazz » 21 mar 2015, 21:00

Volgend jaar hoop ik mijn 525D of 530D F10 te kpen.
Mijn vraag is, wie heeft ervaring met Grootlichtassistent?
Dit lijkt een zeer handige optie voor als je elk jaar in het buitenland rijdt waar weinig snelwegverlichting is.
En adaptieve koplampen voor dezelfde reden als hierboven met veel bochten.

Tja, dode hoekwaarschuwing lijkt me handig, iedereen vergeet wel eens een keer te kijken.
Het kan altijd die ene keer dat je door stuurt.
Veder zou ik wel achteruit-rij camera, head-up en speedlimit-info willen hebben.
De rest vind ik niet zo nodig, leuk, maar niet essentieel.

Xammy

Bericht door Xammy » 04 apr 2015, 23:30

Opties die ik niet zou willen missen: Panoramadak, stoelverwarming, Head-up display, sportstoelen (daarmee ga je niet in de auto zitten maar 'trek je hem aan'), schakelflippers (vooral leuk in de sport-S stand, dan laat de diesel zich heerlijk op koppel rijden en is hij zo verschrikkelijk rap), Voice control (ideaal voor de navi), M-onderstel, lederen bekleding.
Opties die ik niet zou missen: :gekdoen:
Opties voor de volgende: Alles wat er nu op zit plus: Stuurverwarming, standkachel, soft close portieren, volledig elektrische stoelverstelling met geheugen, X-drive.

Ergernisje: Wanneer mijn telefoon gaat of ik achteruit rij gaat mijn controle scherm aan en moet ik deze steeds handmatig uitzetten. :gek:

Pluspunten: Stilte centrum, zitpositie, geweldige wegligging, heerlijke motor, top automaatbak, relatief zuinig, uitstraling, top audio installatie, enzovoort.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”