Van de E60 naar de F10
Re: Van de E60 naar de F10
Prachtige wagen
Re: Van de E60 naar de F10
Mooie wagen!
Ik ben van een E61 535d via een E91 330d naar een F11 520d gegaan
Ik ben van een E61 535d via een E91 330d naar een F11 520d gegaan
Re: Van de E60 naar de F10
Mooie wagen ! Persoonlijk ben ik minder voor Chrome, zeker als er een M-Sportpakket eronder zit! Wel mooie combinatie met grill & Raamlijsten dan!
viewtopic.php?f=535&t=41782 [My BMW 520DAs - M Sportpakket - 02/2011 ]
Re: Van de E60 naar de F10
Nog toekomstige mod's in het vooruitzicht ?
viewtopic.php?f=535&t=41782 [My BMW 520DAs - M Sportpakket - 02/2011 ]
Re: Van de E60 naar de F10
19" 351m set - Check.
Tinten ramen achter.
Stiekem vind ik zo'n spoiler lipje wel netjes.
Verder is ie compleet.
Tinten ramen achter.
Stiekem vind ik zo'n spoiler lipje wel netjes.
Verder is ie compleet.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 13 mar 2015, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
F10 2013 M-Style pakket Last Minute edition. (16k. - .. )
E60 2004 525i exe. (160k - 220k)
E60 2004 525i exe. (160k - 220k)
Re: Van de E60 naar de F10
Bijna goed...320ciE46 schreef: Een 6-in-lijn is zoals het al zegt een 6 cilinder blok waarbij alle cilinders rechtop staan en achter elkaar. Deze motor is dus een stuk "rechthoekiger" en hoger. BMW gebruikt zo goed als altijd een 6-in-lijn uitvoering waarbij de motor in de lengterichting geplaatst is.
Het komt inderdaad redelijk vaak voor dat mensen automatisch denken dat een 6 cilinder een V6 is, omdat dit toch de meest voorkomende uitvoering van een 6 cilinder blok is. Ook produceert een 6-in-lijn in het algemeen meer koppel. Ook heeft een 6-in-lijn geloof ik meestal één nokkenas omdat alle cilinders onder dezelfde hoek hun vermogen leveren (correct me if I'm wrong), daardoor is de motor dus lichter. Enige 'nadeel' is dat een 6-in-lijn een hoger zwaartepunt heeft, en ook meer ruimte inneemt, daardoor niet echt geschikt voor voorwielaangedreven auto's.
Een 6 lijn heeft alle cilinders inderdaad op één lijn staan maar dit hoeft niet persé rechtop te zijn, kan dus net zo goed een liggende 'straight six' zijn.
Een V6 of straight six maakt niets uit voor het koppel.
Volgens mij heeft de BMW 6 cilinder 2 nokkenassen, 1 voor de inlaat en 1 voor de uitlaatkleppen, een moderne V6 heeft er meestal 4. Nadelen van een V6 is dat er 2 cilinderkoppen en dus ook 2 nokkenas aandrijvingen nodig zijn.
Om een 6 cilinder in een compacte voorwielaandrijver te krijgen heeft VW de VR6 ontwikkeld, dit is een V6 waarbij de cilinders onder een zo kleine hoek staan dat er slechts 1 cilinderkop en 2 nokkenassen nodig zijn. Een doorontwikkeling hiervan is de W12, in feite 2 VR6 cilinderbanken op 1 carter.
Re: Van de E60 naar de F10
Mooie wagen!... ik heb nooit iemand horen zeggen dat ie spijt kreeg van de overgang E60 naar F10. Zelf ga ik deze week hopelijk over van de E60 535D naar de F11 535D (272pk --> 299pk).. tijdens de proefrit merkte ik niet veel vermogensverschil.. echter qua schakelen en wegligging een grote vooruitgang.. iemand anders met ervaringen e60 ==> F10/11? Ongeacht de cilinderinhoud
Re: Van de E60 naar de F10
Ik ben van een e61 530i, naar een f11 gegaan 535i. Wat mij opvalt het enorme verschil van deze 2 types. E 61 is een snelle maar ook zenuwachtige, stugge auto, nodigt uit om pittig te rijden. De F11 is veel stiller en soepeler. Auto is niet veel sneller dan de e61, voor het gevoel. Motor trekt wel veel beter bij lage toeren. De 8 bak schakelt net als de 6 bak, bijna altijd zacht, soms een klein schokje. F11 voelt aan als een veel grotere auto, daar moest ik wel aan wennen.Spijt heb ik niet hoor, maat ik mis soms wel het sportivere gevoel van de e61.
E12 528, E34 535i, E39 528i, E61 530i F11 535i, G30 540i
Re: Van de E60 naar de F10
Ik ben aan het rondkijken voor een F10, en ik heb daarom mijn 1 serie F20 aangeboden hier op het forum.
Mijn vraag: zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Ik heb nog geen proefgereden, maar wil een keuze maken tussen de 520D en 525D!
Mijn vraag: zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Ik heb nog geen proefgereden, maar wil een keuze maken tussen de 520D en 525D!