Slechte service? Wat vinden jullie hiervan?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Peter86
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2015, 21:30

Slechte service? Wat vinden jullie hiervan?

Bericht door Peter86 » 06 apr 2015, 21:41

Beste leden,

Zojuist even een account gemaakt omdat ik jullie mening wil horen.
ik heb een 318i uit 2009 en heb hem net 1 jaar in bezit (occasion gekocht bij de dealer).
Van de week kreeg ik de melding dat de oliedruk laag was en moest direct stoppen omdat het. Anders schade aan de motor kon veroorzaken.

Gelijk de dealer gebeld en meteen de auto bij hun in de garage. De dealer heeft me gebeld en zei dat ze de carter uit moesten halen om te controleren, maar er was niks vreemds te zien, motor was ook in orde etc. Hij zei het zo vlug, dat ik niet alles heb onthouden, maar het kwam over alsof ze de oorzaak niet hebben gevonden, maar wel de oliefilter hebben vervangen. De kosten zijn 950 euro. Ik voel me nogal genaaid omdat ik vind dat ze veel te veel rekenen als ze de oorzaak niet hebben kunnen vaststellen. Straks heb ik over een week weer dezelfde melding..

We hebben in de afgelopen 6 jaar 3 bmw occasions bij deze dealer gekocht, en altijd fijn mee gereden. Als er iets was, werd het ook goed gemaakt. De kosten zijn vrij prijzig, maar dat vind ik ook niet erg, omdat ik bewust voor bmw heb gekozen en de hoge onderhoudskosten neem ik voor lief.

Morgen gaan ze me waarschijnlijk bellen om te vertellen dat ik de auto op kan halen. Ik ben van plan om op locatie aan te geven dat ik de rekening geeoon netjes betaal, maar zeker niet blij ben met de service. Ik ben benieuwd wat ze dan gaan zeggen.

Wat vinden jullie dat ik moet doen?

Peter86
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2015, 21:30

Re: Slechte service? Wat vinden jullie hiervan?

Bericht door Peter86 » 07 apr 2015, 10:54

Ik zal me ook gelijk eens voorstellen. Mijn naam is Peter, 28 jaar en ben al enige tijd ondernemer (in de horeca).
Ik rij al sinds ik mijn rijbewijs heb gehaald in een BMW. Ik had een e46 316 uit 2014 waar ik tot vorig jaar heel fijn in heb gereden en sinds vorig jaar een leuke E90. Foto's zal ik zsm plaatsen :)


Nu ik dit schrijf, komt het volgende: Ik kom zojuist achter dat mijn auto net wel/geen premium selection heeft..
Bouwjaar is januari 2009 en ik heb de auto gekocht in 2015 maart, maar ik was al lang op zoek naar een nieuwe E90, en volgens mij zou ik premium selection moeten hebben. Ik had met deze E90 toen ook lang onderhandeld over de prijs, zat soms weken tussen de onderhandelingen omdat ik het gewoon druk had.

Misschien zelf niet goed opgelet, maar toch vind het het een beetje genaaid als mn wagen niet onder de premium selection valt.



EDIT: Ik zie dat ik op mijn telefoon nog een foto had geschoten toen ik de auto wilde kopen, daar staat duidelijk op dat de auto 24 maanden garantie heeft (premium selection). Nu is dus de vraag of dit onder garantie gerepareerd hoort te zijn of niet?
Laatst gewijzigd door Peter86 op 07 apr 2015, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Slechte service? Wat vinden jullie hiervan?

Bericht door Bart70 » 07 apr 2015, 10:56

Welkom Peter en leuk dat je jezelf even voorstelt, dat doe je echter in dit topic ;)

Gebruikersavatar
Degids
Berichten: 1016
Lid geworden op: 20 dec 2014, 10:50

Re: Slechte service? Wat vinden jullie hiervan?

Bericht door Degids » 07 apr 2015, 14:47

950 euro voor een oliefilter???? Volgens mij hebben ze het vervoer van de auto ook berekend en nog onderzoekskosten en olieverversen.
Oliefiltertje alleen kost namelijk geen drol.

Het rare van dit verhaal vind ik dat je twijfelt hoelang je garantie hebt... Ikzelf ben daar in ieder geval behoorlijk scherp op.

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2928
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Slechte service? Wat vinden jullie hiervan?

Bericht door Source » 07 apr 2015, 15:52

Ik zou eerst vragen hoe dat bedrag is samengesteld.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Peter86
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2015, 21:30

Re: Slechte service? Wat vinden jullie hiervan?

Bericht door Peter86 » 07 apr 2015, 17:41

Bedankt voor je bericht degids.

Ik ben nogal slordig met zulke dingen als verzekering etc. Dit is ook de 3e bmw die ik bij deZe dealer heb gekocht. Ik al die jaren heb ik nooit problemen gehad met mijn autos en had niet verwacht in zo een situatie te eindigen. Ze hebben me zojuist gebeld dat de auto klaar is, toen ik zei dat ik garantie had, zei de medewerker dat er alleen maar bovag op zit in hun systeem.

ik heb een duidelijke foto van het bordje waar op staat dat het 24 maanden garantie heeft met alle autogegevens + kenteken.

Ik nam ook aan dat ik deze garantie dus zou krijgen, alleen staat het er nu niet in het systeem. Ik denk dat ze moeilijk gaan doen en een trouwe klant gaan verliezen. De afgelopen 6 jaar zijn 3 BMWs via deze dealer aangeschaft..

Ik heb de verkoper van toen een mail gestuurd en het verhaal uitgelegd. Ik ben benieuwd wat hij zal zeggen.

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Slechte service? Wat vinden jullie hiervan?

Bericht door Bart70 » 07 apr 2015, 18:01

Die foto zegt niet veel, wat staat er in je koopcontract ? Er kan van alles afgesproken zijn, maar als je dat niet zwart op wit hebt wordt het al lastiger.
Wel heb je altijd nog zoiets als verborgen gebreken waar je de verkoper altijd aansprakelijk voor kan stellen, maar dit zal afhangen van het euvel.

Ik hoop dat je er uit komt met ze, beetje vriendelijk "dreigen" met het forum wil ook wel eens wat helpen :devil:

Peter86
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2015, 21:30

Re: Slechte service? Wat vinden jullie hiervan?

Bericht door Peter86 » 07 apr 2015, 18:50

Hi bart,

Helaas ben ik een enorme sloddervos en kan ik het contract niet eens meer vinden. Slechte eigenschap van me, moet echt een keer fatsoenlijk mijn papieren opbergen.

Ik ben niet echt een persoon die gaat dreigen, maar als ik te horen krijg dat ik geen garantie heb, laat ik ze wel weten dat dit mijn laatste auto is die ik daar heb gekocht en voorheen . Natuurlijk gooi ik de term bimmerportal tijdens het gesprek, dat zal denk ik zeker helpen haha :)

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Slechte service? Wat vinden jullie hiervan?

Bericht door Bart70 » 07 apr 2015, 21:07

Succes :duim:

Peter86
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2015, 21:30

Re: Slechte service? Wat vinden jullie hiervan?

Bericht door Peter86 » 09 apr 2015, 13:18

Dat was dus mijn laatste BMW geweest die ik gekocht heb via deze dealer.
Ik krijg dus niet mijn 24 mnd garantie dat op het bordje stond. Wel hebben ze 300 euro arbeidskosten (van de 600 euro) in mindering gebracht, incl btw en onderdelen komen ze op 610 euro. Ik heb een auto gekocht waar ik dacht dat het 2 jaar garantie zou hebben en kom dik bedrogen uit
Afgelopen 6 jaar 3 BMWs via hun gekocht, maar blijkbaar is een lange termijn relatie minder belangrijk dan garantie geven op een auto waar ik recht op heb.

Ze hebben trouwens 1 of andere klep vervangen en de olie vervangen. Auto een keer goed opgepoetst.. Hoe je voorheen zoveel vertrouwen had in een bedrijf, in 1 keer nooit meer iets mee te maken wilt hebben.. Ik zou het in ieder geval anders hebben aangepakt als ik de verkoper was geweest, maarja.

Gebruikersavatar
largeproject
Berichten: 2219
Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
Contacteer:

Re: Slechte service? Wat vinden jullie hiervan?

Bericht door largeproject » 09 apr 2015, 17:37

Voor €900 hebben ze volgens mijn bijna een blok revisie gedaan.
Heeft ie daar 2 weken of zo gestaan?

Gebruikersavatar
Turmalin
Berichten: 408
Lid geworden op: 10 jun 2012, 10:28

Re: Slechte service? Wat vinden jullie hiervan?

Bericht door Turmalin » 09 apr 2015, 18:08

Je bent niet alleen slordig met je papieren maar ook met jaartallen. Een e46 uit 2014? Een e90 vorig jaar gekocht in maart 2015. Als je de auto al een jaar hebt, niet weet welke garantie je hebt en ook het contract kwijt bent vind ik het wel wat kort door de bocht om zo op de dealer af te geven. Het Carter open gehad en een of andere klep vervangen en olie en een filter. Zou best veel werk kunnen zijn. Als ze je dan maar de helft van het werkloon laten betalen vind ik dat ze het netjes doen.
BMW 330D Touring F31
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d

Peter86
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2015, 21:30

Re: Slechte service? Wat vinden jullie hiervan?

Bericht door Peter86 » 09 apr 2015, 18:49

Ik tik deze berichten op een kleine iphone dus schrijffouten komen voor!

e46 is uit 2004, gekocht in 2008, premium selection
een 320i pre facelift uit 2006, gekocht in 2011 (niet premium selection)
een 318i facelift uit 2009, gekocht in 2014, deze zou dus ook premium selection hebben, alleen wordt dat glashard ontkent.

Totaal bedrag was 900 euro incl btw, waarvan +/- 100 euro materiaal was en de rest arbeid en btw.
Naast dat ik de arbeid wel erg hoog vind, ben ik ontzettend kwaad dat ze ontkennen dat er geen garantie op zit. Ik zag deze verkopers aan als een soort kennis, soort van bevriend omdat ik jarenlang goed ben geholpen, dat ik bij aanschaf van een occasion bij hun, niet alles meer ging controleren, contract tekende ik zo der te kijken (alleen prijs gecheckt) en geloof het of niet, een testrit heb ik toen niet eens gemaakt voor ik het kocht. Zoveel vertrouwen had ik gekregen voor dit bedrijf.

Ik ben een geval apart, dat hebben jullie wel begrepen denk ik. Wanneer ik een goede band heb met een persoon/bedrijf, ben ik denk ik 1 van de beste klanten die je kan hebben, maar wanneer deze band kapot gaat en niet in orde wordt gemaakt, zie je me ook niet meer terug.

Als ik de dealer was, had ik zeker weten alles aan gedaan om toch de klant de garantie te geven. Maar goed, misschien ben ik te klantvriendelijk.. Het werpt iig wel z'n vruchten af in mijn restaurant.

h3b
Berichten: 982
Lid geworden op: 16 mar 2011, 11:12
Locatie: Laarbeek

Re: Slechte service? Wat vinden jullie hiervan?

Bericht door h3b » 09 apr 2015, 20:06

Mogelijk kun je je beroepen op de wet "verkoop en garanties voor consumentengoederen" welke geldig is over een periode van 6 maanden na aanschaf van een zogeheten duurzaam product zoals bijvoorbeeld een auto.

http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... antie.html
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

Gebruikersavatar
Jiro_2012
Berichten: 290
Lid geworden op: 27 okt 2014, 12:42
Contacteer:

Re: Slechte service? Wat vinden jullie hiervan?

Bericht door Jiro_2012 » 10 apr 2015, 10:26

carter eraf is echt niet zoveel werk. Wat is het uurloon daar dan?

€ 120 pu?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”