[E46] Accu spontaan leeg ineens

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
Hompie
Berichten: 701
Lid geworden op: 29 dec 2009, 17:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Accu spontaan leeg ineens.

Bericht door Hompie » 04 mei 2014, 11:37

51 euro, ik heb de oude (nieuwe type) nog liggen eventueel, origineel BMW (sitronic) de oude werkte precies hetzelfde als de nieuwe, ik weet dus ook niet of het accu probleem daar aan lag, maar dat moet nog blijken :|
Ik heb ook nog een massa draad opnieuw aangesloten in de kofferbak, ik zag dat het kofferbak licht steeds flikkerde (slecht massa) en die brand nu weer goed, maar weet niet of dat invloed kan hebben op de accu :s

Gebruikersavatar
Hompie
Berichten: 701
Lid geworden op: 29 dec 2009, 17:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Accu spontaan leeg ineens.

Bericht door Hompie » 22 mei 2014, 18:39

Oude kachelweerstand weggegooid inmiddels, tot op heden nog steeds geen problemen gehad met een lege accu/startproblemen of spanningsverlies :amen:

Gebruikersavatar
Hompie
Berichten: 701
Lid geworden op: 29 dec 2009, 17:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Accu spontaan leeg ineens.

Bericht door Hompie » 30 mei 2014, 19:26

BAM vanmorgen weer een lege accu :leip:
We gaan weer verder zoeken :whistle:
Met uitlezen AUC heating ook weer, had het filtertje al vervangen en de sensor schoongemaakt een keer, na het resetten bleef de melding weg ;)
Wel valt me op dat ik gisteren omdat het in de ochtend zo fris was me stoelverwarming had gebruikt voor het eerst weer na het vervangen van de kachelweerstand en de volgende ochtend was me accu weer leeg :roll:

pompe
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2015, 21:44

Re: Accu spontaan leeg ineens.

Bericht door pompe » 28 jan 2015, 21:59

Hoi Hompie,

Hoe is het nu met de accu?

Gebruikersavatar
Hompie
Berichten: 701
Lid geworden op: 29 dec 2009, 17:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Accu spontaan leeg ineens.

Bericht door Hompie » 31 jan 2015, 14:13

Afkloppen, tot nu toe geen problemen meer na de reparatie van de 2 massa draden van de achterlichten (bypass)
Schijnt ook een E46 kwaal te zijn en kan ook leeglopen van je accu veroorzaken.

Gebruikersavatar
Hompie
Berichten: 701
Lid geworden op: 29 dec 2009, 17:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Accu spontaan leeg ineens.

Bericht door Hompie » 17 apr 2015, 17:32

Problemen beginnen weer, vorige weekend een lege accu, vanmorgen kantje boord en vanmiddag na me werk ook weer kantje boord met starten, wordt er echt s.....ziek van een beetje, net zo een bodemloze put.
Het enige wat ik nu doe is de airco weer aan door het iets betere weer, meer niet :roll:
Staat nu weer op de lader, morgen maar weer eens uitlezen :(

Gebruikersavatar
Hompie
Berichten: 701
Lid geworden op: 29 dec 2009, 17:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Accu spontaan leeg ineens.

Bericht door Hompie » 19 apr 2015, 12:09

Krijg wel steeds met uitlezen AUC heating error terug, heb nu een nieuwe AUC sensor besteld, maar lijkt me niet dat het daar aan kan liggen.
Ook de melding Battery voltage open circuit komt steeds terug (in shadow)
Vanmiddag nog even de massakabel onder aan de bestuurderskant checken en wat opschuren.
Gisteren maar wel even de kleppendeksel pakking vervangen compleet incl 15 nieuwe bout rubbers.
Lekte minimaal aan de uitlaatkant op een plek maar, maar de pakking zelf was gewoon hard plastic geworden en brokkelde helemaal uit elkaar na 128.000 km, dus niet voor niks geweest.
Foto is toen de deksel er net af was, daarna nog alles goed schoon gemaakt en met name de vanos.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hompie op 08 aug 2017, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hompie
Berichten: 701
Lid geworden op: 29 dec 2009, 17:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Accu spontaan leeg ineens.

Bericht door Hompie » 22 okt 2016, 12:36

Vandaag na 4,5 jaar me accu vervangen, heb inmiddels alles er aan gedaan wat lekstroom kan veroorzaken.
Het enige wat nog kon was dat de accu niet al te best meer was door de vele leeg standen :)
Had hem getest, was 12,6 volt spanning, contact aan en licht aan en na 15 minuten was hij nog 9,2 volt :roll:
Hopen dat nu het probleem is opgelost eens een keer
Heb er nu weer een Varta Silver Dynamic 85Ah 800EN F19 in.

meneer aard
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jun 2016, 12:23

Re: Accu spontaan leeg ineens.

Bericht door meneer aard » 23 okt 2016, 15:23

Wanneer je alle zekeringen eens los hebt gehad, en nog niks wijzer bent. Ga eens je ongezekerde spannings verbruikers kijken! Je startmotor, dynamo. Wanneer bijvoorbeeld je diodeblok kapot is in je dynamo kan dat ook voor leuke lek stroom zorgen. 4-5a in rust is geen uitzondering en is je accu zo leeg.....

Gebruikersavatar
Hompie
Berichten: 701
Lid geworden op: 29 dec 2009, 17:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Accu spontaan leeg ineens.

Bericht door Hompie » 24 okt 2016, 06:41

blijft lastig, zeker omdat het niet constant leeg is maar af en toe.
Nu met de nieuwe accu merk ik dat de dynamo ook 14.1 - 14.3 aangeeft en met de oude accu was het 13.8 - 14.1 volt.
Nieuwe accu is nu 85 ampère en de oude 77 ampère, maar dat zal wel niet zoveel uitmaken :roll:
Volgens meten was de accu wel slechter geworden in 4,5 jaar tijd, net wat ik al zei, was 12,6 volt spanning, contact aan en licht aan en na 15 minuten was hij nog 9,2 volt.
Dynamo is recent vervangen, startmotor 5 jaar geleden, kachel weerstand 2 maanden geleden (origineel) massa achterlichten gerepareerd (bypass) alle overige massa punten zijn gecontroleerd en schoongemaakt.
Laten we hopen dat deze het langer vol houdt :amen:

geert60
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 okt 2016, 18:56

Re: Accu spontaan leeg ineens.

Bericht door geert60 » 29 okt 2016, 19:01

Hompie heb je ooit de accukabel (+) gecontroleerd en heb je wel eens een airbag/gordelspanner melding?

geert60
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 okt 2016, 18:56

Re: Accu spontaan leeg ineens.

Bericht door geert60 » 29 okt 2016, 19:57

Hompie heb je de IBS gecontroleerd? Dit is de intelligente batterij sensor die loopt van de + naar de - pool
Loskoppelen zou de oplossing kunnen zijn dit is m.i. ook de oplossing voor het inleren

Gebruikersavatar
Hompie
Berichten: 701
Lid geworden op: 29 dec 2009, 17:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Accu spontaan leeg ineens.

Bericht door Hompie » 01 nov 2016, 19:49

Airbag melding heb ik nog nooit gehad. IBS heb ik volgens mij niet, is dat niet iets van de nieuwere modellen :s
Heb momenteel helemaal geen problemen meer met starten, elke dag volle startlading ;)
Wat me wel opviel is dat me me oude accu bij het inschakelen van de stoelverwarming de voltmeter in het servicemenu helemaal lijp werd, ging van 13.1 naar 13,8 heen en weer.
Nu met de nieuwe accu blijft de voltmeter stabiel, 14,2 met alles uit en met licht aan en stoelverwarming bijvoorbeeld rond de 14.0 volt.
Ik ben van mening dat de oude accu toch ergens defect is gegaan door in het verleden vaak leeg gestaan te hebben :roll:

geert60
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 okt 2016, 18:56

Re: Accu spontaan leeg ineens.

Bericht door geert60 » 02 nov 2016, 12:46

fijn dat het is opgelost

Gebruikersavatar
Hompie
Berichten: 701
Lid geworden op: 29 dec 2009, 17:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Accu spontaan leeg ineens.

Bericht door Hompie » 19 jan 2018, 09:05

Vandaag voor het eerst weer met een lege accu gestaan, nieuwe accu is nu 15 maanden oud en vanmorgen was ie helemaal plat, was blij dat het even goed ging maar helaas van korte duur.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”