Swirl Flaps vervangen
Re: vlinderkleppen diesel
als je de behuizing van de flaps er terug inzet in een e60/e61 krijg je een lek na een tijd.
ik heb dit zelf gehad dus ik raad aan als je toch daar bent neem direct blanking plates, anders kan je het 2 maal doen
ik heb dit zelf gehad dus ik raad aan als je toch daar bent neem direct blanking plates, anders kan je het 2 maal doen
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30
Re: vlinderkleppen diesel
Ben ik het niet mee eens dat je beter schroefjes erin kan draaien ipv plates, zie onderstaande foto's, deze lekte olie al binnen 1500 km...
Dit was trouwens niet een stukje huisvlijt, ik heb dit dus niet zelf mijn auto aangedaan.
Dit was trouwens niet een stukje huisvlijt, ik heb dit dus niet zelf mijn auto aangedaan.
Re: vlinderkleppen diesel
Het is ook gewoon een lapmiddel dat potentieel al voor problemen kan zorgen. Kleine moeite om er even blanking plates in te zetten. Dat voorkomt direct een hoop ellende. Doe je het goed dan vervang je direct ook je afdichtgingen van je inlaatspruitstuk. Mijn gloeistiften waren ook al aan vervanging toe, de aanstuurmodule niet. Die wil ook nog al eens defect gaan door lekkages van het spruitstuk. Als je dan toch alles open moet halen dan het liefst in 1 keer goed toch?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30
Re: vlinderkleppen diesel
Dat dacht ik ook, daarom naar een specialist gebracht toen hiervoor. Echter binnen 1500 Km stond de auto bij een dealer voor een spoed reparatie, waar de dealer het zo aantrof.
Re: vlinderkleppen diesel
Het is ook waardeloos als een garage een dergelijk lapmiddel toepast om maar geen blanking plates te gebruiken. Wellicht gemakzucht om die dingen niet op voorraad te hebben.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: vlinderkleppen diesel
Maar vanaf +/- 2007 zit er toch een betere soort flap in die veel minder snel afbreekt? Bij M57tu2 in ieder geval.
Laatst gewijzigd door Lowkey op 05 mei 2015, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
F10 N57N
Re: vlinderkleppen diesel
Ik dacht juist dat het de bevestigingsschroefjes van de plaatjes waren die lostrilden en in de cilinders terecht kwamen. Een plastic plaatje wat in de cilinder komt is niet ideaal, maar niet fataal voor de motor.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: vlinderkleppen diesel
Beter eruit met die rotzooi, rijdt een stuk relaxter .
Hebben ze deze bij de F11 ook nog gemonteerd of hebben ze het licht gezien?
Hebben ze deze bij de F11 ook nog gemonteerd of hebben ze het licht gezien?
Re: vlinderkleppen diesel
Dat was hiervoor al aangegeven door Tom en mij. Tot aan de 2008 modellen uitgezonderd de 525D LCI modellen zitten de flaps er in.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: vlinderkleppen diesel
In hoevere de F10/11 6 cylinder diesel afwijkt van deze in de E60/61 weet ik niet.
Maar het zou mij verbazen als deze geen variabel inlaat kanalen meer heeft, tegenwoordig word er meer en meer variabel gemaakt om de motoren performanter/cleaner te maken waardoor ze ook kleiner kunnen worden. BMW geeft hierin zeer ver, vooral bij de benzine motor, zo een beetje alles word variabel gemaakt tegenwoordig, inlaatkanaal / inlaat en uitlaat kleppen hoogte als timing enz. Mooie technologie allemaal, maar helaas word alles complexer en dan ook storingsgevoeliger.
Wil je dus een motor die lang meegaat, neem dan een oudere. Of ander gezegd ik zou er verbaasd van zijn als de motoren in de F10/11 minder problemen gaan hebben dan deze in de E60/61. Only Time will tell.
Nieuwe 5 serie gaat 3 cylinder motoren hebben met vermogens waar je vroeger bijna een 6 cylinder voor nodig had. Maar levensduur gaat vrees ik een heel stuk korter zijn.
Maar het zou mij verbazen als deze geen variabel inlaat kanalen meer heeft, tegenwoordig word er meer en meer variabel gemaakt om de motoren performanter/cleaner te maken waardoor ze ook kleiner kunnen worden. BMW geeft hierin zeer ver, vooral bij de benzine motor, zo een beetje alles word variabel gemaakt tegenwoordig, inlaatkanaal / inlaat en uitlaat kleppen hoogte als timing enz. Mooie technologie allemaal, maar helaas word alles complexer en dan ook storingsgevoeliger.
Wil je dus een motor die lang meegaat, neem dan een oudere. Of ander gezegd ik zou er verbaasd van zijn als de motoren in de F10/11 minder problemen gaan hebben dan deze in de E60/61. Only Time will tell.
Nieuwe 5 serie gaat 3 cylinder motoren hebben met vermogens waar je vroeger bijna een 6 cylinder voor nodig had. Maar levensduur gaat vrees ik een heel stuk korter zijn.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: vlinderkleppen diesel
De N57 heeft ook gewoon wervelkleppen inderdaad! Alleen zitten de tangentiele en de wervelinlaat naast elkaar i.p.v. boven elkaar. Het blok is lager en stijver en lichter (hogere toerentallen mogelijk). Ook zit de distributie aan de achterkant.
Ben benieuwd wat voor nieuws we binnenkort kunnen verwachten op diesel 6 cilinder gebied. De huidige gaat al weer bijna 7 jaar mee... Ik hoop introductie in G11/G30 (nieuwe 7/5 serie).
Ben benieuwd wat voor nieuws we binnenkort kunnen verwachten op diesel 6 cilinder gebied. De huidige gaat al weer bijna 7 jaar mee... Ik hoop introductie in G11/G30 (nieuwe 7/5 serie).
F10 N57N
- petervhoof
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 04 apr 2015, 22:11
Re: vlinderkleppen diesel
Beste forum leden.
Helaas moet ik mededelen dat gisteravond (tijdens het optrekken om in te voegen op snelweg) bij mijn 530d uit 2003 de vlinderkleppen zijn afgebroken.
Ik dacht eerst dat het de turbo het had begeven maar helaas na een diagnose bij de bmw dealer is er gebleken dat het de swirl flaps zijn afgebroken en in de motorblok terecht is gekomen waardoor er vanalles kapot is gegaan. Waaronder ook de turbo.
Aankomende maandag wordt er na gekeken of er nog iets te repareren valt, maar naar alle waarschijnlijkheid moet er een nieuwe/gebruikte motorblok in. Wat baal ik hier enorm van.
Heeft iemand van jullie ervaring om eventueel een soort van een coulanceregeling te treffen of is het verloren moeite??
Met vriendelijke groet,
Peter van hoof
Helaas moet ik mededelen dat gisteravond (tijdens het optrekken om in te voegen op snelweg) bij mijn 530d uit 2003 de vlinderkleppen zijn afgebroken.
Ik dacht eerst dat het de turbo het had begeven maar helaas na een diagnose bij de bmw dealer is er gebleken dat het de swirl flaps zijn afgebroken en in de motorblok terecht is gekomen waardoor er vanalles kapot is gegaan. Waaronder ook de turbo.
Aankomende maandag wordt er na gekeken of er nog iets te repareren valt, maar naar alle waarschijnlijkheid moet er een nieuwe/gebruikte motorblok in. Wat baal ik hier enorm van.
Heeft iemand van jullie ervaring om eventueel een soort van een coulanceregeling te treffen of is het verloren moeite??
Met vriendelijke groet,
Peter van hoof
Re: vlinderkleppen diesel
Ik heb het gehad met een 535d E61, nieuw (gebruikt) blok erin, nieuwe Turbos's etc... Reken maar uit wat dat kost.. Vraag me af of het voor je zou lonen. Bij de dealer sowieso onbetaalbaar..
Sterkte man!
Sterkte man!