Helluw mensen,
Naast een mooi weer BMW, een 325i uit 85 heb ik voor dagelijks vervoer een 330D automaat uit 2000 aangekocht.
Op zich nette auto, niet gek veel gelopen en paar leuke opties maar....
Ik had de wagen aangekocht met een defecte turbo, dat was bekend. Schijnt vaker voor te komen rond de 250k dus dan had ik dat alvast gehad.
Mijn filosofie is in eek keer alles goed doen en niet van tijdelijke fix naar de andere. De werkzaamheden tot nu uitgevoerd:
Nieuw turbo patroon (enkel binnenwerk niet de behuizing)
Variabele schoepen gereinigd en instellingen overgenomen van oude turbo.
Nieuwe carterventilatie (vortex type)
Nieuwe filters olie etc
Alle vacuumleidingen vervangen
Cat voor de zekerheid leeggeklopt ivb de olie die in uitlaat is terechtgekomen door de defecte turbo.
EGR gereinigd en Swirl valves idem dito.
Zo ver ik weet zo beetje alles dus om er voor te zorgen dat de auto er een poosje tegen aan kan maar....
De auto trekt voor geen meter, de turbo komt niet op gang zo lijkt het.
het duurt te lang voordat de turbo op gang komt (2500 a 3000rpm), je hoort hem dan echt opspoelen dan wel blazen. Bij 4000rpm is het echt op, zelf in de neutraal op pedaal vol in komt die niet boven deze waarde.
Mijn eerste aanname, ik zou mogelijk de stopschroef of as voor de variabele schoepen niet goed hebben afgesteld.
Gelukkig heb ik de mogelijkheid diagnose apparatuur te kunnen gebruiken. Door al rijdend de data via OBD op te slaan kan ik later in alle rust de parameters analyseren.
Geen storingen in de computer, gewenste turbodruk en geleverde turbodruk komen nagenoeg overeen zowel stationair als deellast als vollast (<1%)
Zelfde met gewenste luchtmassa en geleverde, alles klopt.
De verstuivers zijn inmiddels ook nagekeken op opbrengst etc, allemaal prima.
Stekker voor commonraildruk was niet fijn, corrosie, deze vervangen auto loopt mooier maar de luiheid blijft.
Actuator voor schoepenverstelling gewisseld, geen effect, luchtmassameter gewisseld dito.
Normaal gesproken dient de turbo binnen een seconde mee te komen op belasting, bij deze duurt het 3 seconden.
In overleg met de leverancier van de turbo om dit probleem te verhelpen kreeg ik het advies de stopschroef een halve slag meer te geven, dit heeft als resultaat gehad dat de geleverde druk hoger ligt dan de gewenste druk. 1060mbar stationair waar 1000 gewenst is, maar gedrag turbo veranderd niet.
Morgen wil ik de stopschroef terug in de vorige positie zetten en met gaan stellen met de as tussen de actuator en de schoepverstelling om te kijken hoe dit resulteert.
Ik zit nog te denken om de druksensor te verwisselen om dit eveneens te kunnen uitsluiten als mogelijke oorzaak.
Tevens heb ik in de plug gemaakt met een ventiel en ik had nog een afsluitdop liggen voor de andere zijde van het systeem. Ik wil daarmee gaan kijken of ik niet stiekem een lek aan de drukzijde heb zitten, gescheurde slang of lekke intercooler.
Mocht het systeem niet lek zijn en de auto door het verstellen van de schoepenverstelling as nog niet op gang willen komen heb ik persoonlijk geen idee meer waar ik het in moet gaan zoeken om dit zelf te kunnen verhelpen.
Ik kan de turbo er weer afhalen en laten afstellen op een testbank, mogelijk dat dit het oplost. Wat ik ergens raar zou vinden omdat ik geen storingen heb in de ECU en de grafieken mooi overeen komen.
Is een van jullie misschien bekend met dit probleem ? of een goed idee om verder te gaan om tot een oplossing te kunnen geraken.
Gr. Jeroen
Turbo drama met nieuwe turbo
Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 jan 2015, 10:17
Re: Turbo drama met nieuwe turbo
Bericht door Niels » 06 mei 2015, 22:15
Volgens mij werkt je Variabele Geometrie niet goed. Check je vacuum systeem en pressure converters eens. Ik had ooit een lek vacuum systeem en de motor kwam niet op gang totdat je voorbij 2800RPM was.
Re: Turbo drama met nieuwe turbo
Bericht door Kevinio » 07 mei 2015, 07:23
Doe even een lektest op het inlaatsysteem, anders moet je het zoeken in je variabele systeem van de turbo. Overigens apart advies om de stelschroef te verschroeven als advies..
Re: Turbo drama met nieuwe turbo
Bericht door rob75 » 08 mei 2015, 07:31
Als alles aan de inlaatkant goed is en het turbo binnenwerk (nieuw) ook soepel draait, zou je eens aan de andere kant kunnen kijken. Weet je zeker dat door het "uitkloppen" de uitlaat niet is gaan dichtzitten?
Succes,
Rob
Succes,
Rob
Re: Turbo drama met nieuwe turbo
Bericht door hj2 » 08 mei 2015, 09:09
Daar zat ik ook aan te denken.
Uitlaat dicht, of kat gesmolten (en dus ook dicht nu)
Succes!
Uitlaat dicht, of kat gesmolten (en dus ook dicht nu)
Succes!
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”
Ga naar
- Algemeen BMW forum
- ↳ BimmerPortal Informatie
- ↳ Stel jezelf voor
- ↳ Algemeen BMW Forum
- ↳ Alle overige (BMW) vragen/onderwerpen
- ↳ BMW Car Care & Clinic
- ↳ Show en Shine
- ↳ BMW Autosport
- ↳ BimmerPortal Polls
- ↳ Gespot
- ↳ Group Buy (BMW gerelateerd)
- ↳ BimmerPortal Fotowedstrijden
- ↳ Evenementen, Meetings en Toerritten
- ↳ Evenementen & Meetings
- ↳ Evenementen & Meetings Archief
- ↳ Reactie en Foto
- ↳ BMW Nieuws
- ↳ BMW poll van de week
- BMW 1 Serie
- ↳ BMW 1 Serie - E81 / E82 / E87 / E88 forum
- ↳ BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Showroom
- ↳ BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek
- ↳ BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Performance en Tuning
- ↳ BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Styling
- ↳ BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Audio, Navigatie en iDrive
- ↳ BMW 1 Serie - F20 / F21 forum
- ↳ BMW 1 Serie (F20 / F21) Showroom
- ↳ BMW 1 Serie (F20 / F21) Techniek
- ↳ BMW 1 Serie (F20 / F21) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 1 Serie (F20 / F21) Performance en Tuning
- ↳ BMW 1 Serie (F20 / F21) Styling
- ↳ BMW 1 Serie (F20 / F21) Audio, Navigatie en iDrive
- ↳ BMW 1 Serie - F40 forum
- ↳ BMW 1 Serie (F40) Showroom
- ↳ BMW 1 Serie (F40) Techniek
- ↳ BMW 1 Serie (F40) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 1 Serie (F40) Performance en Tuning
- ↳ BMW 1 Serie (F40) Styling
- ↳ BMW 1 Serie (F40) Audio, Navigatie en iDrive
- BMW 2 Serie
- ↳ BMW 2 Serie - F22 forum
- ↳ BMW 2 Serie (F22) Showroom
- ↳ BMW 2 Serie (F22) Techniek
- ↳ BMW 2 Serie (F22) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 2 Serie (F22) Performance en Tuning
- ↳ BMW 2 Serie (F22) Styling
- ↳ BMW 2 Serie (F22) Audio, Navigatie en iDrive
- ↳ BMW 2 Serie - F44 forum
- ↳ BMW 2 Serie (F44) Showroom
- ↳ BMW 2 Serie (F44) Techniek
- ↳ BMW 2 Serie (F44) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 2 Serie (F44) Performance en Tuning
- ↳ BMW 2 Serie (F44) Styling
- ↳ BMW 2 Serie (F44) Audio, Navigatie en iDrive
- ↳ BMW 2 Serie - F45 / F46 forum
- ↳ BMW 2 Serie (F45 / F46) Showroom
- ↳ BMW 2 Serie (F45 / F46) Techniek
- ↳ BMW 2 Serie (F45 / F46) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 2 Serie (F45 / F46) Performance en Tuning
- ↳ BMW 2 Serie (F45 / F46) Styling
- ↳ BMW 2 Serie (F45 / F46) Audio, Navigatie en iDrive
- ↳ BMW M2 - F87 forum
- ↳ BMW M2 (F87) Showroom
- ↳ BMW M2 (F87) Techniek
- ↳ BMW M2 (F87) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW M2 (F87) Performance en Tuning
- ↳ BMW M2 (F87) Styling
- ↳ BMW M2 (F87) Audio, Navigatie en iDrive
- BMW 3 Serie
- ↳ BMW 3 Serie - E21 forum
- ↳ BMW 3 Serie (E21) Showroom
- ↳ BMW 3 Serie (E21) Techniek
- ↳ BMW 3 Serie (E21) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 3 Serie (E21) Performance en Tuning
- ↳ BMW 3 Serie (E21) Styling
- ↳ BMW 3 Serie (E21) Audio en navigatie
- ↳ BMW 3 Serie - E30 forum
- ↳ BMW 3 Serie (E30) Showroom
- ↳ BMW 3 Serie (E30) Techniek
- ↳ BMW 3 Serie (E30) ///M3
- ↳ BMW 3 Serie (E30) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 3 Serie (E30) Performance en Tuning
- ↳ BMW 3 Serie (E30) Styling
- ↳ BMW 3 Serie (E30) Audio en navigatie
- ↳ BMW 3 Serie - E36 forum
- ↳ BMW 3 Serie (E36) Showroom
- ↳ BMW 3 Serie (E36) Techniek
- ↳ BMW 3 Serie (E36) ///M3
- ↳ BMW 3 Serie (E36) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning
- ↳ BMW 3 Serie (E36) Styling
- ↳ BMW 3 Serie (E36) Audio en navigatie
- ↳ BMW 3 Serie - E46 forum
- ↳ BMW 3 Serie (E46) Showroom
- ↳ BMW 3 Serie (E46) Techniek
- ↳ BMW 3 Serie (E46) ///M3
- ↳ BMW 3 Serie (E46) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning
- ↳ BMW 3 Serie (E46) Styling
- ↳ BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie
- ↳ BMW 3 Serie - E90 / E91 / E92 / E93 forum
- ↳ BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Showroom
- ↳ BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek
- ↳ BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) ///M3
- ↳ BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Performance en tuning
- ↳ BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Styling
- ↳ BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW 3 Serie - F30 / F31 / F34 forum
- ↳ BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Showroom
- ↳ BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Techniek
- ↳ BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Performance en tuning
- ↳ BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Styling
- ↳ BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW M3 - F80 forum
- ↳ BMW M3 (F80) Showroom
- ↳ BMW M3 (F80) Techniek
- ↳ BMW M3 (F80) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW M3 (F80) Performance en tuning
- ↳ BMW M3 (F80) Styling
- ↳ BMW M3 (F80) Audio en navigatie
- ↳ BMW 3 Serie - G20 / G21 forum
- ↳ BMW 3 Serie (G20 / G21) Showroom
- ↳ BMW 3 Serie (G20 / G21) Techniek
- ↳ BMW 3 Serie (G20 / G21) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 3 Serie (G20 / G21) Performance en tuning
- ↳ BMW 3 Serie (G20 / G21) Styling
- ↳ BMW 3 Serie (G20 / G21) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW M3 - G80 forum
- ↳ BMW M3 (G80) Showroom
- ↳ BMW M3 (G80) Techniek
- ↳ BMW M3 (G80) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW M3 (G80) Performance en tuning
- ↳ BMW M3 (G80) Styling
- ↳ BMW M3 (G80) Audio en navigatie
- BMW 4 Serie
- ↳ BMW 4 Serie - F32 / F33 / F36 Forum
- ↳ BMW 4 Serie (F32 / F33 / F36) Showroom
- ↳ BMW 4 Serie (F32 / F33 / F36) Techniek
- ↳ BMW 4 Serie (F32 / F33 / F36) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 4 Serie (F32 / F33 / F36) Performance en tuning
- ↳ BMW 4 Serie (F32 / F33 / F36) Styling
- ↳ BMW 4 Serie (F32 / F33 / F36) Audio, navigatie en iDrive
- BMW 5 Serie
- ↳ BMW 5 Serie - E34 forum
- ↳ BMW 5 Serie (E34) Showroom
- ↳ BMW 5 Serie (E34) Techniek
- ↳ BMW 5 Serie (E34) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 5 Serie (E34) Performance en tuning
- ↳ BMW 5 Serie (E34) Styling
- ↳ BMW 5 Serie (E34) Audio en navigatie
- ↳ BMW 5 Serie - E39 forum
- ↳ BMW 5 Serie (E39) Showroom
- ↳ BMW 5 Serie (E39) Techniek
- ↳ BMW 5 Serie (E39) ///M5
- ↳ BMW 5 Serie (E39) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 5 Serie (E39) Performance en tuning
- ↳ BMW 5 Serie (E39) Styling
- ↳ BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie
- ↳ BMW 5 Serie - E60 / E61 forum
- ↳ BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom
- ↳ BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek
- ↳ BMW 5 Serie (E60 / E61) ///M5
- ↳ BMW 5 Serie (E60 / E61) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 5 Serie (E60 / E61) Performance en tuning
- ↳ BMW 5 Serie (E60 / E61) Styling
- ↳ BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW 5 Serie - F07 / F10 / F11 forum
- ↳ BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Showroom
- ↳ BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek
- ↳ BMW 5 Serie (F10 / F11) ///M5
- ↳ BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Performance en tuning
- ↳ BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Styling
- ↳ BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW 5 Serie - G30 / G31 forum
- ↳ BMW 5 Serie (G30 / G31) Showroom
- ↳ BMW 5 Serie (G30 / G31) Techniek
- ↳ BMW 5 Serie (G30 / G31) ///M5
- ↳ BMW 5 Serie (G30 / G31) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 5 Serie (G30 / G31) Performance en tuning
- ↳ BMW 5 Serie (G30 / G31) Styling
- ↳ BMW 5 Serie (G30 / G31) Audio, navigatie en iDrive
- BMW 6 Serie
- ↳ BMW 6 Serie - E63 / E64 forum
- ↳ BMW 6 Serie (E63 / E64) Showroom
- ↳ BMW 6 Serie (E63 / E64) Techniek
- ↳ BMW 6 Serie (E63 / E64) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 6 Serie (E63 / E64) Performance en tuning
- ↳ BMW 6 Serie (E63 / E64) Styling
- ↳ BMW 6 Serie (E63 / E64) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW 6 Serie - F06 / F12 / F13 forum
- ↳ BMW 6 Serie (F06 / F12 / F13) Showroom
- ↳ BMW 6 Serie (F06 / F12 / F13) Techniek
- ↳ BMW 6 Serie (F06 / F12 / F13) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 6 Serie (F06 / F12 / F13) Performance en tuning
- ↳ BMW 6 Serie (F06 / F12 / F13) Styling
- ↳ BMW 6 Serie (F06 / F12 / F13) Audio, navigatie en iDrive
- BMW 7 Serie
- ↳ BMW 7 Serie - E38 forum
- ↳ BMW 7 Serie (E38) Showroom
- ↳ BMW 7 Serie (E38) Techniek
- ↳ BMW 7 Serie (E38) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 7 Serie (E38) Performance en tuning
- ↳ BMW 7 Serie (E38) Styling
- ↳ BMW 7 Serie (E38) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW 7 Serie - E65 / E66 forum
- ↳ BMW 7 Serie (E65 / E66) Showroom
- ↳ BMW 7 Serie (E65 / E66) Techniek
- ↳ BMW 7 Serie (E65 / E66) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 7 Serie (E65 / E66) Performance en tuning
- ↳ BMW 7 Serie (E65 / E66) Styling
- ↳ BMW 7 Serie (E65 / E66) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW 7 Serie - F01 / F02 forum
- ↳ BMW 7 Serie (F01 / F02) Showroom
- ↳ BMW 7 Serie (F01 / F02) Techniek
- ↳ BMW 7 Serie (F01 / F02) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 7 Serie (F01 / F02) Performance en tuning
- ↳ BMW 7 Serie (F01 / F02) Styling
- ↳ BMW 7 Serie (F01 / F02) Audio, navigatie en iDrive
- BMW 8 Serie
- ↳ BMW 8 Serie - E31 forum
- ↳ BMW 8 Serie (E31) Showroom
- ↳ BMW 8 Serie (E31) Techniek
- ↳ BMW 8 Serie (E31) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW 8 Serie (E31) Performance en tuning
- ↳ BMW 8 Serie (E31) Styling
- ↳ BMW 8 Serie (E31) Audio en navigatie
- BMW X Serie
- ↳ BMW X1 - E84 forum
- ↳ BMW X1 (E84) Showroom
- ↳ BMW X1 (E84) Techniek
- ↳ BMW X1 (E84) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X1 (E84) Performance en tuning
- ↳ BMW X1 (E84) Styling
- ↳ BMW X1 (E84) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW X1 - F48 forum
- ↳ BMW X1 (F48) Showroom
- ↳ BMW X1 (F48) Techniek
- ↳ BMW X1 (E48) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X1 (F48) Performance en tuning
- ↳ BMW X1 (F48) Styling
- ↳ BMW X1 (F48) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW X3 - E83 forum
- ↳ BMW X3 (E83) Showroom
- ↳ BMW X3 (E83) Techniek
- ↳ BMW X3 (E83) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X3 (E83) Performance en tuning
- ↳ BMW X3 (E83) Styling
- ↳ BMW X3 (E83) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW X3 - F25 forum
- ↳ BMW X3 (F25) Showroom
- ↳ BMW X3 (F25) Techniek
- ↳ BMW X3 (F25) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X3 (F25) Performance en tuning
- ↳ BMW X3 (F25) Styling
- ↳ BMW X3 (F25) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW X4 - F26 forum
- ↳ BMW X4 (F26) Showroom
- ↳ BMW X4 (F26) Techniek
- ↳ BMW X4 (F26) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X4 (F26) Performance en tuning
- ↳ BMW X4 (F26) Styling
- ↳ BMW X4 (F26) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW X5 - E53 forum
- ↳ BMW X5 (E53) Showroom
- ↳ BMW X5 (E53) Techniek
- ↳ BMW X5 (E53) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X5 (E53) Performance en tuning
- ↳ BMW X5 (E53) Styling
- ↳ BMW X5 (E53) Audio en navigatie
- ↳ BMW X5 - E70 forum
- ↳ BMW X5 (E70) Showroom
- ↳ BMW X5 (E70) Techniek
- ↳ BMW X5 (E70) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X5 (E70) Performance en tuning
- ↳ BMW X5 (E70) Styling
- ↳ BMW X5 (E70) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW X5 - F15 forum
- ↳ BMW X5 (F15) Showroom
- ↳ BMW X5 (F15) Techniek
- ↳ BMW X5 (F15) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X5 (F15) Performance en tuning
- ↳ BMW X5 (F15) Styling
- ↳ BMW X5 (F15) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW X6 - E71 forum
- ↳ BMW X6 (E71) Showroom
- ↳ BMW X6 (E71) Techniek
- ↳ BMW X6 (E71) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X6 (E71) Performance en tuning
- ↳ BMW X6 (E71) Styling
- ↳ BMW X6 (E71) Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW X6 - F16 forum
- ↳ BMW X6 (F16) Showroom
- ↳ BMW X6 (F16) Techniek
- ↳ BMW X6 (F16) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW X6 (F16) Performance en tuning
- ↳ BMW X6 (F16) Styling
- ↳ BMW X6 (F16) Audio, navigatie en iDrive
- BMW Z Serie
- ↳ BMW Z3 Serie
- ↳ BMW Z3 Serie (E36) Showroom
- ↳ BMW Z3 Serie (E36) Techniek
- ↳ BMW Z3 Serie (E36) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW Z3 Serie (E36) Performance en tuning
- ↳ BMW Z3 Serie (E36) Styling
- ↳ BMW Z3 Serie (E36) Audio en navigatie
- ↳ BMW Z4 Serie - E85 / E86 forum
- ↳ BMW Z4 Serie (E85 / E86) Showroom
- ↳ BMW Z4 Serie (E85 / E86) Techniek
- ↳ BMW Z4 Serie (E85 / E86) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW Z4 Serie (E85 / E86) Performance en tuning
- ↳ BMW Z4 Serie (E85 / E86) Styling
- ↳ BMW Z4 Serie (E85 / E86) Audio en navigatie
- ↳ BMW Z4 Serie - E89 forum
- ↳ BMW Z4 Serie (E89) Showroom
- ↳ BMW Z4 Serie (E89) Techniek
- ↳ BMW Z4 Serie (E89) DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW Z4 Serie (E89) Performance en tuning
- ↳ BMW Z4 Serie (E89) Styling
- ↳ BMW Z4 Serie (E89) Audio, navigatie en iDrive
- BMW i Serie
- ↳ BMW i3
- ↳ BMW i3 Showroom
- ↳ BMW i3 Techniek
- ↳ BMW i3 DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW i3 Performance en tuning
- ↳ BMW i3 Styling
- ↳ BMW i3 Audio, navigatie en iDrive
- ↳ BMW i8
- ↳ BMW i8 Showroom
- ↳ BMW i8 Techniek
- ↳ BMW i8 DIY: Do It Yourself
- ↳ BMW i8 Performance en tuning
- ↳ BMW i8 Styling
- ↳ BMW i8 Audio, navigatie en iDrive
- BMW M Modellen
- ↳ BMW M2 - F87 forum
- ↳ BMW M3 - F80 forum
- ↳ BMW M3 - G80 forum
- Overige Series
- ↳ BMW Overige Series Forum
- ↳ Showroom
- ↳ Overige Series Techniek
- ↳ DIY: Do It Yourself
- ↳ Performance en Tuning
- ↳ Styling
- ↳ Audio, Navigatie en iDrive
- ↳ MINI Forum
- ↳ Showroom
- ↳ MINI Techniek
- ↳ DIY: Do It Yourself
- ↳ Performance en Tuning
- ↳ Styling
- ↳ Audio en Navigatie
- BimmerPortal Traders
- ↳ Autoschade van Duin
- ↳ BimmerProducts
- ↳ Ekris BMW & MINI dealer
- ↳ Fullcartuning
- ↳ JR-Wheels
- ↳ Z-Performance