3x automatisch knipperen
3x automatisch knipperen
Op mijn vorig auto zat zo'n systeem dat wanneer je de knipperlicht pook 1x aantikt de auto 3x ging knipperen. Wel handig op de snelweg.
Nou hoorde ik dat je dit ook gemakkelijk zelf kan inbouwen. Iemand bekend hiermee?
Nou hoorde ik dat je dit ook gemakkelijk zelf kan inbouwen. Iemand bekend hiermee?
Re: 3x automatisch knipperen
Ik zelf ben er niet bekend mee,maar misschien weet Gerrit dat wel? :pimp:iblauw schreef:Op mijn vorig auto zat zo'n systeem dat wanneer je de knipperlicht pook 1x aantikt de auto 3x ging knipperen. Wel handig op de snelweg.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, erg handig
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
Is er ook een voor 2x met grootlicht seinen op de autobanh...
Op de nieuwe BMW's is dit trouwens al standaard, maar dat zijn elektronische schakelaars ipv. de mechanisch op onze E46's: licht drukken is 3x knipperen en doordrukken is continu knipperen.
Op de nieuwe BMW's is dit trouwens al standaard, maar dat zijn elektronische schakelaars ipv. de mechanisch op onze E46's: licht drukken is 3x knipperen en doordrukken is continu knipperen.
BMW - Maßstab für Fahrspaß
Klopt .. En dat beviel mij prima!
Zou het ook wel willen, ALS het kon...
* En anders knipper ik maar 1x .. Doe ik nu ook
Zou het ook wel willen, ALS het kon...
* En anders knipper ik maar 1x .. Doe ik nu ook
Standaard is dat niet aanwezig in de E46, kan dus ook niet worden geactiveerd.bukko schreef:Ik zelf ben er niet bekend mee,maar misschien weet Gerrit dat wel? :pimp:
Maar ik weet uit de VW wereld dat je daar een apart (oem) relais voor kon kopen.
Laatst gewijzigd door Speek op 17 aug 2008, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- lverstappenl
Dat kon wel een succes worden.. als je dat kastje gewoon goed aansluit. misschien dat ik zo'n kastje bestel, en dan komt er uiteraard een DIY
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Keep us posted!lverstappenl schreef:Dat kon wel een succes worden.. als je dat kastje gewoon goed aansluit. misschien dat ik zo'n kastje bestel, en dan komt er uiteraard een DIY
Nou ik heb het kastje bij de conrad gekocht en het was zo ingewikkeld..lverstappenl schreef:Dat kon wel een succes worden.. als je dat kastje gewoon goed aansluit. misschien dat ik zo'n kastje bestel, en dan komt er uiteraard een DIY
Ik geef toe dat ik niet zo technisch ben maar toch.
Het knipperrelais zit op een onmogelijke plaats etc. maar als het je lukt ben ik zeer benieuwd naar de DIY!
succes ermee!
Waar zit die relais dan ergens?
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.
- lverstappenl
Ik ben nog steeds van plan om hier aan te beginnen, maar heb weinig tijd in deze periode. Word waarschijnlijk ergens in het najaar dat ik me aan deze klus ga begeven..
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Ik heb hier ooit eens op een paar duitse en engelse forums naar gezocht, en conclusie was dat dit niet werkt. Ook nog even naar het electrische schema gekeken, (WDS): aansturing van knipperlichten verloopt via LSZ (Lichtsschakelcentrum module), en niet meer via de 'traditionele' relais. Helaas...
ik heb een e46 van 10-2001 en als ik me knipperlicht iets aantik dan knippert ie 2 keer .
dus ze doen t dus wel!!
dus ze doen t dus wel!!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ok, waar wacht je op?gerrit11 schreef:ik heb een e46 van 10-2001 en als ik me knipperlicht iets aantik dan knippert ie 2 keer .
dus ze doen t dus wel!!
Trek je dashboard los, check de relais en keep us posted