E61 535d 2005 Bezigheden
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Ik ben ook al voorzichtig aan het kijken naar een nieuwe f serie, vind de prijzen al erg netjes.
Ik kom idd ook weinig klachten tegen.
Het moet wel een 6 cijlinder worden.
Ik denk ook als ik hier en daar een beetje lees dat een e6x met 2 2,5 ton toch wat meer slijtage heeft als de lichtere versies. Heb zelf een 530d lci maar heb weinig klachten.
Ik heb zelf dan ook al 2 e60 s gehad.
Maar net hoeveel je wilt en kunt besteden natuurlijk.
Je weet bij de e60 nu wel alle punten dus bij aankoop kun je hem zelf checken.
F serie is nog maar de vraag wat er gaat komen er zijn er nog niet heel veel met veel km s.
Ik heb zelf gemerkt dat benzine minder onderhoud heeft als diesel.
Ik kom idd ook weinig klachten tegen.
Het moet wel een 6 cijlinder worden.
Ik denk ook als ik hier en daar een beetje lees dat een e6x met 2 2,5 ton toch wat meer slijtage heeft als de lichtere versies. Heb zelf een 530d lci maar heb weinig klachten.
Ik heb zelf dan ook al 2 e60 s gehad.
Maar net hoeveel je wilt en kunt besteden natuurlijk.
Je weet bij de e60 nu wel alle punten dus bij aankoop kun je hem zelf checken.
F serie is nog maar de vraag wat er gaat komen er zijn er nog niet heel veel met veel km s.
Ik heb zelf gemerkt dat benzine minder onderhoud heeft als diesel.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Als ik eens ga zitten rekenen, kan ik net zo goed op benzine gaan rijden met een E60/61.
Als een F10/11 6-cyl diesel inderdaad 6l/100km doet, word het weer lastig kiezen met 26-27 dkm/jaar.
Lastig kiezen zo.
Als een F10/11 6-cyl diesel inderdaad 6l/100km doet, word het weer lastig kiezen met 26-27 dkm/jaar.
Lastig kiezen zo.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Al die verbruiken mag je echt met een korreltje zout nemen. Ik dacht daar ook aan maar nu met de 520D haal ik ook niet meer als een 1:14 tot op heden.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
1 op 14 valt me wel heel erg tegen! Spritmonitor.de geeft 1 op 14,5 aan.
Ik rij ook zo 1 op 14 a 1 op 14,5 (wel veel snelweg)
Ik rij ook zo 1 op 14 a 1 op 14,5 (wel veel snelweg)
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Als ik alleen maar snelweg zou rijden kan het wellicht iets zuiniger, maar ook bij autoweek kwamen ze met een 520D ook niet verder als 1:17.
Het blijft gewoon een zware wagen, en niemand rijd constant in de Eco Pro stand. Ik in elk geval niet.
Het blijft gewoon een zware wagen, en niemand rijd constant in de Eco Pro stand. Ik in elk geval niet.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Benzine rijden voordeliger??
Ik heb het anderhalfjaar geleden uitgerekend toen lag bij mijn het omslagpumt bij 11000km 530i tov 530d.
Geef mijn maar diesel lekker rustig wel wat meer onderhoud maarja.
520d f11 1 op 14 valt idd erg tegen dus voor mijn gewoon op zeker een 530d f10 graag wat meer power en ook 6 man aan tafel. Rij nu 1 op 10 korte stukjes dat doen de meeste hier niet die rijden grotere stukken.
Vind het wel vreemd dat hij weer zwaarder is geworden moet tegenwoordig toch steeds lichter.
Ik heb het anderhalfjaar geleden uitgerekend toen lag bij mijn het omslagpumt bij 11000km 530i tov 530d.
Geef mijn maar diesel lekker rustig wel wat meer onderhoud maarja.
520d f11 1 op 14 valt idd erg tegen dus voor mijn gewoon op zeker een 530d f10 graag wat meer power en ook 6 man aan tafel. Rij nu 1 op 10 korte stukjes dat doen de meeste hier niet die rijden grotere stukken.
Vind het wel vreemd dat hij weer zwaarder is geworden moet tegenwoordig toch steeds lichter.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
1 op 14 voor de f11 520d valt me ook tegen ja. Maar dat werd m toch niet.
Verder met de achterasproblematiek:
Vanmiddag bij een maatje de onderste lager er met 50 ton uitgeperst en de nieuwe erin !
Morgen de boel weer in elkaar flansen en dan kunnen we eindelijk weer
Verder met de achterasproblematiek:
Vanmiddag bij een maatje de onderste lager er met 50 ton uitgeperst en de nieuwe erin !
Morgen de boel weer in elkaar flansen en dan kunnen we eindelijk weer
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Tuurlijk joh, bloed kruipt waar het niet gaan kan
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Ik kan m toch niet verkopen of inruilen zonder linkerachterwiel
Ook hebben we van de week gemerkt dat 1 auto niet gaat werken in ons gezin, erg triest om er achter te komen dat je zo verschrikkelijk afhankelijk bent van die dingen Maar als ik dan toch ergens in moet rijden ... zo'n Twingo is wel erg
Ook hebben we van de week gemerkt dat 1 auto niet gaat werken in ons gezin, erg triest om er achter te komen dat je zo verschrikkelijk afhankelijk bent van die dingen Maar als ik dan toch ergens in moet rijden ... zo'n Twingo is wel erg
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Zo. De klus is plat. Hij staat weer op zijn pootjes. Klein blokje om geweest, eerste gevoel was erg goed.
Eer van al het werk En, na ruim een week stilstaan was de accu ook nog in topvorm.
Ik begin er weer een beetje vertrouwen in te krijgen
@Bart: Ik ben er nog niet uit wat het gaat worden. Twijfel nog tussen een E91 en een F11.
Wat ik wel weet is dat ik rustig de tijd ga nemen. Proefrijden en zelf keuren, optielijsten uitpluizen ...
Mijn huidige Bimmer heb ik waarschijnlijk ook iets te snel gekocht, maar al snel bleek dat ik toch wel aardig wat fijne opties heb en ook wat achterstallig onderhoud. De F11's die ik op het oog had zijn allebei verkocht helaas, dus het zal wel wat drukker worden bij Anton en Edgar
Ik ga nog ff de garage vegen en de SnapOn-set poetsen
Eer van al het werk En, na ruim een week stilstaan was de accu ook nog in topvorm.
Ik begin er weer een beetje vertrouwen in te krijgen
@Bart: Ik ben er nog niet uit wat het gaat worden. Twijfel nog tussen een E91 en een F11.
Wat ik wel weet is dat ik rustig de tijd ga nemen. Proefrijden en zelf keuren, optielijsten uitpluizen ...
Mijn huidige Bimmer heb ik waarschijnlijk ook iets te snel gekocht, maar al snel bleek dat ik toch wel aardig wat fijne opties heb en ook wat achterstallig onderhoud. De F11's die ik op het oog had zijn allebei verkocht helaas, dus het zal wel wat drukker worden bij Anton en Edgar
Ik ga nog ff de garage vegen en de SnapOn-set poetsen
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Lekker bezig in ieder geval, inderdaad, lekker de tijd nemen, de F11's worden steeds meer aangeboden (waar mijn voorkeur dan naar uit zou gaan) en haastige spoed, is zelden goed
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Toen ik had proefgereden met de 535d, stond de volgende klant al klaar om te proefrijden.
Ik dacht; opzoute dees is van mij. Ach ja ....
Wat trek je eigenlijk aan als je een auto gaat kopen? Je ouwe kloffie of een driedelig pak? (kleine discussie hier)
Ik dacht; opzoute dees is van mij. Ach ja ....
Wat trek je eigenlijk aan als je een auto gaat kopen? Je ouwe kloffie of een driedelig pak? (kleine discussie hier)
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Ik ga in mijn werkkloffie, word ik genegeerd, pleite, weet ik genoeg over de tent en wil ik daar niet eens kopen.
Zowieso, wat ik ook aan heb, hebben ze geen aandacht voor me, ook niet nadat ik een paar keer nadrukkelijk heb gekeken, dan ben ik weg.
Zowieso, wat ik ook aan heb, hebben ze geen aandacht voor me, ook niet nadat ik een paar keer nadrukkelijk heb gekeken, dan ben ik weg.