Motormanagementlampje brand, weer uit, weer aan
-
Joopdegekste
Motormanagementlampje brand, weer uit, weer aan
Een goedenavond iedereen, wie kan mij helpen, een tijdje geleden heb ik mn BMW E46 320 Touring weggebracht vanwege het lampje wat aan was gegaan, hij is toen gemaakt, was een sensor vervangen en gereset, nu gaat hij elke keer weer aan na een tijdje weer uit en vervolgens gaat tie na een tijdje weer aan. Kan iemand mij helpen ??
Wat te doen ? Ga over een maand met de auto op vakantie en heb geen zin dat dit weer gebeurd. Hij moet gewoon niet meer aangaan zodat ik met een goed gevoel met de auto weg kan.
Wat te doen ? Ga over een maand met de auto op vakantie en heb geen zin dat dit weer gebeurd. Hij moet gewoon niet meer aangaan zodat ik met een goed gevoel met de auto weg kan.
Re: Motormanagementlampje brand, weer uit, weer aan
Met alleen het motorlampje kunnen we helaas niks
Hang er even een laptop aan bij iemand in de buurt met een scanner. Dan heb je snel genoeg gevonden wat er aan de hand is!
Hang er even een laptop aan bij iemand in de buurt met een scanner. Dan heb je snel genoeg gevonden wat er aan de hand is!
-
Joopdegekste
Dat is dus al een keer gedaan toen werd er niks gevonden, is weer gereset, de 1ste keer is er een sensor vervangen maar hij blijft het doen
Als het motormanagementlampje brand is er sowieso een error in het systeem 
Heb je verder nu motor problemen? Iets dat anders aanvoelt of geluid maakt? En welke sensor is toen vervangen?
Heb je verder nu motor problemen? Iets dat anders aanvoelt of geluid maakt? En welke sensor is toen vervangen?
-
Joopdegekste
Ik merk voor de rest niks, geen vermogenverlies, geen gestotter, na een tijdje gaat hij ook weer uit maar weet ook weer zeker dat hij aangaat, de lambdasonde of zoiets is vervangen.
Lijkt er dan op dat er toch iets niet goed is met je emissie of iets. Maar hij zal toch echt even aan de kabel moeten om dit te achterhalen want we hebben natuurlijk beperkte info 
Of iemand anders moet een idee hebben wat het kan zijn
Of iemand anders moet een idee hebben wat het kan zijn
-
Joopdegekste
Benzineverbruik word ietsje hoger dat wel, en een keer een tank met Shell V-Power erin gooien en de auto een beetje op z'n staart trappen ... Is dat een optie ?
Goed schoon blazen kan nooit kwaad. Kun je alleen wel beter BP 98 pakken. Dat is een van de weinige met nog een octaangehalte van 98. Shell is 97.
Als je in de buurt van Breda woont kun je wel een keer langs komen. Dan kan ik voor je kijken met een INPA kabel.
Als je in de buurt van Breda woont kun je wel een keer langs komen. Dan kan ik voor je kijken met een INPA kabel.
-
Joopdegekste
BP 98, is dat Ultimate ?? Woon Nieuw Vennep
De ultimate bedoel ik ja
En dat is helaas wat ver..
-
Joopdegekste
Ga het proberen, maar komt dit nou vaak voor met dit model ?
Ik kan genoeg problemen opnoemen die vaak voorkomen bij de E46 maar wat het lampje bij jou laat branden weten we niet, dus... geen idee
Zoals ik al eerder zei; met uitlezen kom je een heel eind.
Mischien kun je hier wat mee
Zoals ik al eerder zei; met uitlezen kom je een heel eind.
Mischien kun je hier wat mee
- Amsterdammer
Zoals Joshuwawa aangeeft, even gebruik maken van scanner. Bij mij bleek het mijn carterventilatie te zijn (om maar een voorbeeld te noemen), na het vervangen was er niets meer aan het handje. Pas wel op voor de vele shadowmeldingen die je kunt krijgen.
-
Joopdegekste
Ok en wat kost dat ? de carterventilatie vervangen ...
De onderdelen kosten ongeveer 150 euro volgens mij. En het is zo'n paar uurtjes werk.