Start dan weer wel dan weer niet...
-
Start dan weer wel dan weer niet...
Hoi,tijdje geleden alweer maar nu doet mijn 530d weer vaag....koude start geen probleem,maar als ik vervolgens even parkeer en na een aantal minuten tot ongeveer uurtje weer wil starten is het de laatste week elke keer een verassing of die t zal doen,maar bijna elke keer slaat ie dus niet aan.ik probeer dan een keer of 8 a 10 maar zonder resultaat.wacht ik vervolgens nog een kwartier of soms half uur,dan pakt ie m in 1 keer en loopt meteen perfect.rijdt verder echt helemaal perfect.uitgelezen bij dealer komt niks uit!? Brandstoffilter is 40.000 km geleden vervangen en pomp etc lijken gewoon te werken.....wie o wie weet raad.
Alvast thnx en mvg tony
Alvast thnx en mvg tony
Re: Start dan weer wel dan weer niet...
Hallo beste Tony,
Dat kan van alles zijn, maar ik denk dat het misschien beter is, om de auto eens te laten uitlezen.
Misschien komt het euvel dan wel naar voren.
Om nu luk raak te gaan zeggen, dat en dat kan het zijn, terwijl het wel eens heel iets anders kan zijn, en het heeft ook weinig zin, om alles maat te gaan vervangen, terwijl het euvel gewoon aanwezig blijft.
Het kost dan alleen maar veel geld, dus beter even uitlezen.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dat kan van alles zijn, maar ik denk dat het misschien beter is, om de auto eens te laten uitlezen.
Misschien komt het euvel dan wel naar voren.
Om nu luk raak te gaan zeggen, dat en dat kan het zijn, terwijl het wel eens heel iets anders kan zijn, en het heeft ook weinig zin, om alles maat te gaan vervangen, terwijl het euvel gewoon aanwezig blijft.
Het kost dan alleen maar veel geld, dus beter even uitlezen.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
-
Hallo,dank je voor de reactie,maar ik heb de auto al laten uitlezen...maar daar kwam niks uit.de startmotor draait wel en alles wijst erop dat er tijdelijk geen brandstoftoevoer is.ook met remmenreiniger spuiten geprobeerd te starten,maar zodra dat verdampt valt ie weer stil.de ene monteur zegt nokkenassensor,de ander krukassensor of brandstofdruksensor...of terugslagklep brandstofpomp? Maar zoals je zegt...om nou alles te vervangen....en wat als t probleem dan gewoon blijft?
Mvg tony
Mvg tony
Het probleem ligt meestal bij de temperatuursensor die de ecu voorziet van info of de motor warm of koud is.
Als de sensor stuk is spuit hij (bij het starten) in geval van een warme motor te veel benzine/diesel in omdat de computer denkt dat de motor koud is.
Dan slaat ie niet aan.
http://www.mister-auto.nl/fl/temperatuu ... _g830.html
Als je bij warme motor de stekker lostrekt zal hij waarschijnlijk wel weer starten omdat de ecu een gemiddelde hoeveelheid brandstof zal inspuiten aangezien hij geen (foute) info van de sensor meer krijgt. Is echter een noodoplossing/testmethode.
Als de sensor stuk is spuit hij (bij het starten) in geval van een warme motor te veel benzine/diesel in omdat de computer denkt dat de motor koud is.
Dan slaat ie niet aan.
http://www.mister-auto.nl/fl/temperatuu ... _g830.html
Als je bij warme motor de stekker lostrekt zal hij waarschijnlijk wel weer starten omdat de ecu een gemiddelde hoeveelheid brandstof zal inspuiten aangezien hij geen (foute) info van de sensor meer krijgt. Is echter een noodoplossing/testmethode.
-
Dank je wel voor reactie ook.dat dacht ik ook de eerste paar keer wanneer die niet aansloeg ,want ik ruik idd diesel als die wel weer start,maar door monteurs werd dan weer verteld dat dat niet waarschijnlijk was.ik ga t uitproberen met die temperatuursensor loshalen zodra die weer niet wil aanslaan.wat hoop ik dat dat het euvel is joh;) thnx iig en ik zal t laten weten weer.
Mvg tony
Mvg tony
-
Hallo heren,daar ben ik weer....vandaag de hele dag zonder problemen kunnen starten dus kon ook niets uitproberen/uitsluiten.
Echt vaag allemaal,ben hele dag op pad geweest en elke keer (8x totaal) zonder enig probleem kunnen starten.
K hou jullie op de hoogte.
Mocht er iemand nog een suggestie hebben hoor ik het graag.
Mvg tony
Echt vaag allemaal,ben hele dag op pad geweest en elke keer (8x totaal) zonder enig probleem kunnen starten.
K hou jullie op de hoogte.
Mocht er iemand nog een suggestie hebben hoor ik het graag.
Mvg tony
- Wijker 535i V8
Even opletten bij contact aan of je de brandstofpomp hoort zoemen...zo ja kan je die uitsluiten en is het helaas verder zoeken, las in een ander topic hier ( diesel loopt terug naar tank ) dat één van de problemen was dat het diesel filterbehuizing valse lucht zoog, zou misschien ook nog kunnen, uitzoekerdje helaas...sterkte! ;-)
Beetje laat misschien, maar op deze kan ik nog wel even reageren, heb hetzelfde euvel gehad in een 530D. misschien kan iemand er nog zijn voordeel mee doen.
Nokkenas positiesensor vervangen. hij hapert gewoon...
Doordat deze geen info geeft krijg je geen inspuiting dus start ie niet.
Het schijnt niet uit te lezen te zijn omdat de computer de fout niet opslaat.
Ik had t geluk dat ie aan de computer haperde en de fout toen weergaf.
Succes!
Nokkenas positiesensor vervangen. hij hapert gewoon...
Doordat deze geen info geeft krijg je geen inspuiting dus start ie niet.
Het schijnt niet uit te lezen te zijn omdat de computer de fout niet opslaat.
Ik had t geluk dat ie aan de computer haperde en de fout toen weergaf.
Succes!
net als bjorn destijds ook bij mijn 530d nokkenassensor de dader